Més de 1.500 persones desocupades treballaran en tasques de conservació de muntanyes

Més de 1.500 persones desocupades treballaran durant sis mesos en tasques de neteja de muntanyes des d’aquest estiu dins de les actuacions desenvolupades en el programa Avalem Experiència (Emergeix) de Labora.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha publicat en la seua pàgina web (consultar ací) el llistat d’entitats locals que han sigut beneficiàries d’aquesta subvenció i que podran realitzar els contractes.

En total, seran 293 els ajuntaments en risc de despoblament, d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis (74 d’Alacant, 99 de Castelló i 120 de València).

A través d’aquesta ajuda les persones desocupades són contractades per a realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Labora ha sigut elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana de Seguretat i Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat en col·laboració amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Labora.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una duració d’almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per a poder accedir a aquestes contractacions les persones desocupades hauran d’estar inscrites en Labora i tindre actualitzada la seua demanda d’ocupació. Això pot fer-se a través de la seua pàgina web, en l’apartat PuntLabora, autoentrevista. Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs/a, o peons/as amb les següents ocupacions: peons/as forestals; podadors/as i/o motoserres forestals, treballadors/as de la surera, treballadors/as forestals en general, peons/as agrícoles en general i treballadors/as agrícoles.

Cal recordar que no és necessari apuntar-se a aquest programa, sinó que les persones seran seleccionades entre els perfils que complisquen amb els requisits. Així mateix, la ciutadania té a la seua disposició un servei d’orientació per a donar-los suport de manera personalitzada en la seua cerca d’ocupació (consultar ací).

L’estratègia Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantindre adequadament el patrimoni natural per a evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per a garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Expèriencia, un programa que busca donar resposta a la situació d’emergència social que suposa l’elevada taxa de desocupació en les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos en atur.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a la disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació en el seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les pròximes ajudes que publicarà Labora pot inscriure’s en el següent enllaç: consultar ací

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.