Les platges valencianes amb ‘bandera negra’ en 2020 per contaminació i mala gestió

 

Ecologistes en Acció atorga un any més les seues ‘banderes negres’ a sis platges del territori valencià, una per contaminació i una altra per mala gestió ambiental en cada província. El major problema torna a ser els abocaments d’aigües i la seua mala depuració, igual que en 2019.

 

Les platges triades són:

  • En València: la del port de València per mala gestió i la de la plana de Medicalia en el Puig, en l’Horta Nord, per contaminació.
  • En  Alacant: la de Babilònia en Guardamar, el Baix Segura, per mala gestió, i la de Sant Gabriel, en la capital, per contaminació.
  • En Castelló: la de Fortí-Fora Forant-Cervol en Vinaròs, en el Baix Maestrat, per mala gestió, i la de les Fonts en Alcossebre, en la mateixa comarca, per contaminació.

 

Per quinzé any consecutiu, l’organització fa una anàlisi dels més de 400 quilòmetres de les costes valencianes. L’informe ‘Banderes Negres 2020’ recull en esta edició els casos més característics d’afeccions per contaminació i mala gestió ambiental.

 

El diagnòstic fa un esment especial a les afeccions antròpiques, d’origen humà, sobre la biodiversitat costanera, que minven i posen en perill a centenars d’espècies animals i vegetals, alerta Ecologistes en un comunicat.

 

Una doble amenaça

Es donen exemples clars d’espècies amenaçades en l’actualitat, des de la llepassa Patella Ferruginea, les prades de la fanerògama marina Cymodocea nodosa o les algues del gènere Gelidium Spp, a demés de la gestió ineficaç sobre l’alga invasora Rugulopteryx Okamurae.

 

Paral·lelament, l’informe no òbvia la crisi sanitària, econòmica i social derivada del Covid-19. Ecologistes se solidaritza amb els afectats i alerta d’una «doble amenaça» a conseqüència del coronavirus.

 

La primera són els residus generats per la pandèmia, perquè cada volta són més habituals les imàtgens que mostren residus de mascaretes i guants mal gestionats i arribant a platges i mars. Però també avisa de la desregulació urbanística com a eixida a la crisi, ja que «cada volta més autoritats regionals estan mostrant la seua preferència per tirar una volta més de la rajola com a solució a estos problemes».

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.