El parc de Malilla de València comptarà amb una pèrgola «futurista» per a activitats musicals i culturals

 

L’Ajuntament de València ha tret a licitació l’obra de construcció de la pèrgola per a activitats musicals i culturals situada en el barri de Malilla per 52.915,42 euros. Un projecte contemplat en els pressupostos participatius ‘DecidimVLC 2018’ i al que el consistori atorga un termini de dos mesos per a rebre propostes.

 

La pèrgola està pensada per a acollir actuacions de les bandes musicals municipals, representacions teatrals i fins i tot ser un espai de joc, entre altres funcions. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha manifestat que «el disseny de la pèrgola és bastant futurista i segur que es convertirà en una fita per al barri» al mateix temps que ha destacat que, «quan s’execute el contracte, el barri de Malilla comptarà amb una de les instal·lacions més novedoses de la nostra ciutat».

 

Campillo es va reunir el passat  21 de novembre de 2019 amb l’Associació de Veïns de Malilla, a qui li va explicar en què consistia el projecte i, a demés, va escoltar i va arreplegar algunes de les seues propostes. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana ha remarcat que «és un projecte molt important per al barri de Malilla. Esta pèrgola musical es va aprovar en els pressupostos participatius per a que les entitats musicals del barri pugueren fer les seues activitats en este parc». 

 

Un projecte pensat en el so

La futura pèrgola perseguix alçar-se com un element cultural i escultòric dins del parc de Malilla i fins i tot com un component «de referència» en tot el barri valencià. La iniciativa està formada per una sèrie de murs que emergixen des de la gespa que cobrix tota l’esplanada i conseguix un «escenari obert al que abracen tant en horitzontal com en vertical a manera de pètals rocosos de flor».

 

Els dotze murs, que es corresponen a les dotze notes musicals, es disposen en diferents plans amb una geometria exacta de porció de tres cercles concèntrics. L’objectiu és produir les condicions acústiques apropiades per a la difusió del so de les actuacions musicals.

 

Cal destacar que la ubicació de les peces i la configuració de les parts superiors inclinades dels dotze murs, és l’encarregada de generar la distribució del so cap a l’esplanada frontal. Pel que fa a les característiques de cada mur, responen a la necessitat d’aportar un tractament particular a cada grup d’instruments de la banda.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.