Més de 1.500 persones desocupades treballaran en tasques de conservació de muntanyes

Més de 1.500 persones desocupades treballaran durant sis mesos en tasques de neteja de muntanyes des d’aquest estiu dins de les actuacions desenvolupades en el programa Avalem Experiència (Emergeix) de Labora.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha publicat en la seua pàgina web (consultar ací) el llistat d’entitats locals que han sigut beneficiàries d’aquesta subvenció i que podran realitzar els contractes.

En total, seran 293 els ajuntaments en risc de despoblament, d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis (74 d’Alacant, 99 de Castelló i 120 de València).

A través d’aquesta ajuda les persones desocupades són contractades per a realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Labora ha sigut elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana de Seguretat i Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat en col·laboració amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Labora.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una duració d’almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per a poder accedir a aquestes contractacions les persones desocupades hauran d’estar inscrites en Labora i tindre actualitzada la seua demanda d’ocupació. Això pot fer-se a través de la seua pàgina web, en l’apartat PuntLabora, autoentrevista. Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs/a, o peons/as amb les següents ocupacions: peons/as forestals; podadors/as i/o motoserres forestals, treballadors/as de la surera, treballadors/as forestals en general, peons/as agrícoles en general i treballadors/as agrícoles.

Cal recordar que no és necessari apuntar-se a aquest programa, sinó que les persones seran seleccionades entre els perfils que complisquen amb els requisits. Així mateix, la ciutadania té a la seua disposició un servei d’orientació per a donar-los suport de manera personalitzada en la seua cerca d’ocupació (consultar ací).

L’estratègia Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantindre adequadament el patrimoni natural per a evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per a garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Expèriencia, un programa que busca donar resposta a la situació d’emergència social que suposa l’elevada taxa de desocupació en les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos en atur.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a la disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació en el seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les pròximes ajudes que publicarà Labora pot inscriure’s en el següent enllaç: consultar ací

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.