Els pediatres valencians avisen de què no emetran justificants per a que els alumnes no vagen a classe

 

Quatre societats i associacions de pediatres valencianes han alertat de què no emetran justificants per a no assistir als centres escolars davant l’imminent inici del curs escolar i l’actual situació epidemiològica pel coronavirus.

 

Segons han informat en un comunicat de l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AValPap); la de Pediatria Extrahospitalària de la Província d’Alacant (APEPA); la Societat Valenciana de Pediatria i la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), en estos moments «s’està produint un augment de consultes» en les que els pares o tutors demanen justificants mèdics per a no tindre l’obligació d’assistir presencialment al centre educatiu durant el curs escolar 2020-2021.

 

Per este motiu, estes societats recorden que l’article 4 de la Llei 1/1994, de Salut Escolar de la Comunitat Valenciana, recull els supòsits d’informe d’escolarització que obligatòriament hauran d’emplenar els equips d’Atenció Primària, i l’ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, establix l’Informe de Salut de l’Escolar «com a document sanitari d’ús obligatori per a l’accés a un centre escolar o per a l’inici d’una etapa educativa».

 

De la mateixa manera, afigen que la normativa publicada en relació amb la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 «no conté, fins al moment, cap disposició que impose als metges de la sanitat pública l’obligació d’emetre informes de dispensa d’escolarització ni que descriga situacions mèdiques que la justifiquen».

 

En tercer lloc, recorden que l’escolarització, en els termes previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, «és obligatòria en els nivells d’educació primària i secundària, corresponent a l’autoritat competent establir les mesures que siguen pertinents per als alumnes amb necessitats o situacions especials».

 

I conclouen que el dret del pacient a obtindre certificats acreditatius del seu estat de salut, conforme l’article 47.3 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana, «no obliga als pediatres i metges d’atenció primària a emetre judicis de valor sobre l’aptitud dels pacients pediàtrics sobre la seua escolarització», que és obligatòria a partir dels sis anys, «ni a emetre informes o certificats amb una finalitat predeterminada, en este cas per a obtindre una exempció en la presencialitat en les aules».

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.