Platón presenta nou disc: Aprendiendo a vivir

El grup Platón, format Michel i Chuss, es van donar a conéixer en els anys ’90 amb el seu disc «Perdiendo la inocéncia«, el qual va aconseguir posicionar-se entre els discos més venuts del nostre país. Àlbum al qual van seguir altres quatre més: Tu canción sin nombre (1993), Amor prohibido (1995), Especial (1998) i, amb un recopilatori l’any 2000, va arribar Esperándote (2003). Entre els seus temes més coneguts, estan: Mía, Mira que has hecho de mi vidaLocura sin partitura, Tu canción sin nombre o Amor prohibido.

Després de 16 anys de la publicació del seu últim àlbum i 25 anys després d’aquells primers èxits, van tornar al panorama musical per a presentar noves cançons: Una vez más, No necesito tu perdón, 13 y El espectador de tu vuelo, tema que veia la llum divendres passat 16 d’abril com a avançaments d’un nou àlbum discogràfic que veurà la llum divendres que ve dia 14 de maig.

 

<

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sonogrand Music (@sonogrand)

>
El disc, que porta per títol Aprendiendo a vivir, reuneix 10 cançons inèdites que donen com a resultat un àlbum íntim, que manté l’essència del so més personal de Platón, alhora que reflecteix l’evolució vital i musical del duo.

 

<>

 

Coneixem més a Platón

Platón està format pels germans Michel i Chuss Plató. Van començar la seua marxa musical sent uns xiquets, passant per diverses formacions entre elles els grups infantils Viva’s o Parchís. En 1992, ja baix el nom artístic de Platón, llancen el seu primer senzill «Locuras sin partitura» i el seu àlbum debut «Perdiendo la inocencia», del qual van vendre més de 240 mil còpies (doble disc de platí).

En este mateix any van participar en la gira del SUPER 1 dels 40 Principals, amb la qual van recórrer 42 ciutats en 45 dies. En 1993 publiquen el seu segon treball discogràfic «Tu canción sin nombre» amb el qual, a més de tornar a posicionar-se entre els artistes més escoltats del país, realitzen una gira amb la qual de nou recorren més de 40 ciutats espanyoles.

En 1995 llancen «Amor prohibido», acompanyat d’una gira de concerts en format acústic. En 1998 es traslladen a viure a Mèxic on presenten el seu quart àlbum «Especial», un disc amb un so més electrònic amb el qual van aconseguir posicionar-se en el mercat llatinoamericà amb els singles «Sólo por ti» i «Siempre seràs tu».

En el 2000 s’edita el recopilatori «Locura sin partitura», una col·lecció dels grans èxits continguts en els seus 3 primers àlbums. En 2003 publiquen el seu cinquè disc «Esperándote», en el qual inclouen noves versions de «Locura sin partitura», «Mía» i «Mira que has hecho de mi vida», al costat de temes nous composts durant la seua estada a Miami en 2001. Després de diversos anys allunyats dels escenaris, tornen en 2019 de la mà de Sonogrand Music amb «Una vez más», un nou single amb un so renovat, però fidel a l’essència i l’estil que ha marcat la seua trajectòria musical. A este tema li segueixen «No necesito tu perdón» (2019) i «13» (2020), que serveixen d’avançament al que serà el seu pròxim àlbum «Aprenent a viure», que es publicarà en 2021.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.