Més de 1.500 persones desocupades treballaran en tasques de conservació de muntanyes

Més de 1.500 persones desocupades treballaran durant sis mesos en tasques de neteja de muntanyes des d’aquest estiu dins de les actuacions desenvolupades en el programa Avalem Experiència (Emergeix) de Labora.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha publicat en la seua pàgina web (consultar ací) el llistat d’entitats locals que han sigut beneficiàries d’aquesta subvenció i que podran realitzar els contractes.

En total, seran 293 els ajuntaments en risc de despoblament, d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis (74 d’Alacant, 99 de Castelló i 120 de València).

A través d’aquesta ajuda les persones desocupades són contractades per a realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Labora ha sigut elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana de Seguretat i Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat en col·laboració amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Labora.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una duració d’almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per a poder accedir a aquestes contractacions les persones desocupades hauran d’estar inscrites en Labora i tindre actualitzada la seua demanda d’ocupació. Això pot fer-se a través de la seua pàgina web, en l’apartat PuntLabora, autoentrevista. Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs/a, o peons/as amb les següents ocupacions: peons/as forestals; podadors/as i/o motoserres forestals, treballadors/as de la surera, treballadors/as forestals en general, peons/as agrícoles en general i treballadors/as agrícoles.

Cal recordar que no és necessari apuntar-se a aquest programa, sinó que les persones seran seleccionades entre els perfils que complisquen amb els requisits. Així mateix, la ciutadania té a la seua disposició un servei d’orientació per a donar-los suport de manera personalitzada en la seua cerca d’ocupació (consultar ací).

L’estratègia Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantindre adequadament el patrimoni natural per a evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per a garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Expèriencia, un programa que busca donar resposta a la situació d’emergència social que suposa l’elevada taxa de desocupació en les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos en atur.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a la disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació en el seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les pròximes ajudes que publicarà Labora pot inscriure’s en el següent enllaç: consultar ací

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.