Les platges valencianes amb ‘bandera negra’ en 2020 per contaminació i mala gestió

 

Ecologistes en Acció atorga un any més les seues ‘banderes negres’ a sis platges del territori valencià, una per contaminació i una altra per mala gestió ambiental en cada província. El major problema torna a ser els abocaments d’aigües i la seua mala depuració, igual que en 2019.

 

Les platges triades són:

  • En València: la del port de València per mala gestió i la de la plana de Medicalia en el Puig, en l’Horta Nord, per contaminació.
  • En  Alacant: la de Babilònia en Guardamar, el Baix Segura, per mala gestió, i la de Sant Gabriel, en la capital, per contaminació.
  • En Castelló: la de Fortí-Fora Forant-Cervol en Vinaròs, en el Baix Maestrat, per mala gestió, i la de les Fonts en Alcossebre, en la mateixa comarca, per contaminació.

 

Per quinzé any consecutiu, l’organització fa una anàlisi dels més de 400 quilòmetres de les costes valencianes. L’informe ‘Banderes Negres 2020’ recull en esta edició els casos més característics d’afeccions per contaminació i mala gestió ambiental.

 

El diagnòstic fa un esment especial a les afeccions antròpiques, d’origen humà, sobre la biodiversitat costanera, que minven i posen en perill a centenars d’espècies animals i vegetals, alerta Ecologistes en un comunicat.

 

Una doble amenaça

Es donen exemples clars d’espècies amenaçades en l’actualitat, des de la llepassa Patella Ferruginea, les prades de la fanerògama marina Cymodocea nodosa o les algues del gènere Gelidium Spp, a demés de la gestió ineficaç sobre l’alga invasora Rugulopteryx Okamurae.

 

Paral·lelament, l’informe no òbvia la crisi sanitària, econòmica i social derivada del Covid-19. Ecologistes se solidaritza amb els afectats i alerta d’una «doble amenaça» a conseqüència del coronavirus.

 

La primera són els residus generats per la pandèmia, perquè cada volta són més habituals les imàtgens que mostren residus de mascaretes i guants mal gestionats i arribant a platges i mars. Però també avisa de la desregulació urbanística com a eixida a la crisi, ja que «cada volta més autoritats regionals estan mostrant la seua preferència per tirar una volta més de la rajola com a solució a estos problemes».

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.