València coneixerà este dimarts 13 d’octubre els noms de les falleres majors de València de 2027. L’alcaldessa, María José Catalá, comunicarà a les dos joves elegides la seua designació mitjançant la tradicional telefonada des del hemicicle de l’Ajuntament.
Les representants de 2027 eixiran de les 26 candidates seleccionades el passat 26 de setembre. Es tracta de 13 xiquetes i 13 joves adultes escollides en la gala celebrada al pavelló Roig Arena, segons ha informat el consistori.
L’endemà de la telefonada, les dos noves falleres majors seran proclamades oficialment. Este acte marcarà l’inici del nou exercici faller, que culminarà amb les Falles de 2027.
Ple extraordinari i lectura de l’acta
Dimarts, a partir de les 19.00 hores, María José Catalá presidirà un ple extraordinari de la Junta Central Fallera (JCF). La sessió tindrà lloc al Saló de Cristall de l’Ajuntament de València.
A continuació, l’alcaldessa es desplaçarà al hemicicle municipal. L’acompanyarà el regidor de Falles i president de la JCF, Santiago Ballester. Allí se celebrarà una assemblea extraordinària de presidents i presidentes de falla.
En este encontre, Catalá llegirà l’acta del jurat encarregat d’escollir les falleres majors de València. Després d’eixa lectura, telefonarà a les dos elegides per a comunicar-los personalment la decisió.
Primer la infantil i després la major
En primer lloc, l’alcaldessa anomenarà i felicitarà la nova fallera major infantil de València. Uns minuts després, saludarà i traslladarà l’enhorabona a la futura fallera major de València.
Les dos joves es dirigiran per primera vegada al món faller en eixe mateix acte. Serà el seu primer contacte públic com a màximes representants de la festa.
Dimecres tindrà lloc la proclamació oficial de les falleres majors de València 2027. Este acte també se celebrarà al hemicicle municipal.
Inici del nou exercici faller
A la proclamació estaran presents les falleres majors de València de l’any en curs, Carmen Prades i Marta Mercader. La seua presència simbolitzarà el relleu entre les representants actuals i les que assumixen el càrrec per a 2027.
Amb la tradicional ‘telefonada’ i la proclamació posterior, començarà formalment el nou exercici faller. A partir d’eixe moment, el món faller centrarà la seua activitat en un cicle que culminarà amb les pròximes Falles de 2027.




