12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Pedro Sánchez anuncia els nous canvis en el Govern

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat esta vesprada els canvis que ha fet en el seu gabinet ministerial motivats per l’eixida de l’Executiu del vicepresident segon, Pablo Iglesias.

 

Amb l’ascens de Yolanda Díaz, ministra de Treball, a vicepresidenta tercera del Govern, són quatre les vicepresidentes de l’Executiu i suma una dona més com a ministra en nomenar a Ione Belarra com a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

D’esta manera, les quatre vicepresidentes del Govern passen a ser dones, alguna cosa que Pedro Sánchez ha destacat, deixant clar que el seu Executiu és el sext que té major proporció de dones i el quart dins de la Unió Europea.

 

Pablo Iglesias, candidat per a les eleccions madrilenyes

Sánchez ha comparegut a les 17.30 hores d’esta vesprada en les escalinates del Palau de la Moncloa, després d’haver comunicat al Rei els canvis i haver-se reunit amb les quatre vicepresidentes de l’Executiu.

 

A demés, el president del Govern ha recordat que esta remodelació s’ha produït per la decisió de Pablo Iglesias de presentar-se a les eleccions madrilenyes del 4 de maig i ha volgut agrair públicament el treball del vicepresident eixint al llarg d’este últim any i des que van acordar el Govern de coalició per a traure a Espanya del bloqueig i emprendre el camí del progrés per a la societat espanyola.

 

Un agraïment que ja havia transmés al líder d’Unidas Podemos durant la reunió de hui del Consell de Ministres, l’últim al que ha acudit Pablo Iglesias, sobretot tenint en compte, segons ha precisat, que es van trobar amb el gegantesc repte d’afrontar una pandèmia, una de les pitjors situacions que ha afrontat la humanitat en els últims anys.

 

Pedro Sánchez ha explicat els canvis en el seu govern

No obstant això, ha assenyalat que a pesar de les diferents visions que tenen els seus respectius partits, el PSOE i Unidas Podemos, considera que en el Govern de coalició sempre ha prevalgut “la responsabilitat”.

Després d’este reconeixement de la tasca d’Iglesias, Pedro Sánchez ha exposat els canvis del seu gabinet, a on la vicepresidenta tercera, Nadia Calviño, passarà a ser la segona mantenint les seues competències en matèria econòmica; Yolanda Díaz, que continua sent ministra de Treball, i reemplaçarà a Iglesias, assumix també la vicepresidència tercera i la secretària d’Estat de l’Agenda 2030 ascendix a ministra de Drets Socials i Agenda 2030.

 

Sánchez, que després de l’anunci s’ha fotografiat amb les quatre vicepresidentes en les escalinates de Moncloa, ha assegurat que les dones que hui nomena en els seus nous càrrecs han exercit una labor destacable en les seues diferents responsabilitats, amb “actitud resolutiva i constructiva”, demostrant, ha dit, que per als grans consensos és necessari “unitat i diàleg”. “Compten amb la meua confiança i suport”, ha reblat.

Últimes notícies

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.