Pedro Sánchez anuncia els nous canvis en el Govern

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat esta vesprada els canvis que ha fet en el seu gabinet ministerial motivats per l’eixida de l’Executiu del vicepresident segon, Pablo Iglesias.

 

Amb l’ascens de Yolanda Díaz, ministra de Treball, a vicepresidenta tercera del Govern, són quatre les vicepresidentes de l’Executiu i suma una dona més com a ministra en nomenar a Ione Belarra com a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

D’esta manera, les quatre vicepresidentes del Govern passen a ser dones, alguna cosa que Pedro Sánchez ha destacat, deixant clar que el seu Executiu és el sext que té major proporció de dones i el quart dins de la Unió Europea.

 

Pablo Iglesias, candidat per a les eleccions madrilenyes

Sánchez ha comparegut a les 17.30 hores d’esta vesprada en les escalinates del Palau de la Moncloa, després d’haver comunicat al Rei els canvis i haver-se reunit amb les quatre vicepresidentes de l’Executiu.

 

A demés, el president del Govern ha recordat que esta remodelació s’ha produït per la decisió de Pablo Iglesias de presentar-se a les eleccions madrilenyes del 4 de maig i ha volgut agrair públicament el treball del vicepresident eixint al llarg d’este últim any i des que van acordar el Govern de coalició per a traure a Espanya del bloqueig i emprendre el camí del progrés per a la societat espanyola.

 

Un agraïment que ja havia transmés al líder d’Unidas Podemos durant la reunió de hui del Consell de Ministres, l’últim al que ha acudit Pablo Iglesias, sobretot tenint en compte, segons ha precisat, que es van trobar amb el gegantesc repte d’afrontar una pandèmia, una de les pitjors situacions que ha afrontat la humanitat en els últims anys.

 

Pedro Sánchez ha explicat els canvis en el seu govern

No obstant això, ha assenyalat que a pesar de les diferents visions que tenen els seus respectius partits, el PSOE i Unidas Podemos, considera que en el Govern de coalició sempre ha prevalgut “la responsabilitat”.

Després d’este reconeixement de la tasca d’Iglesias, Pedro Sánchez ha exposat els canvis del seu gabinet, a on la vicepresidenta tercera, Nadia Calviño, passarà a ser la segona mantenint les seues competències en matèria econòmica; Yolanda Díaz, que continua sent ministra de Treball, i reemplaçarà a Iglesias, assumix també la vicepresidència tercera i la secretària d’Estat de l’Agenda 2030 ascendix a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

Sánchez, que després de l’anunci s’ha fotografiat amb les quatre vicepresidentes en les escalinates de Moncloa, ha assegurat que les dones que hui nomena en els seus nous càrrecs han exercit una labor destacable en les seues diferents responsabilitats, amb “actitud resolutiva i constructiva”, demostrant, ha dit, que per als grans consensos és necessari “unitat i diàleg”. “Compten amb la meua confiança i suport”, ha reblat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Març de 2026 es tanca en la Comunitat Valenciana com un mes fred i molt humit

Març de 2026 ha sigut fred i molt humit en la Comunitat Valenciana, amb temperatures per davall de l'habitual i pluges que han duplicat la mitjana climàtica recent.

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.

El Suprem obri el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per la suposada trama de màscares

El Tribunal Suprem ha iniciat el juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes públics de màscares firmats en 2020.

Detinguts un pare i el seu fill per una plantació interior de marihuana a Sax

La Guàrdia Civil ha detingut a Sax a un pare i el seu fill per gestionar una plantació interior de marihuana en dos vivendes connectades il·legalment a la xarxa electrica.

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.