Pedro Sánchez anuncia els nous canvis en el Govern

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat esta vesprada els canvis que ha fet en el seu gabinet ministerial motivats per l’eixida de l’Executiu del vicepresident segon, Pablo Iglesias.

 

Amb l’ascens de Yolanda Díaz, ministra de Treball, a vicepresidenta tercera del Govern, són quatre les vicepresidentes de l’Executiu i suma una dona més com a ministra en nomenar a Ione Belarra com a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

D’esta manera, les quatre vicepresidentes del Govern passen a ser dones, alguna cosa que Pedro Sánchez ha destacat, deixant clar que el seu Executiu és el sext que té major proporció de dones i el quart dins de la Unió Europea.

 

Pablo Iglesias, candidat per a les eleccions madrilenyes

Sánchez ha comparegut a les 17.30 hores d’esta vesprada en les escalinates del Palau de la Moncloa, després d’haver comunicat al Rei els canvis i haver-se reunit amb les quatre vicepresidentes de l’Executiu.

 

A demés, el president del Govern ha recordat que esta remodelació s’ha produït per la decisió de Pablo Iglesias de presentar-se a les eleccions madrilenyes del 4 de maig i ha volgut agrair públicament el treball del vicepresident eixint al llarg d’este últim any i des que van acordar el Govern de coalició per a traure a Espanya del bloqueig i emprendre el camí del progrés per a la societat espanyola.

 

Un agraïment que ja havia transmés al líder d’Unidas Podemos durant la reunió de hui del Consell de Ministres, l’últim al que ha acudit Pablo Iglesias, sobretot tenint en compte, segons ha precisat, que es van trobar amb el gegantesc repte d’afrontar una pandèmia, una de les pitjors situacions que ha afrontat la humanitat en els últims anys.

 

Pedro Sánchez ha explicat els canvis en el seu govern

No obstant això, ha assenyalat que a pesar de les diferents visions que tenen els seus respectius partits, el PSOE i Unidas Podemos, considera que en el Govern de coalició sempre ha prevalgut «la responsabilitat».

Després d’este reconeixement de la tasca d’Iglesias, Pedro Sánchez ha exposat els canvis del seu gabinet, a on la vicepresidenta tercera, Nadia Calviño, passarà a ser la segona mantenint les seues competències en matèria econòmica; Yolanda Díaz, que continua sent ministra de Treball, i reemplaçarà a Iglesias, assumix també la vicepresidència tercera i la secretària d’Estat de l’Agenda 2030 ascendix a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

Sánchez, que després de l’anunci s’ha fotografiat amb les quatre vicepresidentes en les escalinates de Moncloa, ha assegurat que les dones que hui nomena en els seus nous càrrecs han exercit una labor destacable en les seues diferents responsabilitats, amb «actitud resolutiva i constructiva», demostrant, ha dit, que per als grans consensos és necessari «unitat i diàleg». «Compten amb la meua confiança i suport», ha reblat.

Últimes notícies

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.

‘El meu pare és un Millennial’, el llibre que acosta a la generació Alfa a la vida sense mòbil

‘El meu pare és un Millennial’ és una novel·la juvenil del professor Jorge Morcillo que explica a la generació Alfa com era créixer en els 90 i 2000 sense mòbils ni Internet per a millorar el diàleg amb els seus pares.

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.