Pedro Sánchez assegura que en acabar 2021 s’haurà pagat de llum el mateix que en 2018

El president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha compromés, en una entrevista que publica hui el diari ‘El País’, al fet que quan acabe l’any 2021 els espanyols vegen que han pagat de llum el mateix que en 2018. Un cop que busca calmar els ànims dels ciutadans i les empreses després que el preu de la llum s’haja desbocat al llarg de les últimes setmanes, arribant a marcar dijous passat els 140,23 euros per megavat/hora (MWh).

«El Govern es fa càrrec de la preocupació social. I estem treballant amb un pla per a arribar a un compromís concret, i és que al final de 2021 els espanyols tiren la vista enrere i vegen que han pagat en la factura de la llum una quantia similar i semblant a la que van pagar en 2018«, assegura. Tot en un context en el qual l’increment de l’electricitat ja afecta a béns de consum bàsic i diari com el pa.

Sánchez seguix

Segons Sánchez, «este és l’objectiu i el compromís: que tots els ciutadans amb un consum mitjà al final de 2021 paguen una quantia semblant i similar a la que van pagar en 2018, lògicament amb l’IPC descomptat«.

Com abaratir el preu de la llum?

Sobre la tarifa elèctrica, el president explica que «una cosa és l’evolució del preu majorista del mercat de l’energia i una altra cosa és el rebut de la llum«. «El rebut el paguem mensualment. El que no té sentit és plantejar el debat diàriament, perquè no paguem la llum diàriament«.

El que pot fer el Govern és, segons explica Sánchez en el seu to optimista habitual, esmorteir l’evolució d’este preu majorista. «Primer, amb reformes estructurals, amb una aposta decidida per les energies renovables, no sols per qüestions de canvi climàtic, sinó perquè és més barata«.

Per a 2022 la llum serà més barata que a Alemanya i França

El cap de l’Executiu afirma que «els mercats de futur elèctrics estan ja dient que Espanya, en 2022 i 2023, gràcies a les renovables, tindrà uns preus inferiors a França i a Alemanya«.

I a més, afegeix, el Govern ha rebaixat l’IVA del 21% al 10%. Una mesura de caràcter temporal que l’Executiu va aprovar al juny. «Això està beneficiant a 28 milions de consumidors, a 2,8 milions d’empreses. Suposa un esforç de minvament de recaptació de l’Estat de 1.400 milions d’euros. Això esmorteeix en un 12% l’evolució del rebut de la llum».

Sánchez cita també entre les iniciatives adoptades per a la protecció dels consumidors més vulnerables «la prohibició que es talle la llum als quals no puguen pagar o amb el bo energètic«.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.