10.3 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Més de 1.500 persones desocupades treballaran en tasques de conservació de muntanyes

Més de 1.500 persones desocupades treballaran durant sis mesos en tasques de neteja de muntanyes des d’aquest estiu dins de les actuacions desenvolupades en el programa Avalem Experiència (Emergeix) de Labora.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha publicat en la seua pàgina web (consultar ací) el llistat d’entitats locals que han sigut beneficiàries d’aquesta subvenció i que podran realitzar els contractes.

En total, seran 293 els ajuntaments en risc de despoblament, d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis (74 d’Alacant, 99 de Castelló i 120 de València).

A través d’aquesta ajuda les persones desocupades són contractades per a realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Labora ha sigut elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana de Seguretat i Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat en col·laboració amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Labora.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una duració d’almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per a poder accedir a aquestes contractacions les persones desocupades hauran d’estar inscrites en Labora i tindre actualitzada la seua demanda d’ocupació. Això pot fer-se a través de la seua pàgina web, en l’apartat PuntLabora, autoentrevista. Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs/a, o peons/as amb les següents ocupacions: peons/as forestals; podadors/as i/o motoserres forestals, treballadors/as de la surera, treballadors/as forestals en general, peons/as agrícoles en general i treballadors/as agrícoles.

Cal recordar que no és necessari apuntar-se a aquest programa, sinó que les persones seran seleccionades entre els perfils que complisquen amb els requisits. Així mateix, la ciutadania té a la seua disposició un servei d’orientació per a donar-los suport de manera personalitzada en la seua cerca d’ocupació (consultar ací).

L’estratègia Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantindre adequadament el patrimoni natural per a evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per a garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Expèriencia, un programa que busca donar resposta a la situació d’emergència social que suposa l’elevada taxa de desocupació en les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos en atur.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a la disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació en el seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les pròximes ajudes que publicarà Labora pot inscriure’s en el següent enllaç: consultar ací

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.