La denúncia dels pares dels alumnes d’un col·legi de Torrent

 

Els pares dels alumnes del col·legi Pleyade del Vedat de la ciutat de Torrent, en la comarca de l’Horta (València), han exigit al consistori la instal·lació de tanques metàl·liques, com ja existixen en altres centres de la localitat, per a evitar atropellaments en la vorera que envolta l’edifici escolar abans que hagen de lamentar algun accident.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la proposta dels pares i mares dels alumnes d’este centre educatiu va ser secundada amb una recollida de signatures que es van entregar a l’Ajuntament de Torrent.

 

Els denunciants asseguren que el problema és que el carrer Eduardo Dato, a on se situen les portes per a entrar i eixir els escolars, és de doble sentit de circulació, amb places d’aparcament a un dels seus costats, una estretor al principi i un pal de telefonia en la calçada. Tot això provoca que quan es creuen dos vehicles es produïsca un embut i algun se’n puge a la vorera per a poder passar.

 

La proposta dels pares i mares dels alumnes

«Tots anem amb pressa per a deixar als xiquets i és un caos en les hores punta», han explicat els pares dels alumnes al citat mitjà. Per això, han proposat en unes quantes ocasions al consistori de Torrent que el carrer siga d’un sol sentit d’entrada i s’isca pel carrer del barranc de les Canyes, això evitaria els conflictes i seria més segur per als alumnes, si es fera almenys en horari escolar, han assenyalat.

 

L’AMPA no ha parat de proposar altres solucions amb la finalitat d’acabar amb este problema permanent, com prohibir aparcar en esta zona durant les entrades i eixides per a deixar lliure la calçada i que càpiguen dos vehicles, encara que això no solucionaria l’estretor del carrer provocat per una casa.

 

Per part seua, l’Ajuntament va atendre una de les reivindicacions dels pares i mares dels alumnes d’este col·legi i va reordenar el trànsit reconvertint el carrer Joaquín Costa en un únic sentit. Però esta decisió ha obligat al centre, amb 340 escolars, molts d’ells d’altres municipis, a canviar l’entrada de Secundària per la mateixa porta que Primària, al carrer, Eduardo Dato, a on s’ajunten prop de 200, perquè la via principal manca de voreres. 

 

La sol·lució del centre escolar

Per a posar solució a este problema, el col·legi de Torrent va avançar fa temps l’hora d’entrada en mitja hora, a les 08.30, respecte a la resta de centres de Torrent per la seua complicada ubicació. A demés, també per a assegurar-se la presència policial que puga regular les entrades i eixides dels xiquets encara que, segons els pares, esta mesura no és suficient.

 

«El policia es dedica a vigilar l’encreuament dels xiquets. Ahir, va haver d’intervindre el conserge per a evitar un conflicte entre dos pares i dirigir el trànsit. És innecessari arribar a un disgust o haver d’estar patint per si algun cotxe atropella a un xiquet», han conclòs. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.