Pedro Sánchez descarta l’enviament d’armament a Ucraïna

Ejemplo de shortcode con estilo
El president del Govern diu que Putin "ha de ser conscient que totes les sancions duraran fins que retire totes les seues tropes d'Ucraïna"

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha descartat ara com ara l’enviament d’armament a Ucraïna com han fet bona part dels socis de la UE, argumentant que Espanya contribueix ja a través del Fons Europeu per a la Pau que destinarà 450 milions a aquest efecte.


Així ho ha indicat en una entrevista en el Telenotícies de ‘La 1’, en la qual ha posat en valor que, en el marc de la guerra entre Rússia i Ucraïna, Espanya ja ha contribuït amb ajuda humanitària i amb material de protecció com a cascos o jupetins antibales, enviament del qual ja va informar el divendres el ministre d’Exteriors, José Manuel Albares.


D’aquesta manera, Sánchez ha descartat enviar armes -com ho han fet països com Alemanya, entre altres- sota la idea que el suport a Ucraïna ja arriba a través de tres vies: «L’ajuda humanitària a través de Polònia i Moldàvia, la remissió de material defensiu -cascos i jupetins- i l’activació del fons de mecanisme per a la pau, de 500 milions d’euros, per a subministrar material ofensiu».


A més, Sánchez s’ha emparat en la pujada del pressupost executada pel seu Govern fins hui per a no determinar si -de nou, contrari a Alemanya- elevarà la despesa pública destinada a Defensa arran del conflicte que es viu a Europa de l’Est.


També s’ha recolzat en la «transició ecològica» per a tendir la mà a França de cara a establir una interconnexió de gas i hidrogen verd. «Europa no pot dependre en un 40% del subministrament de gas» d’un país com Rússia, que amenaça l’estabilitat occidental.

Sancions a Putin


Sobre les sancions econòmiques d’Occident a Vladimir Putin i els oligarques russos, les fortunes dels quals suposen en total el 85% del PIB d’aquest país, Sánchez ha assegurat que es mantindran fins que el president de Rússia ordene l’eixida del seu exèrcit d’Ucraïna i garantisca la integritat territorial i la sobirania nacional d’aquest país.


Aquestes mesures passen, de moment, per l’eixida del sistema del sistema d’informació bancària SWIFT de diversos dels principals bancs russos i per la prohibició al Banc Central de Rússia de l’ús de les seues reserva internacionals. També s’han congelat les fortunes a l’estranger dels alguns dels oligarques més importants, i la UE els prohibeix viatjar a Estats membres.


«Error estratègic»


Sánchez ha assegurat així mateix que Putin va cometre «un error estratègic» en la seua invasió d’Ucraïna al no haver tingut o en compte, o menysprear, la «unitat» de la UE i la severitat de les sancions adoptades.


Finalment, el mandatari socialista ha anunciat que el Govern prendrà mesures perquè els 100.000 ucraïnesos que resideixen a Espanya puguen viure i treballar legalment al país i accedir als serveis públics com qualsevol altre ciutadà.

Últimes notícies

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.

El combustible pot encarir els vols britànics a Benidorm

Els operadors britànics temen menys places i tarifes més cares per a 2027 a causa de l’encariment del combustible. Tot i això, les reserves anticipades cap a Benidorm i la Costa Blanca mantenen una evolució favorable.

Aldaia alerta que no va rebre avisos abans de la barrancada mortal

L’alcalde d’Aldaia ha denunciat que el municipi no va rebre avisos previs. El desbordament de La Saleta va causar sis morts.