Pedro Sánchez assegura que en acabar 2021 s’haurà pagat de llum el mateix que en 2018

El president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha compromés, en una entrevista que publica hui el diari ‘El País’, al fet que quan acabe l’any 2021 els espanyols vegen que han pagat de llum el mateix que en 2018. Un cop que busca calmar els ànims dels ciutadans i les empreses després que el preu de la llum s’haja desbocat al llarg de les últimes setmanes, arribant a marcar dijous passat els 140,23 euros per megavat/hora (MWh).

El Govern es fa càrrec de la preocupació social. I estem treballant amb un pla per a arribar a un compromís concret, i és que al final de 2021 els espanyols tiren la vista enrere i vegen que han pagat en la factura de la llum una quantia similar i semblant a la que van pagar en 2018“, assegura. Tot en un context en el qual l’increment de l’electricitat ja afecta a béns de consum bàsic i diari com el pa.

Sánchez seguix

Segons Sánchez, “este és l’objectiu i el compromís: que tots els ciutadans amb un consum mitjà al final de 2021 paguen una quantia semblant i similar a la que van pagar en 2018, lògicament amb l’IPC descomptat“.

Com abaratir el preu de la llum?

Sobre la tarifa elèctrica, el president explica que “una cosa és l’evolució del preu majorista del mercat de l’energia i una altra cosa és el rebut de la llum“. “El rebut el paguem mensualment. El que no té sentit és plantejar el debat diàriament, perquè no paguem la llum diàriament“.

El que pot fer el Govern és, segons explica Sánchez en el seu to optimista habitual, esmorteir l’evolució d’este preu majorista. “Primer, amb reformes estructurals, amb una aposta decidida per les energies renovables, no sols per qüestions de canvi climàtic, sinó perquè és més barata“.

Per a 2022 la llum serà més barata que a Alemanya i França

El cap de l’Executiu afirma que “els mercats de futur elèctrics estan ja dient que Espanya, en 2022 i 2023, gràcies a les renovables, tindrà uns preus inferiors a França i a Alemanya“.

I a més, afegeix, el Govern ha rebaixat l’IVA del 21% al 10%. Una mesura de caràcter temporal que l’Executiu va aprovar al juny. “Això està beneficiant a 28 milions de consumidors, a 2,8 milions d’empreses. Suposa un esforç de minvament de recaptació de l’Estat de 1.400 milions d’euros. Això esmorteeix en un 12% l’evolució del rebut de la llum”.

Sánchez cita també entre les iniciatives adoptades per a la protecció dels consumidors més vulnerables “la prohibició que es talle la llum als quals no puguen pagar o amb el bo energètic“.

Últimes notícies

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.