7.2 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Les platges valencianes amb ‘bandera negra’ en 2020 per contaminació i mala gestió

 

Ecologistes en Acció atorga un any més les seues ‘banderes negres’ a sis platges del territori valencià, una per contaminació i una altra per mala gestió ambiental en cada província. El major problema torna a ser els abocaments d’aigües i la seua mala depuració, igual que en 2019.

 

Les platges triades són:

  • En València: la del port de València per mala gestió i la de la plana de Medicalia en el Puig, en l’Horta Nord, per contaminació.
  • En  Alacant: la de Babilònia en Guardamar, el Baix Segura, per mala gestió, i la de Sant Gabriel, en la capital, per contaminació.
  • En Castelló: la de Fortí-Fora Forant-Cervol en Vinaròs, en el Baix Maestrat, per mala gestió, i la de les Fonts en Alcossebre, en la mateixa comarca, per contaminació.

 

Per quinzé any consecutiu, l’organització fa una anàlisi dels més de 400 quilòmetres de les costes valencianes. L’informe ‘Banderes Negres 2020’ recull en esta edició els casos més característics d’afeccions per contaminació i mala gestió ambiental.

 

El diagnòstic fa un esment especial a les afeccions antròpiques, d’origen humà, sobre la biodiversitat costanera, que minven i posen en perill a centenars d’espècies animals i vegetals, alerta Ecologistes en un comunicat.

 

Una doble amenaça

Es donen exemples clars d’espècies amenaçades en l’actualitat, des de la llepassa Patella Ferruginea, les prades de la fanerògama marina Cymodocea nodosa o les algues del gènere Gelidium Spp, a demés de la gestió ineficaç sobre l’alga invasora Rugulopteryx Okamurae.

 

Paral·lelament, l’informe no òbvia la crisi sanitària, econòmica i social derivada del Covid-19. Ecologistes se solidaritza amb els afectats i alerta d’una «doble amenaça» a conseqüència del coronavirus.

 

La primera són els residus generats per la pandèmia, perquè cada volta són més habituals les imàtgens que mostren residus de mascaretes i guants mal gestionats i arribant a platges i mars. Però també avisa de la desregulació urbanística com a eixida a la crisi, ja que «cada volta més autoritats regionals estan mostrant la seua preferència per tirar una volta més de la rajola com a solució a estos problemes».

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.