Pedro Sánchez assegura que en acabar 2021 s’haurà pagat de llum el mateix que en 2018

El president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha compromés, en una entrevista que publica hui el diari ‘El País’, al fet que quan acabe l’any 2021 els espanyols vegen que han pagat de llum el mateix que en 2018. Un cop que busca calmar els ànims dels ciutadans i les empreses després que el preu de la llum s’haja desbocat al llarg de les últimes setmanes, arribant a marcar dijous passat els 140,23 euros per megavat/hora (MWh).

«El Govern es fa càrrec de la preocupació social. I estem treballant amb un pla per a arribar a un compromís concret, i és que al final de 2021 els espanyols tiren la vista enrere i vegen que han pagat en la factura de la llum una quantia similar i semblant a la que van pagar en 2018«, assegura. Tot en un context en el qual l’increment de l’electricitat ja afecta a béns de consum bàsic i diari com el pa.

Sánchez seguix

Segons Sánchez, «este és l’objectiu i el compromís: que tots els ciutadans amb un consum mitjà al final de 2021 paguen una quantia semblant i similar a la que van pagar en 2018, lògicament amb l’IPC descomptat«.

Com abaratir el preu de la llum?

Sobre la tarifa elèctrica, el president explica que «una cosa és l’evolució del preu majorista del mercat de l’energia i una altra cosa és el rebut de la llum«. «El rebut el paguem mensualment. El que no té sentit és plantejar el debat diàriament, perquè no paguem la llum diàriament«.

El que pot fer el Govern és, segons explica Sánchez en el seu to optimista habitual, esmorteir l’evolució d’este preu majorista. «Primer, amb reformes estructurals, amb una aposta decidida per les energies renovables, no sols per qüestions de canvi climàtic, sinó perquè és més barata«.

Per a 2022 la llum serà més barata que a Alemanya i França

El cap de l’Executiu afirma que «els mercats de futur elèctrics estan ja dient que Espanya, en 2022 i 2023, gràcies a les renovables, tindrà uns preus inferiors a França i a Alemanya«.

I a més, afegeix, el Govern ha rebaixat l’IVA del 21% al 10%. Una mesura de caràcter temporal que l’Executiu va aprovar al juny. «Això està beneficiant a 28 milions de consumidors, a 2,8 milions d’empreses. Suposa un esforç de minvament de recaptació de l’Estat de 1.400 milions d’euros. Això esmorteeix en un 12% l’evolució del rebut de la llum».

Sánchez cita també entre les iniciatives adoptades per a la protecció dels consumidors més vulnerables «la prohibició que es talle la llum als quals no puguen pagar o amb el bo energètic«.

Últimes notícies

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.
FILMOTECA D'ESTIU