Pedro Sánchez anuncia els nous canvis en el Govern

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat esta vesprada els canvis que ha fet en el seu gabinet ministerial motivats per l’eixida de l’Executiu del vicepresident segon, Pablo Iglesias.

 

Amb l’ascens de Yolanda Díaz, ministra de Treball, a vicepresidenta tercera del Govern, són quatre les vicepresidentes de l’Executiu i suma una dona més com a ministra en nomenar a Ione Belarra com a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

D’esta manera, les quatre vicepresidentes del Govern passen a ser dones, alguna cosa que Pedro Sánchez ha destacat, deixant clar que el seu Executiu és el sext que té major proporció de dones i el quart dins de la Unió Europea.

 

Pablo Iglesias, candidat per a les eleccions madrilenyes

Sánchez ha comparegut a les 17.30 hores d’esta vesprada en les escalinates del Palau de la Moncloa, després d’haver comunicat al Rei els canvis i haver-se reunit amb les quatre vicepresidentes de l’Executiu.

 

A demés, el president del Govern ha recordat que esta remodelació s’ha produït per la decisió de Pablo Iglesias de presentar-se a les eleccions madrilenyes del 4 de maig i ha volgut agrair públicament el treball del vicepresident eixint al llarg d’este últim any i des que van acordar el Govern de coalició per a traure a Espanya del bloqueig i emprendre el camí del progrés per a la societat espanyola.

 

Un agraïment que ja havia transmés al líder d’Unidas Podemos durant la reunió de hui del Consell de Ministres, l’últim al que ha acudit Pablo Iglesias, sobretot tenint en compte, segons ha precisat, que es van trobar amb el gegantesc repte d’afrontar una pandèmia, una de les pitjors situacions que ha afrontat la humanitat en els últims anys.

 

Pedro Sánchez ha explicat els canvis en el seu govern

No obstant això, ha assenyalat que a pesar de les diferents visions que tenen els seus respectius partits, el PSOE i Unidas Podemos, considera que en el Govern de coalició sempre ha prevalgut «la responsabilitat».

Després d’este reconeixement de la tasca d’Iglesias, Pedro Sánchez ha exposat els canvis del seu gabinet, a on la vicepresidenta tercera, Nadia Calviño, passarà a ser la segona mantenint les seues competències en matèria econòmica; Yolanda Díaz, que continua sent ministra de Treball, i reemplaçarà a Iglesias, assumix també la vicepresidència tercera i la secretària d’Estat de l’Agenda 2030 ascendix a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

Sánchez, que després de l’anunci s’ha fotografiat amb les quatre vicepresidentes en les escalinates de Moncloa, ha assegurat que les dones que hui nomena en els seus nous càrrecs han exercit una labor destacable en les seues diferents responsabilitats, amb «actitud resolutiva i constructiva», demostrant, ha dit, que per als grans consensos és necessari «unitat i diàleg». «Compten amb la meua confiança i suport», ha reblat.

Últimes notícies

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.