Pedro Sánchez descarta l’enviament d’armament a Ucraïna

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha descartat ara com ara l’enviament d’armament a Ucraïna com han fet bona part dels socis de la UE, argumentant que Espanya contribueix ja a través del Fons Europeu per a la Pau que destinarà 450 milions a aquest efecte.


Així ho ha indicat en una entrevista en el Telenotícies de ‘La 1’, en la qual ha posat en valor que, en el marc de la guerra entre Rússia i Ucraïna, Espanya ja ha contribuït amb ajuda humanitària i amb material de protecció com a cascos o jupetins antibales, enviament del qual ja va informar el divendres el ministre d’Exteriors, José Manuel Albares.


D’aquesta manera, Sánchez ha descartat enviar armes -com ho han fet països com Alemanya, entre altres- sota la idea que el suport a Ucraïna ja arriba a través de tres vies: «L’ajuda humanitària a través de Polònia i Moldàvia, la remissió de material defensiu -cascos i jupetins- i l’activació del fons de mecanisme per a la pau, de 500 milions d’euros, per a subministrar material ofensiu».


A més, Sánchez s’ha emparat en la pujada del pressupost executada pel seu Govern fins hui per a no determinar si -de nou, contrari a Alemanya- elevarà la despesa pública destinada a Defensa arran del conflicte que es viu a Europa de l’Est.


També s’ha recolzat en la «transició ecològica» per a tendir la mà a França de cara a establir una interconnexió de gas i hidrogen verd. «Europa no pot dependre en un 40% del subministrament de gas» d’un país com Rússia, que amenaça l’estabilitat occidental.

Sancions a Putin


Sobre les sancions econòmiques d’Occident a Vladimir Putin i els oligarques russos, les fortunes dels quals suposen en total el 85% del PIB d’aquest país, Sánchez ha assegurat que es mantindran fins que el president de Rússia ordene l’eixida del seu exèrcit d’Ucraïna i garantisca la integritat territorial i la sobirania nacional d’aquest país.


Aquestes mesures passen, de moment, per l’eixida del sistema del sistema d’informació bancària SWIFT de diversos dels principals bancs russos i per la prohibició al Banc Central de Rússia de l’ús de les seues reserva internacionals. També s’han congelat les fortunes a l’estranger dels alguns dels oligarques més importants, i la UE els prohibeix viatjar a Estats membres.


«Error estratègic»


Sánchez ha assegurat així mateix que Putin va cometre «un error estratègic» en la seua invasió d’Ucraïna al no haver tingut o en compte, o menysprear, la «unitat» de la UE i la severitat de les sancions adoptades.


Finalment, el mandatari socialista ha anunciat que el Govern prendrà mesures perquè els 100.000 ucraïnesos que resideixen a Espanya puguen viure i treballar legalment al país i accedir als serveis públics com qualsevol altre ciutadà.

Últimes notícies

Les fortes tronades obliguen a gestionar 478 incidents a la província de València

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha gestionat 478 incidents per les fortes tronades a la província de València entre les 14.00 i les 23.00 hores, un centenar dels quals a la capital, sense danys personals.

Sánchez demana extremar la precaució per les fortes pluges a la Comunitat Valenciana i Catalunya

Pedro Sánchez ha instat la ciutadania a seguir les indicacions dels servicis d’emergències i a consultar només fonts oficials davant les fortes pluges i tempestes que afecten diverses zones, especialment la Comunitat Valenciana i Catalunya. El Ministeri per a la Transició Ecològica seguix l’evolució del temporal i s’ha posat a disposició dels governs autonòmics.

Suspeses les classes a Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i les pedanies del sud de València per l’alerta taronja

Els ajuntaments de Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i València, en les pedanies del sud, han suspés les classes per l’alerta taronja per pluges. A la província d’Alacant també hi ha suspensions parcials i tancament de parcs en diversos municipis.

Xàfecs torrencials descarreguen fins a 71 l/m² en mitja hora a Torrent

Torrent ha patit una intensa tempesta amb quasi 96 l/m² en poques hores, 71 dels quals han caigut en només 30 minuts. Diversos municipis de l’Horta i voltants de València han superat també els 50 l/m², amb molta activitat elèctrica i ratxes de vent fortes.

Paiporta i Aldaia reviuen la por amb 60 l/m² en una hora però eviten danys greus

Paiporta i Aldaia han vist caure 60 l/m² en una hora en una nova jornada de tempestes, que ha reactivat la por de la dana de 2024 però sense causar incidències greus. Les obres en barrancs i clavegueram han funcionat, tot i alguns baixos i carrers puntualment inundats.

Metrovalencia para totes les línies per les fortes pluges i tanca les estacions

Metrovalencia ha tallat este dimecres la circulació en totes les línies de metro i tramvia i ha tancat les estacions per les fortes pluges a València i l’àrea metropolitana, mentre que les línies C1, C2 i C3 de Rodalies també patixen greus incidències.

Una tromba històrica col·lapsa València: aeroport tancat, talls al metro i 95 l/m² a Torrent

Una fortíssima tempesta ha descarregat fins a 95 l/m² a Torrent i ha obligat a tancar l’aeroport de València, activar el Pla d’Inundacions i suspendre el Levante-Athletic, amb nombrosos talls de trànsit i del metro però sense incidents greus personals.

Un aiguat torrencial inunda Torrent i obliga a desallotjar quinze persones

Un aiguat de més de 95 l/m2 en menys d’una hora ha col·lapsat Torrent, amb carrers i vivendes inundades i quinze persones desallotjades d’un local de menjar ràpid. L’alcaldessa reclama actuacions urgents al barranc de l’Horteta després d’una nit molt complicada a l’Horta.