17.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Quines són les 20 platges dela Camunitat que este estiu tenen salvament marítim amb drons?

Un total de 20 municipis disposen aquest any de drons per a salvament marítim. Noranta intervencions realitzades i sis salvaments és el balanç de l’acció d’aquests vigilants durant el passat estiu en les platges de la Comunitat Valenciana, i enguany, es dupliquen les localitats amb aquest servei

D’aquesta manera, sis municipis de la província de Castelló, sis de València i huit d’Alacant disposen d’aquest servei que a més de realitzar les labors de salvament, també es dedica a la vigilància com a mesura de prevenció.

Este dijous, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha presentat a la platja de la Malva-rosa de Borriana el servei de salvament marítim amb drons on s’ha realitzat una demostració.

Quant a l’elecció dels punts en què es posa en marxa aquest sistema, Bravo ha assenyalat: “hem tingut en compte des de factors de perillositat, nombre de banyistes, el risc que comporta cada platja i les aportacions que ens ha facilitat la Federació de Salvament i Socorrisme”.

Platges vigilades per drons

Aquest estiu a la província de Castelló, els drons ja actuen sobre les platges de Borriana, on s’ha realitzat la demostració de hui, a més de Vinaròs, Peníscola, Moncofa, Alcalà de Xivert i Orpesa.

A València s’han desplegat sis unitats que operen en les localitats de Cullera, Gandia, La Pobla de Farnals, Miramar, Piles, Alboraia.

A la província d’Alacant, huit localitats compten amb aeronaus no tripulades. Concretament, Altea, Benidorm, Dénia, Oriola, Santa Pola, Xàbia, Guardamar del Segura i El Campello.

Cinc segons per a enlairar i 80 km. per hora

Respecte al funcionament d’aquests equipaments, el dron pot enlairar en menys de cinc segons i aconsegueix una velocitat d’aproximadament 80 quilòmetres per hora, per la qual cosa en trenta segons pot arribar al punt on s’hi haja un banyista en perill.

Amb la persona de la persona encarregada del seu maneig, quan el dron arriba al punt exacte on es troba el banyista, descendeix fins a tres metres i llança un salvavides al qual s’agarra el banyista.

Al mateix temps, s’activa el servei i des de salvament ixen amb una llanxa fins al lloc per a rescatar al banyista i portar-lo a la riba on serà atés pels mitjans sanitaris.

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.