15.1 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Pedro Sánchez descarta l’enviament d’armament a Ucraïna

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha descartat ara com ara l’enviament d’armament a Ucraïna com han fet bona part dels socis de la UE, argumentant que Espanya contribueix ja a través del Fons Europeu per a la Pau que destinarà 450 milions a aquest efecte.


Així ho ha indicat en una entrevista en el Telenotícies de ‘La 1’, en la qual ha posat en valor que, en el marc de la guerra entre Rússia i Ucraïna, Espanya ja ha contribuït amb ajuda humanitària i amb material de protecció com a cascos o jupetins antibales, enviament del qual ja va informar el divendres el ministre d’Exteriors, José Manuel Albares.


D’aquesta manera, Sánchez ha descartat enviar armes -com ho han fet països com Alemanya, entre altres- sota la idea que el suport a Ucraïna ja arriba a través de tres vies: «L’ajuda humanitària a través de Polònia i Moldàvia, la remissió de material defensiu -cascos i jupetins- i l’activació del fons de mecanisme per a la pau, de 500 milions d’euros, per a subministrar material ofensiu».


A més, Sánchez s’ha emparat en la pujada del pressupost executada pel seu Govern fins hui per a no determinar si -de nou, contrari a Alemanya- elevarà la despesa pública destinada a Defensa arran del conflicte que es viu a Europa de l’Est.


També s’ha recolzat en la «transició ecològica» per a tendir la mà a França de cara a establir una interconnexió de gas i hidrogen verd. «Europa no pot dependre en un 40% del subministrament de gas» d’un país com Rússia, que amenaça l’estabilitat occidental.

Sancions a Putin


Sobre les sancions econòmiques d’Occident a Vladimir Putin i els oligarques russos, les fortunes dels quals suposen en total el 85% del PIB d’aquest país, Sánchez ha assegurat que es mantindran fins que el president de Rússia ordene l’eixida del seu exèrcit d’Ucraïna i garantisca la integritat territorial i la sobirania nacional d’aquest país.


Aquestes mesures passen, de moment, per l’eixida del sistema del sistema d’informació bancària SWIFT de diversos dels principals bancs russos i per la prohibició al Banc Central de Rússia de l’ús de les seues reserva internacionals. També s’han congelat les fortunes a l’estranger dels alguns dels oligarques més importants, i la UE els prohibeix viatjar a Estats membres.


«Error estratègic»


Sánchez ha assegurat així mateix que Putin va cometre «un error estratègic» en la seua invasió d’Ucraïna al no haver tingut o en compte, o menysprear, la «unitat» de la UE i la severitat de les sancions adoptades.


Finalment, el mandatari socialista ha anunciat que el Govern prendrà mesures perquè els 100.000 ucraïnesos que resideixen a Espanya puguen viure i treballar legalment al país i accedir als serveis públics com qualsevol altre ciutadà.

Últimes notícies

Sindicats exigixen a la nova consellera una reunió urgent i canvis en la llei en plena vaga docent

Les centrals docents han reclamat a María del Carmen Ortí una reunió immediata per a negociar millores laborals i substituir la Llei de Llibertat Educativa, en una jornada de vaga amb mobilitzacions en tota la Comunitat.

Han cartografiat per primera vegada les connexions del cerebel amb la resta del cervell

Un equip de l'Institut de Neurociències (UMH-CSIC) ha reconstruït per primera vegada com el cerebel establix les seues connexions amb la resta del cervell en etapes primerenques de la vida. El mapa, publicat en 'PNAS', detalla les fases d'inici, expansió i refinament d'estes vies.

Mompó assegura que la seua relació amb Pérez Llorca és bona i que parlen diàriament

Mompó ha defés que manté una relació fluida amb Pérez Llorca i contacte diari. Ha explicat la pancarta de la plaça de bous, celebrat el Roig Arena i valorat una citació clau en la investigació de la dana.

Detingut un home de 65 anys pel tiroteig mortal de Xirivella del 4 de setembre

La Policia Nacional ha detingut a Xirivella a un home de 65 anys com a presumpte autor del tiroteig del 4 de setembre, en el qual va morir un home de 35. Els investigadors creuen que va actuar al costat del seu fill, arrestat al novembre, i este dijous ha sigut posat a disposició judicial.

Planes tatxa d’irreal la proposta de la CE per a la pesca al Mediterrani: 9,7 dies a l’any

El ministre Luis Planas va criticar que la Comissió Europea plantege només 9,7 dies de faena a l'any per vaixell en 2026 i va defendre que Espanya aconseguirà més jornades. Va reclamar que es reconega l'esforç de selectivitat del sector i que no es reinicie el comptador cada any.

Desarticulada a Gandia una xarxa que empadronava irregularment a estrangers: cinc detinguts

La Policia Nacional ha detingut a cinc persones i ha desarticulat una organització que falsificava documents per a empadronar massivament a estrangers a Gandia. S'han detectat 127 altes irregulars i almenys 15 propietaris afectats.

Nuvolositat i pluges probables des del divendres en la Comunitat Valenciana

Aemet preveu un gir a llevant i gregal que augmentarà la nuvolositat i deixarà precipitacions el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb descens tèrmic diürn.

El Suprem envia a juí a Ábalos i a Koldo García i manté la presó preventiva

El Suprem ha obert juí oral contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama per presumptes comissions en contractes de màscares. Manté la presó preventiva per als dos primers i imposa una fiança de 60.000 euros.