Pedro Sánchez assegura que en acabar 2021 s’haurà pagat de llum el mateix que en 2018

El president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha compromés, en una entrevista que publica hui el diari ‘El País’, al fet que quan acabe l’any 2021 els espanyols vegen que han pagat de llum el mateix que en 2018. Un cop que busca calmar els ànims dels ciutadans i les empreses després que el preu de la llum s’haja desbocat al llarg de les últimes setmanes, arribant a marcar dijous passat els 140,23 euros per megavat/hora (MWh).

«El Govern es fa càrrec de la preocupació social. I estem treballant amb un pla per a arribar a un compromís concret, i és que al final de 2021 els espanyols tiren la vista enrere i vegen que han pagat en la factura de la llum una quantia similar i semblant a la que van pagar en 2018«, assegura. Tot en un context en el qual l’increment de l’electricitat ja afecta a béns de consum bàsic i diari com el pa.

Sánchez seguix

Segons Sánchez, «este és l’objectiu i el compromís: que tots els ciutadans amb un consum mitjà al final de 2021 paguen una quantia semblant i similar a la que van pagar en 2018, lògicament amb l’IPC descomptat«.

Com abaratir el preu de la llum?

Sobre la tarifa elèctrica, el president explica que «una cosa és l’evolució del preu majorista del mercat de l’energia i una altra cosa és el rebut de la llum«. «El rebut el paguem mensualment. El que no té sentit és plantejar el debat diàriament, perquè no paguem la llum diàriament«.

El que pot fer el Govern és, segons explica Sánchez en el seu to optimista habitual, esmorteir l’evolució d’este preu majorista. «Primer, amb reformes estructurals, amb una aposta decidida per les energies renovables, no sols per qüestions de canvi climàtic, sinó perquè és més barata«.

Per a 2022 la llum serà més barata que a Alemanya i França

El cap de l’Executiu afirma que «els mercats de futur elèctrics estan ja dient que Espanya, en 2022 i 2023, gràcies a les renovables, tindrà uns preus inferiors a França i a Alemanya«.

I a més, afegeix, el Govern ha rebaixat l’IVA del 21% al 10%. Una mesura de caràcter temporal que l’Executiu va aprovar al juny. «Això està beneficiant a 28 milions de consumidors, a 2,8 milions d’empreses. Suposa un esforç de minvament de recaptació de l’Estat de 1.400 milions d’euros. Això esmorteeix en un 12% l’evolució del rebut de la llum».

Sánchez cita també entre les iniciatives adoptades per a la protecció dels consumidors més vulnerables «la prohibició que es talle la llum als quals no puguen pagar o amb el bo energètic«.

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.