Portugal torna a confinar 19 dels 24 districtes de Lisboa

 

Portugal torna al confinament. Després de registrar un augment sobtat dels casos de coronavirus en les últimes hores, el govern portugués ha decidit que tornarà a confinar 19 districtes de l’àrea metropolitana de Lisboa. D’esta manera ho ha confirmat este dijous el govern lus en un comunicat.

 

Tal com ja va passar en Espanya durant l’estat d’alarma, els habitants d’estes zones de la capital portuguesa només podran eixir de les seues cases per a les activitats essencials. És a dir, per a treballar o comprar menjar o medicaments. Portugal, en esta línia, havia notificat un total de 311 nous contagis en les últimes hores. 

 

En total, es voran afectats tots els districtes dels municipis d’Amadora i Odivelas, sis de Sintra, dos de Loures i un en la capital portuguesa. Totes les àrees afectades pel confinament pertanyen als cinc municipis a on es concentren la majoria dels brots que afecten a la regió de Lisboa, actualment la més afectada del país per coronavirus, amb un balanç total de 17.767 casos positius des de què va començar la pandèmia.

 

Fase de contingència en les altres zones de l’àrea metropolitana de Lisboa

D’altra banda, el govern portugués ha decretat, com a mesura intermèdia, que les altres zones de l’àrea metropolitana de Lisboa —excepte els 19 districtes més afectats— passen a la fase de contingència. Esta decisió complementa les restriccions aplicades en l’àrea metropolitana de Lisboa des de dimarts passat, que inclouen la prohibició de reunió de més de 10 persones i el tancament de tots els comerços a partir de les 20 hores.

 

En este horari de tancament no s’inclouen les gasolineres, els centres sanitaris, les farmàcies, les funeràries o les instal·lacions deportives. Tampoc els supermercats, que podran tancar a les 22 hores. Estes mesures tracten de pal·liar els diferents brots detectats en les últimes setmanes en la regió, que ara com ara concentra el 77,1% dels nous casos registrats en les últimes hores, fins a 311 positius a nivell nacional.

 

Sancions de fins a 500 euros

El Consell de Ministres també ha aprovat que totes les altres regions de Portugal passen al nivell inferior d’estat alerta. En este sentit, el primer ministre portugués, António Costa, ha assegurat en roda de premsa que, encara que es rebaixe l’estat d’alerta, els ciutadans no han de baixar les mesures de prevenció.

 

En este sentit, a partir d’ara, Portugal aplicarà sancions d’entre 100 i 500 euros per a les persones que no complisquen les normes i d’entre 1.000 a 5.000 euros per a les empreses.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.

Detinguda una alumna de 14 anys per vendre cocaïna rosa en un institut d’Alacant

Una estudiant de 14 anys ha sigut detinguda en un institut d'Alacant per vendre presumptament cocaïna i tusi a altres menors, la qual cosa ha permés destapar una xicoteta xarxa de distribució entre adolescents.

Wizz Air reforçarà en 2026 les seues rutes a València i obrirà una connexió directa amb Torí

Wizz Air incrementarà un 43% la seua capacitat de places en l'aeroport de València en 2026 i llançarà una nova ruta directa amb Torí a partir d'octubre, reforçant la connexió amb el mercat italià.

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.