17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Quines són les 20 platges dela Camunitat que este estiu tenen salvament marítim amb drons?

Un total de 20 municipis disposen aquest any de drons per a salvament marítim. Noranta intervencions realitzades i sis salvaments és el balanç de l’acció d’aquests vigilants durant el passat estiu en les platges de la Comunitat Valenciana, i enguany, es dupliquen les localitats amb aquest servei

D’aquesta manera, sis municipis de la província de Castelló, sis de València i huit d’Alacant disposen d’aquest servei que a més de realitzar les labors de salvament, també es dedica a la vigilància com a mesura de prevenció.

Este dijous, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha presentat a la platja de la Malva-rosa de Borriana el servei de salvament marítim amb drons on s’ha realitzat una demostració.

Quant a l’elecció dels punts en què es posa en marxa aquest sistema, Bravo ha assenyalat: “hem tingut en compte des de factors de perillositat, nombre de banyistes, el risc que comporta cada platja i les aportacions que ens ha facilitat la Federació de Salvament i Socorrisme”.

Platges vigilades per drons

Aquest estiu a la província de Castelló, els drons ja actuen sobre les platges de Borriana, on s’ha realitzat la demostració de hui, a més de Vinaròs, Peníscola, Moncofa, Alcalà de Xivert i Orpesa.

A València s’han desplegat sis unitats que operen en les localitats de Cullera, Gandia, La Pobla de Farnals, Miramar, Piles, Alboraia.

A la província d’Alacant, huit localitats compten amb aeronaus no tripulades. Concretament, Altea, Benidorm, Dénia, Oriola, Santa Pola, Xàbia, Guardamar del Segura i El Campello.

Cinc segons per a enlairar i 80 km. per hora

Respecte al funcionament d’aquests equipaments, el dron pot enlairar en menys de cinc segons i aconsegueix una velocitat d’aproximadament 80 quilòmetres per hora, per la qual cosa en trenta segons pot arribar al punt on s’hi haja un banyista en perill.

Amb la persona de la persona encarregada del seu maneig, quan el dron arriba al punt exacte on es troba el banyista, descendeix fins a tres metres i llança un salvavides al qual s’agarra el banyista.

Al mateix temps, s’activa el servei i des de salvament ixen amb una llanxa fins al lloc per a rescatar al banyista i portar-lo a la riba on serà atés pels mitjans sanitaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.