10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Els pediatres valencians avisen de què no emetran justificants per a que els alumnes no vagen a classe

 

Quatre societats i associacions de pediatres valencianes han alertat de què no emetran justificants per a no assistir als centres escolars davant l’imminent inici del curs escolar i l’actual situació epidemiològica pel coronavirus.

 

Segons han informat en un comunicat de l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AValPap); la de Pediatria Extrahospitalària de la Província d’Alacant (APEPA); la Societat Valenciana de Pediatria i la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), en estos moments «s’està produint un augment de consultes» en les que els pares o tutors demanen justificants mèdics per a no tindre l’obligació d’assistir presencialment al centre educatiu durant el curs escolar 2020-2021.

 

Per este motiu, estes societats recorden que l’article 4 de la Llei 1/1994, de Salut Escolar de la Comunitat Valenciana, recull els supòsits d’informe d’escolarització que obligatòriament hauran d’emplenar els equips d’Atenció Primària, i l’ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, establix l’Informe de Salut de l’Escolar «com a document sanitari d’ús obligatori per a l’accés a un centre escolar o per a l’inici d’una etapa educativa».

 

De la mateixa manera, afigen que la normativa publicada en relació amb la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 «no conté, fins al moment, cap disposició que impose als metges de la sanitat pública l’obligació d’emetre informes de dispensa d’escolarització ni que descriga situacions mèdiques que la justifiquen».

 

En tercer lloc, recorden que l’escolarització, en els termes previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, «és obligatòria en els nivells d’educació primària i secundària, corresponent a l’autoritat competent establir les mesures que siguen pertinents per als alumnes amb necessitats o situacions especials».

 

I conclouen que el dret del pacient a obtindre certificats acreditatius del seu estat de salut, conforme l’article 47.3 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana, «no obliga als pediatres i metges d’atenció primària a emetre judicis de valor sobre l’aptitud dels pacients pediàtrics sobre la seua escolarització», que és obligatòria a partir dels sis anys, «ni a emetre informes o certificats amb una finalitat predeterminada, en este cas per a obtindre una exempció en la presencialitat en les aules».

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.