Els pediatres valencians avisen de què no emetran justificants per a que els alumnes no vagen a classe

 

Quatre societats i associacions de pediatres valencianes han alertat de què no emetran justificants per a no assistir als centres escolars davant l’imminent inici del curs escolar i l’actual situació epidemiològica pel coronavirus.

 

Segons han informat en un comunicat de l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AValPap); la de Pediatria Extrahospitalària de la Província d’Alacant (APEPA); la Societat Valenciana de Pediatria i la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), en estos moments «s’està produint un augment de consultes» en les que els pares o tutors demanen justificants mèdics per a no tindre l’obligació d’assistir presencialment al centre educatiu durant el curs escolar 2020-2021.

 

Per este motiu, estes societats recorden que l’article 4 de la Llei 1/1994, de Salut Escolar de la Comunitat Valenciana, recull els supòsits d’informe d’escolarització que obligatòriament hauran d’emplenar els equips d’Atenció Primària, i l’ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, establix l’Informe de Salut de l’Escolar «com a document sanitari d’ús obligatori per a l’accés a un centre escolar o per a l’inici d’una etapa educativa».

 

De la mateixa manera, afigen que la normativa publicada en relació amb la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 «no conté, fins al moment, cap disposició que impose als metges de la sanitat pública l’obligació d’emetre informes de dispensa d’escolarització ni que descriga situacions mèdiques que la justifiquen».

 

En tercer lloc, recorden que l’escolarització, en els termes previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, «és obligatòria en els nivells d’educació primària i secundària, corresponent a l’autoritat competent establir les mesures que siguen pertinents per als alumnes amb necessitats o situacions especials».

 

I conclouen que el dret del pacient a obtindre certificats acreditatius del seu estat de salut, conforme l’article 47.3 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana, «no obliga als pediatres i metges d’atenció primària a emetre judicis de valor sobre l’aptitud dels pacients pediàtrics sobre la seua escolarització», que és obligatòria a partir dels sis anys, «ni a emetre informes o certificats amb una finalitat predeterminada, en este cas per a obtindre una exempció en la presencialitat en les aules».

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.