El parc de Malilla de València comptarà amb una pèrgola «futurista» per a activitats musicals i culturals

 

L’Ajuntament de València ha tret a licitació l’obra de construcció de la pèrgola per a activitats musicals i culturals situada en el barri de Malilla per 52.915,42 euros. Un projecte contemplat en els pressupostos participatius ‘DecidimVLC 2018’ i al que el consistori atorga un termini de dos mesos per a rebre propostes.

 

La pèrgola està pensada per a acollir actuacions de les bandes musicals municipals, representacions teatrals i fins i tot ser un espai de joc, entre altres funcions. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha manifestat que «el disseny de la pèrgola és bastant futurista i segur que es convertirà en una fita per al barri» al mateix temps que ha destacat que, «quan s’execute el contracte, el barri de Malilla comptarà amb una de les instal·lacions més novedoses de la nostra ciutat».

 

Campillo es va reunir el passat  21 de novembre de 2019 amb l’Associació de Veïns de Malilla, a qui li va explicar en què consistia el projecte i, a demés, va escoltar i va arreplegar algunes de les seues propostes. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana ha remarcat que «és un projecte molt important per al barri de Malilla. Esta pèrgola musical es va aprovar en els pressupostos participatius per a que les entitats musicals del barri pugueren fer les seues activitats en este parc». 

 

Un projecte pensat en el so

La futura pèrgola perseguix alçar-se com un element cultural i escultòric dins del parc de Malilla i fins i tot com un component «de referència» en tot el barri valencià. La iniciativa està formada per una sèrie de murs que emergixen des de la gespa que cobrix tota l’esplanada i conseguix un «escenari obert al que abracen tant en horitzontal com en vertical a manera de pètals rocosos de flor».

 

Els dotze murs, que es corresponen a les dotze notes musicals, es disposen en diferents plans amb una geometria exacta de porció de tres cercles concèntrics. L’objectiu és produir les condicions acústiques apropiades per a la difusió del so de les actuacions musicals.

 

Cal destacar que la ubicació de les peces i la configuració de les parts superiors inclinades dels dotze murs, és l’encarregada de generar la distribució del so cap a l’esplanada frontal. Pel que fa a les característiques de cada mur, responen a la necessitat d’aportar un tractament particular a cada grup d’instruments de la banda.

Últimes notícies

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.