Pedro Sánchez descarta l’enviament d’armament a Ucraïna

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha descartat ara com ara l’enviament d’armament a Ucraïna com han fet bona part dels socis de la UE, argumentant que Espanya contribueix ja a través del Fons Europeu per a la Pau que destinarà 450 milions a aquest efecte.


Així ho ha indicat en una entrevista en el Telenotícies de ‘La 1’, en la qual ha posat en valor que, en el marc de la guerra entre Rússia i Ucraïna, Espanya ja ha contribuït amb ajuda humanitària i amb material de protecció com a cascos o jupetins antibales, enviament del qual ja va informar el divendres el ministre d’Exteriors, José Manuel Albares.


D’aquesta manera, Sánchez ha descartat enviar armes -com ho han fet països com Alemanya, entre altres- sota la idea que el suport a Ucraïna ja arriba a través de tres vies: «L’ajuda humanitària a través de Polònia i Moldàvia, la remissió de material defensiu -cascos i jupetins- i l’activació del fons de mecanisme per a la pau, de 500 milions d’euros, per a subministrar material ofensiu».


A més, Sánchez s’ha emparat en la pujada del pressupost executada pel seu Govern fins hui per a no determinar si -de nou, contrari a Alemanya- elevarà la despesa pública destinada a Defensa arran del conflicte que es viu a Europa de l’Est.


També s’ha recolzat en la «transició ecològica» per a tendir la mà a França de cara a establir una interconnexió de gas i hidrogen verd. «Europa no pot dependre en un 40% del subministrament de gas» d’un país com Rússia, que amenaça l’estabilitat occidental.

Sancions a Putin


Sobre les sancions econòmiques d’Occident a Vladimir Putin i els oligarques russos, les fortunes dels quals suposen en total el 85% del PIB d’aquest país, Sánchez ha assegurat que es mantindran fins que el president de Rússia ordene l’eixida del seu exèrcit d’Ucraïna i garantisca la integritat territorial i la sobirania nacional d’aquest país.


Aquestes mesures passen, de moment, per l’eixida del sistema del sistema d’informació bancària SWIFT de diversos dels principals bancs russos i per la prohibició al Banc Central de Rússia de l’ús de les seues reserva internacionals. També s’han congelat les fortunes a l’estranger dels alguns dels oligarques més importants, i la UE els prohibeix viatjar a Estats membres.


«Error estratègic»


Sánchez ha assegurat així mateix que Putin va cometre «un error estratègic» en la seua invasió d’Ucraïna al no haver tingut o en compte, o menysprear, la «unitat» de la UE i la severitat de les sancions adoptades.


Finalment, el mandatari socialista ha anunciat que el Govern prendrà mesures perquè els 100.000 ucraïnesos que resideixen a Espanya puguen viure i treballar legalment al país i accedir als serveis públics com qualsevol altre ciutadà.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.
FILMOTECA D'ESTIU