19.8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Els pediatres valencians avisen de què no emetran justificants per a que els alumnes no vagen a classe

 

Quatre societats i associacions de pediatres valencianes han alertat de què no emetran justificants per a no assistir als centres escolars davant l’imminent inici del curs escolar i l’actual situació epidemiològica pel coronavirus.

 

Segons han informat en un comunicat de l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AValPap); la de Pediatria Extrahospitalària de la Província d’Alacant (APEPA); la Societat Valenciana de Pediatria i la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), en estos moments «s’està produint un augment de consultes» en les que els pares o tutors demanen justificants mèdics per a no tindre l’obligació d’assistir presencialment al centre educatiu durant el curs escolar 2020-2021.

 

Per este motiu, estes societats recorden que l’article 4 de la Llei 1/1994, de Salut Escolar de la Comunitat Valenciana, recull els supòsits d’informe d’escolarització que obligatòriament hauran d’emplenar els equips d’Atenció Primària, i l’ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, establix l’Informe de Salut de l’Escolar «com a document sanitari d’ús obligatori per a l’accés a un centre escolar o per a l’inici d’una etapa educativa».

 

De la mateixa manera, afigen que la normativa publicada en relació amb la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 «no conté, fins al moment, cap disposició que impose als metges de la sanitat pública l’obligació d’emetre informes de dispensa d’escolarització ni que descriga situacions mèdiques que la justifiquen».

 

En tercer lloc, recorden que l’escolarització, en els termes previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, «és obligatòria en els nivells d’educació primària i secundària, corresponent a l’autoritat competent establir les mesures que siguen pertinents per als alumnes amb necessitats o situacions especials».

 

I conclouen que el dret del pacient a obtindre certificats acreditatius del seu estat de salut, conforme l’article 47.3 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana, «no obliga als pediatres i metges d’atenció primària a emetre judicis de valor sobre l’aptitud dels pacients pediàtrics sobre la seua escolarització», que és obligatòria a partir dels sis anys, «ni a emetre informes o certificats amb una finalitat predeterminada, en este cas per a obtindre una exempció en la presencialitat en les aules».

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.