20.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Platón presenta nou disc: Aprendiendo a vivir

El grup Platón, format Michel i Chuss, es van donar a conéixer en els anys ’90 amb el seu disc “Perdiendo la inocéncia“, el qual va aconseguir posicionar-se entre els discos més venuts del nostre país. Àlbum al qual van seguir altres quatre més: Tu canción sin nombre (1993), Amor prohibido (1995), Especial (1998) i, amb un recopilatori l’any 2000, va arribar Esperándote (2003). Entre els seus temes més coneguts, estan: Mía, Mira que has hecho de mi vidaLocura sin partitura, Tu canción sin nombre o Amor prohibido.

Després de 16 anys de la publicació del seu últim àlbum i 25 anys després d’aquells primers èxits, van tornar al panorama musical per a presentar noves cançons: Una vez más, No necesito tu perdón, 13 y El espectador de tu vuelo, tema que veia la llum divendres passat 16 d’abril com a avançaments d’un nou àlbum discogràfic que veurà la llum divendres que ve dia 14 de maig.

 

<

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sonogrand Music (@sonogrand)

>
El disc, que porta per títol Aprendiendo a vivir, reuneix 10 cançons inèdites que donen com a resultat un àlbum íntim, que manté l’essència del so més personal de Platón, alhora que reflecteix l’evolució vital i musical del duo.

 

<>

 

Coneixem més a Platón

Platón està format pels germans Michel i Chuss Plató. Van començar la seua marxa musical sent uns xiquets, passant per diverses formacions entre elles els grups infantils Viva’s o Parchís. En 1992, ja baix el nom artístic de Platón, llancen el seu primer senzill “Locuras sin partitura” i el seu àlbum debut “Perdiendo la inocencia”, del qual van vendre més de 240 mil còpies (doble disc de platí).

En este mateix any van participar en la gira del SUPER 1 dels 40 Principals, amb la qual van recórrer 42 ciutats en 45 dies. En 1993 publiquen el seu segon treball discogràfic “Tu canción sin nombre” amb el qual, a més de tornar a posicionar-se entre els artistes més escoltats del país, realitzen una gira amb la qual de nou recorren més de 40 ciutats espanyoles.

En 1995 llancen «Amor prohibido», acompanyat d’una gira de concerts en format acústic. En 1998 es traslladen a viure a Mèxic on presenten el seu quart àlbum «Especial», un disc amb un so més electrònic amb el qual van aconseguir posicionar-se en el mercat llatinoamericà amb els singles “Sólo por ti” i “Siempre seràs tu”.

En el 2000 s’edita el recopilatori “Locura sin partitura”, una col·lecció dels grans èxits continguts en els seus 3 primers àlbums. En 2003 publiquen el seu cinquè disc «Esperándote”, en el qual inclouen noves versions de “Locura sin partitura”, “Mía” i “Mira que has hecho de mi vida”, al costat de temes nous composts durant la seua estada a Miami en 2001. Després de diversos anys allunyats dels escenaris, tornen en 2019 de la mà de Sonogrand Music amb “Una vez más”, un nou single amb un so renovat, però fidel a l’essència i l’estil que ha marcat la seua trajectòria musical. A este tema li segueixen “No necesito tu perdón” (2019) i “13” (2020), que serveixen d’avançament al que serà el seu pròxim àlbum “Aprenent a viure”, que es publicarà en 2021.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Igualtat confirma el crim masclista de Benicàssim: Ana María, sèptima víctima de 2026

Igualtat ha confirmat la naturalesa masclista de l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys a Benicàssim. El cas eleva a 7 les víctimes mortals en 2026.

Qingtian reunix per l’Any Nou xinés als fills de la seua diàspora a Espanya

El comtat xinés de Qingtian es convertix per la Festa de la Primavera en punt de retrobament per a jóvens criats a Espanya, entre rituals, família i distància.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera reunió de la Comissió Mixta de la dana en Riba-roja

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat celebrarà el dimecres la seua primera reunió a Riba-roja de Túria, copresidida per Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres. La trobada fixarà l'orde del dia i coordinarà competències entre administracions.

Els ERTO van afectar 762 empreses i 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana en 2025

Els ERTO es van reduir en 2025: 4.506 procediments i 124.921 treballadors a Espanya. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 762 empreses amb ERTO i 16.670 empleats afectats.

PLD Space firma la primera missió espacial privada espanyola amb Sateliot per a 2027

PLD Space i Sateliot han tancat un contracte per a llançar en 2027 dos satèl·lits 5G D2D amb el coet Miura 5 des de la Guaiana Francesa. Suposa la primera missió espacial privada cent per cent espanyola.

Intervenen 608 quilos de marihuana en una empresa de La Safor que exportava a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha intervingut 608 quilos de marihuana en una empresa de cànem a La Safor. El negoci exportava a Europa i presentava indicis d'explotació laboral i manipulació prohibida.

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 i van afectar 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 fins a 4.506 procediments i van afectar 124.921 treballadors. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 16.670 afectats i 762 empreses amb expedients.

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.