Quines són les 20 platges dela Camunitat que este estiu tenen salvament marítim amb drons?

Un total de 20 municipis disposen aquest any de drons per a salvament marítim. Noranta intervencions realitzades i sis salvaments és el balanç de l’acció d’aquests vigilants durant el passat estiu en les platges de la Comunitat Valenciana, i enguany, es dupliquen les localitats amb aquest servei

D’aquesta manera, sis municipis de la província de Castelló, sis de València i huit d’Alacant disposen d’aquest servei que a més de realitzar les labors de salvament, també es dedica a la vigilància com a mesura de prevenció.

Este dijous, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha presentat a la platja de la Malva-rosa de Borriana el servei de salvament marítim amb drons on s’ha realitzat una demostració.

Quant a l’elecció dels punts en què es posa en marxa aquest sistema, Bravo ha assenyalat: “hem tingut en compte des de factors de perillositat, nombre de banyistes, el risc que comporta cada platja i les aportacions que ens ha facilitat la Federació de Salvament i Socorrisme”.

Platges vigilades per drons

Aquest estiu a la província de Castelló, els drons ja actuen sobre les platges de Borriana, on s’ha realitzat la demostració de hui, a més de Vinaròs, Peníscola, Moncofa, Alcalà de Xivert i Orpesa.

A València s’han desplegat sis unitats que operen en les localitats de Cullera, Gandia, La Pobla de Farnals, Miramar, Piles, Alboraia.

A la província d’Alacant, huit localitats compten amb aeronaus no tripulades. Concretament, Altea, Benidorm, Dénia, Oriola, Santa Pola, Xàbia, Guardamar del Segura i El Campello.

Cinc segons per a enlairar i 80 km. per hora

Respecte al funcionament d’aquests equipaments, el dron pot enlairar en menys de cinc segons i aconsegueix una velocitat d’aproximadament 80 quilòmetres per hora, per la qual cosa en trenta segons pot arribar al punt on s’hi haja un banyista en perill.

Amb la persona de la persona encarregada del seu maneig, quan el dron arriba al punt exacte on es troba el banyista, descendeix fins a tres metres i llança un salvavides al qual s’agarra el banyista.

Al mateix temps, s’activa el servei i des de salvament ixen amb una llanxa fins al lloc per a rescatar al banyista i portar-lo a la riba on serà atés pels mitjans sanitaris.

Últimes notícies

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.

Cau una plantació de marihuana amb més de mil plantes a L’Olleria i quatre detinguts

La Guàrdia Civil desmantella a L'Olleria una plantació amb més de mil plantes de marihuana i deté a quatre persones, dos d'elles ja a la presó provisional.

Els sindicats docents accepten negociar amb Educació però mantenen la vaga i les protestes

Els sindicats docents acudiran a la taula de negociació amb la Conselleria d'Educació, però sostenen la vaga indefinida i les concentracions al carrer.