Pedro Sánchez anuncia els nous canvis en el Govern

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat esta vesprada els canvis que ha fet en el seu gabinet ministerial motivats per l’eixida de l’Executiu del vicepresident segon, Pablo Iglesias.

 

Amb l’ascens de Yolanda Díaz, ministra de Treball, a vicepresidenta tercera del Govern, són quatre les vicepresidentes de l’Executiu i suma una dona més com a ministra en nomenar a Ione Belarra com a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

D’esta manera, les quatre vicepresidentes del Govern passen a ser dones, alguna cosa que Pedro Sánchez ha destacat, deixant clar que el seu Executiu és el sext que té major proporció de dones i el quart dins de la Unió Europea.

 

Pablo Iglesias, candidat per a les eleccions madrilenyes

Sánchez ha comparegut a les 17.30 hores d’esta vesprada en les escalinates del Palau de la Moncloa, després d’haver comunicat al Rei els canvis i haver-se reunit amb les quatre vicepresidentes de l’Executiu.

 

A demés, el president del Govern ha recordat que esta remodelació s’ha produït per la decisió de Pablo Iglesias de presentar-se a les eleccions madrilenyes del 4 de maig i ha volgut agrair públicament el treball del vicepresident eixint al llarg d’este últim any i des que van acordar el Govern de coalició per a traure a Espanya del bloqueig i emprendre el camí del progrés per a la societat espanyola.

 

Un agraïment que ja havia transmés al líder d’Unidas Podemos durant la reunió de hui del Consell de Ministres, l’últim al que ha acudit Pablo Iglesias, sobretot tenint en compte, segons ha precisat, que es van trobar amb el gegantesc repte d’afrontar una pandèmia, una de les pitjors situacions que ha afrontat la humanitat en els últims anys.

 

Pedro Sánchez ha explicat els canvis en el seu govern

No obstant això, ha assenyalat que a pesar de les diferents visions que tenen els seus respectius partits, el PSOE i Unidas Podemos, considera que en el Govern de coalició sempre ha prevalgut “la responsabilitat”.

Després d’este reconeixement de la tasca d’Iglesias, Pedro Sánchez ha exposat els canvis del seu gabinet, a on la vicepresidenta tercera, Nadia Calviño, passarà a ser la segona mantenint les seues competències en matèria econòmica; Yolanda Díaz, que continua sent ministra de Treball, i reemplaçarà a Iglesias, assumix també la vicepresidència tercera i la secretària d’Estat de l’Agenda 2030 ascendix a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

Sánchez, que després de l’anunci s’ha fotografiat amb les quatre vicepresidentes en les escalinates de Moncloa, ha assegurat que les dones que hui nomena en els seus nous càrrecs han exercit una labor destacable en les seues diferents responsabilitats, amb “actitud resolutiva i constructiva”, demostrant, ha dit, que per als grans consensos és necessari “unitat i diàleg”. “Compten amb la meua confiança i suport”, ha reblat.

Últimes notícies

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.