Quines són les 20 platges dela Camunitat que este estiu tenen salvament marítim amb drons?

Un total de 20 municipis disposen aquest any de drons per a salvament marítim. Noranta intervencions realitzades i sis salvaments és el balanç de l’acció d’aquests vigilants durant el passat estiu en les platges de la Comunitat Valenciana, i enguany, es dupliquen les localitats amb aquest servei

D’aquesta manera, sis municipis de la província de Castelló, sis de València i huit d’Alacant disposen d’aquest servei que a més de realitzar les labors de salvament, també es dedica a la vigilància com a mesura de prevenció.

Este dijous, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha presentat a la platja de la Malva-rosa de Borriana el servei de salvament marítim amb drons on s’ha realitzat una demostració.

Quant a l’elecció dels punts en què es posa en marxa aquest sistema, Bravo ha assenyalat: “hem tingut en compte des de factors de perillositat, nombre de banyistes, el risc que comporta cada platja i les aportacions que ens ha facilitat la Federació de Salvament i Socorrisme”.

Platges vigilades per drons

Aquest estiu a la província de Castelló, els drons ja actuen sobre les platges de Borriana, on s’ha realitzat la demostració de hui, a més de Vinaròs, Peníscola, Moncofa, Alcalà de Xivert i Orpesa.

A València s’han desplegat sis unitats que operen en les localitats de Cullera, Gandia, La Pobla de Farnals, Miramar, Piles, Alboraia.

A la província d’Alacant, huit localitats compten amb aeronaus no tripulades. Concretament, Altea, Benidorm, Dénia, Oriola, Santa Pola, Xàbia, Guardamar del Segura i El Campello.

Cinc segons per a enlairar i 80 km. per hora

Respecte al funcionament d’aquests equipaments, el dron pot enlairar en menys de cinc segons i aconsegueix una velocitat d’aproximadament 80 quilòmetres per hora, per la qual cosa en trenta segons pot arribar al punt on s’hi haja un banyista en perill.

Amb la persona de la persona encarregada del seu maneig, quan el dron arriba al punt exacte on es troba el banyista, descendeix fins a tres metres i llança un salvavides al qual s’agarra el banyista.

Al mateix temps, s’activa el servei i des de salvament ixen amb una llanxa fins al lloc per a rescatar al banyista i portar-lo a la riba on serà atés pels mitjans sanitaris.

Últimes notícies

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.