Pedro Sánchez assegura que en acabar 2021 s’haurà pagat de llum el mateix que en 2018

El president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha compromés, en una entrevista que publica hui el diari ‘El País’, al fet que quan acabe l’any 2021 els espanyols vegen que han pagat de llum el mateix que en 2018. Un cop que busca calmar els ànims dels ciutadans i les empreses després que el preu de la llum s’haja desbocat al llarg de les últimes setmanes, arribant a marcar dijous passat els 140,23 euros per megavat/hora (MWh).

«El Govern es fa càrrec de la preocupació social. I estem treballant amb un pla per a arribar a un compromís concret, i és que al final de 2021 els espanyols tiren la vista enrere i vegen que han pagat en la factura de la llum una quantia similar i semblant a la que van pagar en 2018«, assegura. Tot en un context en el qual l’increment de l’electricitat ja afecta a béns de consum bàsic i diari com el pa.

Sánchez seguix

Segons Sánchez, «este és l’objectiu i el compromís: que tots els ciutadans amb un consum mitjà al final de 2021 paguen una quantia semblant i similar a la que van pagar en 2018, lògicament amb l’IPC descomptat«.

Com abaratir el preu de la llum?

Sobre la tarifa elèctrica, el president explica que «una cosa és l’evolució del preu majorista del mercat de l’energia i una altra cosa és el rebut de la llum«. «El rebut el paguem mensualment. El que no té sentit és plantejar el debat diàriament, perquè no paguem la llum diàriament«.

El que pot fer el Govern és, segons explica Sánchez en el seu to optimista habitual, esmorteir l’evolució d’este preu majorista. «Primer, amb reformes estructurals, amb una aposta decidida per les energies renovables, no sols per qüestions de canvi climàtic, sinó perquè és més barata«.

Per a 2022 la llum serà més barata que a Alemanya i França

El cap de l’Executiu afirma que «els mercats de futur elèctrics estan ja dient que Espanya, en 2022 i 2023, gràcies a les renovables, tindrà uns preus inferiors a França i a Alemanya«.

I a més, afegeix, el Govern ha rebaixat l’IVA del 21% al 10%. Una mesura de caràcter temporal que l’Executiu va aprovar al juny. «Això està beneficiant a 28 milions de consumidors, a 2,8 milions d’empreses. Suposa un esforç de minvament de recaptació de l’Estat de 1.400 milions d’euros. Això esmorteeix en un 12% l’evolució del rebut de la llum».

Sánchez cita també entre les iniciatives adoptades per a la protecció dels consumidors més vulnerables «la prohibició que es talle la llum als quals no puguen pagar o amb el bo energètic«.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.