Sanitat detecta dos nous casos de pigota del mico a València i Alacant

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha informat aquest dimecres que existeixen dos casos més sospitosos de la pigota del mico, un d’ells a València i un altre a la província d’Alacant.

Així mateix, la Conselleria ha informat que s’ha descartat el cas sospitós de València que van notificar el dimarts. En aqueix moment hi ha tres casos sospitosos pendents de confirmació (un per província).

En el cas del de la província de Castelló ha sigut donat d’alta hospitalària a l’espera dels resultats de la PCR, però ha de continuar en aïllament en el seu domicili, fins a saber si està contagiat.

Quins són els seus símptomes i què fer en cas de contagi sospitós

Els símptomes de la pigota del mico són febre, dolors d’esquena, cap i musculars, a més d’esgarrifances i esgotament general. Es consideren més lleus que els produïts per la pigota humana, encara que també desenvolupa erupcions en la pell que solen començar en la cara i estendre’s a mans i peus.

El període d’incubació va de cinc a vint-i-un dies, encara que els símptomes solen desaparéixer espontàniament a les dos o tres setmanes, ja que de moment no existeix tractament mèdic.

Es transmet per contacte i exposició a gotes, mitjançant saliva, excrecions respiratòries i exsudat de lesions.

Segons les indicacions sanitàries, davant qualsevol cas sospitós s’ha de contactar de manera urgent amb el centre de salut, escometre un aïllament domiciliari i evitar el contacte amb persones i animals fins que desapareguen els símptomes i les erupcions.

Últimes notícies

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.