14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Més de 1.500 persones desocupades treballaran en tasques de conservació de muntanyes

Més de 1.500 persones desocupades treballaran durant sis mesos en tasques de neteja de muntanyes des d’aquest estiu dins de les actuacions desenvolupades en el programa Avalem Experiència (Emergeix) de Labora.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha publicat en la seua pàgina web (consultar ací) el llistat d’entitats locals que han sigut beneficiàries d’aquesta subvenció i que podran realitzar els contractes.

En total, seran 293 els ajuntaments en risc de despoblament, d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis (74 d’Alacant, 99 de Castelló i 120 de València).

A través d’aquesta ajuda les persones desocupades són contractades per a realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Labora ha sigut elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana de Seguretat i Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat en col·laboració amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Labora.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una duració d’almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per a poder accedir a aquestes contractacions les persones desocupades hauran d’estar inscrites en Labora i tindre actualitzada la seua demanda d’ocupació. Això pot fer-se a través de la seua pàgina web, en l’apartat PuntLabora, autoentrevista. Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs/a, o peons/as amb les següents ocupacions: peons/as forestals; podadors/as i/o motoserres forestals, treballadors/as de la surera, treballadors/as forestals en general, peons/as agrícoles en general i treballadors/as agrícoles.

Cal recordar que no és necessari apuntar-se a aquest programa, sinó que les persones seran seleccionades entre els perfils que complisquen amb els requisits. Així mateix, la ciutadania té a la seua disposició un servei d’orientació per a donar-los suport de manera personalitzada en la seua cerca d’ocupació (consultar ací).

L’estratègia Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantindre adequadament el patrimoni natural per a evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per a garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Expèriencia, un programa que busca donar resposta a la situació d’emergència social que suposa l’elevada taxa de desocupació en les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos en atur.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a la disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació en el seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les pròximes ajudes que publicarà Labora pot inscriure’s en el següent enllaç: consultar ací

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.