Quines són les 20 platges dela Camunitat que este estiu tenen salvament marítim amb drons?

Un total de 20 municipis disposen aquest any de drons per a salvament marítim. Noranta intervencions realitzades i sis salvaments és el balanç de l’acció d’aquests vigilants durant el passat estiu en les platges de la Comunitat Valenciana, i enguany, es dupliquen les localitats amb aquest servei

D’aquesta manera, sis municipis de la província de Castelló, sis de València i huit d’Alacant disposen d’aquest servei que a més de realitzar les labors de salvament, també es dedica a la vigilància com a mesura de prevenció.

Este dijous, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha presentat a la platja de la Malva-rosa de Borriana el servei de salvament marítim amb drons on s’ha realitzat una demostració.

Quant a l’elecció dels punts en què es posa en marxa aquest sistema, Bravo ha assenyalat: “hem tingut en compte des de factors de perillositat, nombre de banyistes, el risc que comporta cada platja i les aportacions que ens ha facilitat la Federació de Salvament i Socorrisme”.

Platges vigilades per drons

Aquest estiu a la província de Castelló, els drons ja actuen sobre les platges de Borriana, on s’ha realitzat la demostració de hui, a més de Vinaròs, Peníscola, Moncofa, Alcalà de Xivert i Orpesa.

A València s’han desplegat sis unitats que operen en les localitats de Cullera, Gandia, La Pobla de Farnals, Miramar, Piles, Alboraia.

A la província d’Alacant, huit localitats compten amb aeronaus no tripulades. Concretament, Altea, Benidorm, Dénia, Oriola, Santa Pola, Xàbia, Guardamar del Segura i El Campello.

Cinc segons per a enlairar i 80 km. per hora

Respecte al funcionament d’aquests equipaments, el dron pot enlairar en menys de cinc segons i aconsegueix una velocitat d’aproximadament 80 quilòmetres per hora, per la qual cosa en trenta segons pot arribar al punt on s’hi haja un banyista en perill.

Amb la persona de la persona encarregada del seu maneig, quan el dron arriba al punt exacte on es troba el banyista, descendeix fins a tres metres i llança un salvavides al qual s’agarra el banyista.

Al mateix temps, s’activa el servei i des de salvament ixen amb una llanxa fins al lloc per a rescatar al banyista i portar-lo a la riba on serà atés pels mitjans sanitaris.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.