Pedro Sánchez descarta l’enviament d’armament a Ucraïna

Ejemplo de shortcode con estilo
El president del Govern diu que Putin "ha de ser conscient que totes les sancions duraran fins que retire totes les seues tropes d'Ucraïna"

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha descartat ara com ara l’enviament d’armament a Ucraïna com han fet bona part dels socis de la UE, argumentant que Espanya contribueix ja a través del Fons Europeu per a la Pau que destinarà 450 milions a aquest efecte.


Així ho ha indicat en una entrevista en el Telenotícies de ‘La 1’, en la qual ha posat en valor que, en el marc de la guerra entre Rússia i Ucraïna, Espanya ja ha contribuït amb ajuda humanitària i amb material de protecció com a cascos o jupetins antibales, enviament del qual ja va informar el divendres el ministre d’Exteriors, José Manuel Albares.


D’aquesta manera, Sánchez ha descartat enviar armes -com ho han fet països com Alemanya, entre altres- sota la idea que el suport a Ucraïna ja arriba a través de tres vies: «L’ajuda humanitària a través de Polònia i Moldàvia, la remissió de material defensiu -cascos i jupetins- i l’activació del fons de mecanisme per a la pau, de 500 milions d’euros, per a subministrar material ofensiu».


A més, Sánchez s’ha emparat en la pujada del pressupost executada pel seu Govern fins hui per a no determinar si -de nou, contrari a Alemanya- elevarà la despesa pública destinada a Defensa arran del conflicte que es viu a Europa de l’Est.


També s’ha recolzat en la «transició ecològica» per a tendir la mà a França de cara a establir una interconnexió de gas i hidrogen verd. «Europa no pot dependre en un 40% del subministrament de gas» d’un país com Rússia, que amenaça l’estabilitat occidental.

Sancions a Putin


Sobre les sancions econòmiques d’Occident a Vladimir Putin i els oligarques russos, les fortunes dels quals suposen en total el 85% del PIB d’aquest país, Sánchez ha assegurat que es mantindran fins que el president de Rússia ordene l’eixida del seu exèrcit d’Ucraïna i garantisca la integritat territorial i la sobirania nacional d’aquest país.


Aquestes mesures passen, de moment, per l’eixida del sistema del sistema d’informació bancària SWIFT de diversos dels principals bancs russos i per la prohibició al Banc Central de Rússia de l’ús de les seues reserva internacionals. També s’han congelat les fortunes a l’estranger dels alguns dels oligarques més importants, i la UE els prohibeix viatjar a Estats membres.


«Error estratègic»


Sánchez ha assegurat així mateix que Putin va cometre «un error estratègic» en la seua invasió d’Ucraïna al no haver tingut o en compte, o menysprear, la «unitat» de la UE i la severitat de les sancions adoptades.


Finalment, el mandatari socialista ha anunciat que el Govern prendrà mesures perquè els 100.000 ucraïnesos que resideixen a Espanya puguen viure i treballar legalment al país i accedir als serveis públics com qualsevol altre ciutadà.

Últimes notícies

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.