Els pediatres valencians avisen de què no emetran justificants per a que els alumnes no vagen a classe

 

Quatre societats i associacions de pediatres valencianes han alertat de què no emetran justificants per a no assistir als centres escolars davant l’imminent inici del curs escolar i l’actual situació epidemiològica pel coronavirus.

 

Segons han informat en un comunicat de l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AValPap); la de Pediatria Extrahospitalària de la Província d’Alacant (APEPA); la Societat Valenciana de Pediatria i la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), en estos moments «s’està produint un augment de consultes» en les que els pares o tutors demanen justificants mèdics per a no tindre l’obligació d’assistir presencialment al centre educatiu durant el curs escolar 2020-2021.

 

Per este motiu, estes societats recorden que l’article 4 de la Llei 1/1994, de Salut Escolar de la Comunitat Valenciana, recull els supòsits d’informe d’escolarització que obligatòriament hauran d’emplenar els equips d’Atenció Primària, i l’ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, establix l’Informe de Salut de l’Escolar «com a document sanitari d’ús obligatori per a l’accés a un centre escolar o per a l’inici d’una etapa educativa».

 

De la mateixa manera, afigen que la normativa publicada en relació amb la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 «no conté, fins al moment, cap disposició que impose als metges de la sanitat pública l’obligació d’emetre informes de dispensa d’escolarització ni que descriga situacions mèdiques que la justifiquen».

 

En tercer lloc, recorden que l’escolarització, en els termes previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, «és obligatòria en els nivells d’educació primària i secundària, corresponent a l’autoritat competent establir les mesures que siguen pertinents per als alumnes amb necessitats o situacions especials».

 

I conclouen que el dret del pacient a obtindre certificats acreditatius del seu estat de salut, conforme l’article 47.3 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana, «no obliga als pediatres i metges d’atenció primària a emetre judicis de valor sobre l’aptitud dels pacients pediàtrics sobre la seua escolarització», que és obligatòria a partir dels sis anys, «ni a emetre informes o certificats amb una finalitat predeterminada, en este cas per a obtindre una exempció en la presencialitat en les aules».

Últimes notícies

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.

L’aeroport de Castelló bat rècord al juliol amb quasi 50.000 passatgers

L’aeroport de Castelló ha tancat el juliol amb 49.250 passatgers, el millor registre mensual de la seua història, i encadena un creixement sostingut que fa preveure un nou rècord anual el 2026.

Més de 7.200 milions del Pla de Recuperació arriben ja a la Comunitat Valenciana

El Pla de Recuperació ha mobilitzat 7.208 milions d’euros a la Comunitat Valenciana fins al 30 de juny, amb 166.064 beneficiaris i inversions clau en ferrocarrils, ports, carreteres, indústria i transició verda.

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.
FILMOTECA D'ESTIU