17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Sanitat detecta dos nous casos de pigota del mico a València i Alacant

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha informat aquest dimecres que existeixen dos casos més sospitosos de la pigota del mico, un d’ells a València i un altre a la província d’Alacant.

Així mateix, la Conselleria ha informat que s’ha descartat el cas sospitós de València que van notificar el dimarts. En aqueix moment hi ha tres casos sospitosos pendents de confirmació (un per província).

En el cas del de la província de Castelló ha sigut donat d’alta hospitalària a l’espera dels resultats de la PCR, però ha de continuar en aïllament en el seu domicili, fins a saber si està contagiat.

Quins són els seus símptomes i què fer en cas de contagi sospitós

Els símptomes de la pigota del mico són febre, dolors d’esquena, cap i musculars, a més d’esgarrifances i esgotament general. Es consideren més lleus que els produïts per la pigota humana, encara que també desenvolupa erupcions en la pell que solen començar en la cara i estendre’s a mans i peus.

El període d’incubació va de cinc a vint-i-un dies, encara que els símptomes solen desaparéixer espontàniament a les dos o tres setmanes, ja que de moment no existeix tractament mèdic.

Es transmet per contacte i exposició a gotes, mitjançant saliva, excrecions respiratòries i exsudat de lesions.

Segons les indicacions sanitàries, davant qualsevol cas sospitós s’ha de contactar de manera urgent amb el centre de salut, escometre un aïllament domiciliari i evitar el contacte amb persones i animals fins que desapareguen els símptomes i les erupcions.

Últimes notícies

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.