El parc de Malilla de València comptarà amb una pèrgola «futurista» per a activitats musicals i culturals

 

L’Ajuntament de València ha tret a licitació l’obra de construcció de la pèrgola per a activitats musicals i culturals situada en el barri de Malilla per 52.915,42 euros. Un projecte contemplat en els pressupostos participatius ‘DecidimVLC 2018’ i al que el consistori atorga un termini de dos mesos per a rebre propostes.

 

La pèrgola està pensada per a acollir actuacions de les bandes musicals municipals, representacions teatrals i fins i tot ser un espai de joc, entre altres funcions. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha manifestat que «el disseny de la pèrgola és bastant futurista i segur que es convertirà en una fita per al barri» al mateix temps que ha destacat que, «quan s’execute el contracte, el barri de Malilla comptarà amb una de les instal·lacions més novedoses de la nostra ciutat».

 

Campillo es va reunir el passat  21 de novembre de 2019 amb l’Associació de Veïns de Malilla, a qui li va explicar en què consistia el projecte i, a demés, va escoltar i va arreplegar algunes de les seues propostes. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana ha remarcat que «és un projecte molt important per al barri de Malilla. Esta pèrgola musical es va aprovar en els pressupostos participatius per a que les entitats musicals del barri pugueren fer les seues activitats en este parc». 

 

Un projecte pensat en el so

La futura pèrgola perseguix alçar-se com un element cultural i escultòric dins del parc de Malilla i fins i tot com un component «de referència» en tot el barri valencià. La iniciativa està formada per una sèrie de murs que emergixen des de la gespa que cobrix tota l’esplanada i conseguix un «escenari obert al que abracen tant en horitzontal com en vertical a manera de pètals rocosos de flor».

 

Els dotze murs, que es corresponen a les dotze notes musicals, es disposen en diferents plans amb una geometria exacta de porció de tres cercles concèntrics. L’objectiu és produir les condicions acústiques apropiades per a la difusió del so de les actuacions musicals.

 

Cal destacar que la ubicació de les peces i la configuració de les parts superiors inclinades dels dotze murs, és l’encarregada de generar la distribució del so cap a l’esplanada frontal. Pel que fa a les característiques de cada mur, responen a la necessitat d’aportar un tractament particular a cada grup d’instruments de la banda.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.