12.4 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Platón presenta nou disc: Aprendiendo a vivir

El grup Platón, format Michel i Chuss, es van donar a conéixer en els anys ’90 amb el seu disc “Perdiendo la inocéncia“, el qual va aconseguir posicionar-se entre els discos més venuts del nostre país. Àlbum al qual van seguir altres quatre més: Tu canción sin nombre (1993), Amor prohibido (1995), Especial (1998) i, amb un recopilatori l’any 2000, va arribar Esperándote (2003). Entre els seus temes més coneguts, estan: Mía, Mira que has hecho de mi vidaLocura sin partitura, Tu canción sin nombre o Amor prohibido.

Després de 16 anys de la publicació del seu últim àlbum i 25 anys després d’aquells primers èxits, van tornar al panorama musical per a presentar noves cançons: Una vez más, No necesito tu perdón, 13 y El espectador de tu vuelo, tema que veia la llum divendres passat 16 d’abril com a avançaments d’un nou àlbum discogràfic que veurà la llum divendres que ve dia 14 de maig.

 

<

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sonogrand Music (@sonogrand)

>
El disc, que porta per títol Aprendiendo a vivir, reuneix 10 cançons inèdites que donen com a resultat un àlbum íntim, que manté l’essència del so més personal de Platón, alhora que reflecteix l’evolució vital i musical del duo.

 

<>

 

Coneixem més a Platón

Platón està format pels germans Michel i Chuss Plató. Van començar la seua marxa musical sent uns xiquets, passant per diverses formacions entre elles els grups infantils Viva’s o Parchís. En 1992, ja baix el nom artístic de Platón, llancen el seu primer senzill “Locuras sin partitura” i el seu àlbum debut “Perdiendo la inocencia”, del qual van vendre més de 240 mil còpies (doble disc de platí).

En este mateix any van participar en la gira del SUPER 1 dels 40 Principals, amb la qual van recórrer 42 ciutats en 45 dies. En 1993 publiquen el seu segon treball discogràfic “Tu canción sin nombre” amb el qual, a més de tornar a posicionar-se entre els artistes més escoltats del país, realitzen una gira amb la qual de nou recorren més de 40 ciutats espanyoles.

En 1995 llancen «Amor prohibido», acompanyat d’una gira de concerts en format acústic. En 1998 es traslladen a viure a Mèxic on presenten el seu quart àlbum «Especial», un disc amb un so més electrònic amb el qual van aconseguir posicionar-se en el mercat llatinoamericà amb els singles “Sólo por ti” i “Siempre seràs tu”.

En el 2000 s’edita el recopilatori “Locura sin partitura”, una col·lecció dels grans èxits continguts en els seus 3 primers àlbums. En 2003 publiquen el seu cinquè disc «Esperándote”, en el qual inclouen noves versions de “Locura sin partitura”, “Mía” i “Mira que has hecho de mi vida”, al costat de temes nous composts durant la seua estada a Miami en 2001. Després de diversos anys allunyats dels escenaris, tornen en 2019 de la mà de Sonogrand Music amb “Una vez más”, un nou single amb un so renovat, però fidel a l’essència i l’estil que ha marcat la seua trajectòria musical. A este tema li segueixen “No necesito tu perdón” (2019) i “13” (2020), que serveixen d’avançament al que serà el seu pròxim àlbum “Aprenent a viure”, que es publicarà en 2021.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.