Les platges valencianes amb ‘bandera negra’ en 2020 per contaminació i mala gestió

 

Ecologistes en Acció atorga un any més les seues ‘banderes negres’ a sis platges del territori valencià, una per contaminació i una altra per mala gestió ambiental en cada província. El major problema torna a ser els abocaments d’aigües i la seua mala depuració, igual que en 2019.

 

Les platges triades són:

  • En València: la del port de València per mala gestió i la de la plana de Medicalia en el Puig, en l’Horta Nord, per contaminació.
  • En  Alacant: la de Babilònia en Guardamar, el Baix Segura, per mala gestió, i la de Sant Gabriel, en la capital, per contaminació.
  • En Castelló: la de Fortí-Fora Forant-Cervol en Vinaròs, en el Baix Maestrat, per mala gestió, i la de les Fonts en Alcossebre, en la mateixa comarca, per contaminació.

 

Per quinzé any consecutiu, l’organització fa una anàlisi dels més de 400 quilòmetres de les costes valencianes. L’informe ‘Banderes Negres 2020’ recull en esta edició els casos més característics d’afeccions per contaminació i mala gestió ambiental.

 

El diagnòstic fa un esment especial a les afeccions antròpiques, d’origen humà, sobre la biodiversitat costanera, que minven i posen en perill a centenars d’espècies animals i vegetals, alerta Ecologistes en un comunicat.

 

Una doble amenaça

Es donen exemples clars d’espècies amenaçades en l’actualitat, des de la llepassa Patella Ferruginea, les prades de la fanerògama marina Cymodocea nodosa o les algues del gènere Gelidium Spp, a demés de la gestió ineficaç sobre l’alga invasora Rugulopteryx Okamurae.

 

Paral·lelament, l’informe no òbvia la crisi sanitària, econòmica i social derivada del Covid-19. Ecologistes se solidaritza amb els afectats i alerta d’una «doble amenaça» a conseqüència del coronavirus.

 

La primera són els residus generats per la pandèmia, perquè cada volta són més habituals les imàtgens que mostren residus de mascaretes i guants mal gestionats i arribant a platges i mars. Però també avisa de la desregulació urbanística com a eixida a la crisi, ja que «cada volta més autoritats regionals estan mostrant la seua preferència per tirar una volta més de la rajola com a solució a estos problemes».

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.