Habiliten un pavelló de la UPV per a fer proves PCR a uns 700 estudiants

 

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha habilitat a primera hora d’este divendres les instal·lacions del pavelló de bàsquet a on es faran proves PCR a uns 700 estudiants, després de confirmar-se més d’una vintena de casos positius de Covid-19 entre universitaris del campus de Vera.

 

Segons han informat fonts de la universitat, Salut Pública ha fet un llistat de possibles contactes amb les persones contagiades que han sigut citats en les instal·lacions deportives del campus universitari per a fer-se les proves PCR.

 

Les dades oficials oferides per la universitat, fins a este dijous confirmaven quatre casos d’estudiants residents en el Col·legi Major Galileu Galilei23 alumnes de diferents titulacions de la universitat que s’impartixen en el campus de Vera, en València, contactes estrets del primer dels casos detectats.

 

Confinats en les seues habitacions

Com a mesura de contenció, després d’acordar-ho amb Salut Pública, s’ha decidit confinar a 43 residents del Col·legi Major, una institució privada situada en el campus de Vera de la Universitat, en les seues habitacions. Tretze d’estos 43 són positius.

 

A demés, en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural, a on estudia el primer alumne detectat, s’ha decidit passar a telemàtica la formació dels cursos 2n, 3r i 4t del Grau en Biotecnologia, mentres es desinfecten les aules i laboratoris corresponents.

 

Segons han explicat les mateixes fonts, la majoria de les persones citades per a fer-se les proves són estudiants residents en el col·legi major Galileu Galilei, a on es troben allotjats uns 650 alumnes.

 

Un alumne de Biotecnologia, el primer contagi

Va ser un alumne del grau de Biotecnologia qui divendres passat va cridar a la universitat per a dir que no anava a anar a classe perquè «havia donat positiu», per això la UPV va iniciar el rastreig dels seus contactes estrets i alguns van donar positiu. Per este motiu es repetix la prova a tots i este dijous s’han confirmat 23 positius.

 

Este dimecres, alguns alumnes allotjats en el mateix col·legi van acudir al centre mèdic de la UPV amb «símptomes que podien ser compatibles amb coronavirus i se’ls va fer un test ràpid», i quatre d’ells, dos d’ells també estudien el Grau de Biotecnologia, també van donar positiu.

 

La direcció de la Universitat va donar l’alerta a Salut Pública i es va acordar confinar als alumnes i als contactes estrets en les habitacions del col·legi Galileu Galilei.

 

‘DeteCCovid’, la nova ferramenta de la UPV

El servici de prevenció de la UPV ha decidit passar a formació per internet alguns cursos d’este grau, mentres es desinfecten les aules i els laboratoris, i estan a l’espera dels resultats per a saber «si cal adoptar alguna mesura més».

 

La UPV ha informat també que ha posat en marxa ‘DeteCCovid’, una ferramenta informàtica que permet rastrejar els telèfons mòbils de forma anònima i detectar a les persones pròximes a un cas positiu i per a donar-se d’alta, només cal donar el consentiment i connectar-se a la xarxa wifi de la Universitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.

Mazón recorre davant l’Audiència la seua exclusió de la causa de la dana per indefensió

La defensa de l’expresident reclama poder personar-se en el procediment o anul·lar les diligències que puguen afectar la seua posició jurídica

Desmantellen a Elx un cultiu interior de marihuana amb més de 126 quilos de cabdells

El detingut va ser interceptat quan transportava una gran càrrega de droga en una furgoneta després d’una persecució pels carrers del municipi

Marcelino reclama més agressivitat al Vila-real lluny de La Ceràmica

Marcelino García Toral reclama al seu Vila-real major incisividad a domicili abans de visitar a l'Athletic en San Mamés i reivindica la temporada de l'equip malgrat la baixada com a visitant.

Marcelino considera normal que es parle del seu relleu i ajorna la seua decisió sobre el Vila-real a juny

Marcelino García Toral assumix com a normal que es parle de possibles substituts mentres no renove amb el Vila-real i remitent qualsevol decisió sobre el seu futur al final de temporada.