Portugal torna a confinar 19 dels 24 districtes de Lisboa

 

Portugal torna al confinament. Després de registrar un augment sobtat dels casos de coronavirus en les últimes hores, el govern portugués ha decidit que tornarà a confinar 19 districtes de l’àrea metropolitana de Lisboa. D’esta manera ho ha confirmat este dijous el govern lus en un comunicat.

 

Tal com ja va passar en Espanya durant l’estat d’alarma, els habitants d’estes zones de la capital portuguesa només podran eixir de les seues cases per a les activitats essencials. És a dir, per a treballar o comprar menjar o medicaments. Portugal, en esta línia, havia notificat un total de 311 nous contagis en les últimes hores. 

 

En total, es voran afectats tots els districtes dels municipis d’Amadora i Odivelas, sis de Sintra, dos de Loures i un en la capital portuguesa. Totes les àrees afectades pel confinament pertanyen als cinc municipis a on es concentren la majoria dels brots que afecten a la regió de Lisboa, actualment la més afectada del país per coronavirus, amb un balanç total de 17.767 casos positius des de què va començar la pandèmia.

 

Fase de contingència en les altres zones de l’àrea metropolitana de Lisboa

D’altra banda, el govern portugués ha decretat, com a mesura intermèdia, que les altres zones de l’àrea metropolitana de Lisboa —excepte els 19 districtes més afectats— passen a la fase de contingència. Esta decisió complementa les restriccions aplicades en l’àrea metropolitana de Lisboa des de dimarts passat, que inclouen la prohibició de reunió de més de 10 persones i el tancament de tots els comerços a partir de les 20 hores.

 

En este horari de tancament no s’inclouen les gasolineres, els centres sanitaris, les farmàcies, les funeràries o les instal·lacions deportives. Tampoc els supermercats, que podran tancar a les 22 hores. Estes mesures tracten de pal·liar els diferents brots detectats en les últimes setmanes en la regió, que ara com ara concentra el 77,1% dels nous casos registrats en les últimes hores, fins a 311 positius a nivell nacional.

 

Sancions de fins a 500 euros

El Consell de Ministres també ha aprovat que totes les altres regions de Portugal passen al nivell inferior d’estat alerta. En este sentit, el primer ministre portugués, António Costa, ha assegurat en roda de premsa que, encara que es rebaixe l’estat d’alerta, els ciutadans no han de baixar les mesures de prevenció.

 

En este sentit, a partir d’ara, Portugal aplicarà sancions d’entre 100 i 500 euros per a les persones que no complisquen les normes i d’entre 1.000 a 5.000 euros per a les empreses.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.