El parc de Malilla de València comptarà amb una pèrgola «futurista» per a activitats musicals i culturals

 

L’Ajuntament de València ha tret a licitació l’obra de construcció de la pèrgola per a activitats musicals i culturals situada en el barri de Malilla per 52.915,42 euros. Un projecte contemplat en els pressupostos participatius ‘DecidimVLC 2018’ i al que el consistori atorga un termini de dos mesos per a rebre propostes.

 

La pèrgola està pensada per a acollir actuacions de les bandes musicals municipals, representacions teatrals i fins i tot ser un espai de joc, entre altres funcions. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha manifestat que «el disseny de la pèrgola és bastant futurista i segur que es convertirà en una fita per al barri» al mateix temps que ha destacat que, «quan s’execute el contracte, el barri de Malilla comptarà amb una de les instal·lacions més novedoses de la nostra ciutat».

 

Campillo es va reunir el passat  21 de novembre de 2019 amb l’Associació de Veïns de Malilla, a qui li va explicar en què consistia el projecte i, a demés, va escoltar i va arreplegar algunes de les seues propostes. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana ha remarcat que «és un projecte molt important per al barri de Malilla. Esta pèrgola musical es va aprovar en els pressupostos participatius per a que les entitats musicals del barri pugueren fer les seues activitats en este parc». 

 

Un projecte pensat en el so

La futura pèrgola perseguix alçar-se com un element cultural i escultòric dins del parc de Malilla i fins i tot com un component «de referència» en tot el barri valencià. La iniciativa està formada per una sèrie de murs que emergixen des de la gespa que cobrix tota l’esplanada i conseguix un «escenari obert al que abracen tant en horitzontal com en vertical a manera de pètals rocosos de flor».

 

Els dotze murs, que es corresponen a les dotze notes musicals, es disposen en diferents plans amb una geometria exacta de porció de tres cercles concèntrics. L’objectiu és produir les condicions acústiques apropiades per a la difusió del so de les actuacions musicals.

 

Cal destacar que la ubicació de les peces i la configuració de les parts superiors inclinades dels dotze murs, és l’encarregada de generar la distribució del so cap a l’esplanada frontal. Pel que fa a les característiques de cada mur, responen a la necessitat d’aportar un tractament particular a cada grup d’instruments de la banda.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.