Les platges valencianes amb ‘bandera negra’ en 2020 per contaminació i mala gestió

 

Ecologistes en Acció atorga un any més les seues ‘banderes negres’ a sis platges del territori valencià, una per contaminació i una altra per mala gestió ambiental en cada província. El major problema torna a ser els abocaments d’aigües i la seua mala depuració, igual que en 2019.

 

Les platges triades són:

  • En València: la del port de València per mala gestió i la de la plana de Medicalia en el Puig, en l’Horta Nord, per contaminació.
  • En  Alacant: la de Babilònia en Guardamar, el Baix Segura, per mala gestió, i la de Sant Gabriel, en la capital, per contaminació.
  • En Castelló: la de Fortí-Fora Forant-Cervol en Vinaròs, en el Baix Maestrat, per mala gestió, i la de les Fonts en Alcossebre, en la mateixa comarca, per contaminació.

 

Per quinzé any consecutiu, l’organització fa una anàlisi dels més de 400 quilòmetres de les costes valencianes. L’informe ‘Banderes Negres 2020’ recull en esta edició els casos més característics d’afeccions per contaminació i mala gestió ambiental.

 

El diagnòstic fa un esment especial a les afeccions antròpiques, d’origen humà, sobre la biodiversitat costanera, que minven i posen en perill a centenars d’espècies animals i vegetals, alerta Ecologistes en un comunicat.

 

Una doble amenaça

Es donen exemples clars d’espècies amenaçades en l’actualitat, des de la llepassa Patella Ferruginea, les prades de la fanerògama marina Cymodocea nodosa o les algues del gènere Gelidium Spp, a demés de la gestió ineficaç sobre l’alga invasora Rugulopteryx Okamurae.

 

Paral·lelament, l’informe no òbvia la crisi sanitària, econòmica i social derivada del Covid-19. Ecologistes se solidaritza amb els afectats i alerta d’una «doble amenaça» a conseqüència del coronavirus.

 

La primera són els residus generats per la pandèmia, perquè cada volta són més habituals les imàtgens que mostren residus de mascaretes i guants mal gestionats i arribant a platges i mars. Però també avisa de la desregulació urbanística com a eixida a la crisi, ja que «cada volta més autoritats regionals estan mostrant la seua preferència per tirar una volta més de la rajola com a solució a estos problemes».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Arranca a Orihuela la Senda del Poeta més reivindicativa i polèmica

La Senda del Poeta dedicada a Miguel Hernández comença a Orihuela marcada per la retirada de fons de l'IVAJ, un reforç del suport estatal i un fort pols polític i memorialista.

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.