15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Platón presenta nou disc: Aprendiendo a vivir

El grup Platón, format Michel i Chuss, es van donar a conéixer en els anys ’90 amb el seu disc “Perdiendo la inocéncia“, el qual va aconseguir posicionar-se entre els discos més venuts del nostre país. Àlbum al qual van seguir altres quatre més: Tu canción sin nombre (1993), Amor prohibido (1995), Especial (1998) i, amb un recopilatori l’any 2000, va arribar Esperándote (2003). Entre els seus temes més coneguts, estan: Mía, Mira que has hecho de mi vidaLocura sin partitura, Tu canción sin nombre o Amor prohibido.

Després de 16 anys de la publicació del seu últim àlbum i 25 anys després d’aquells primers èxits, van tornar al panorama musical per a presentar noves cançons: Una vez más, No necesito tu perdón, 13 y El espectador de tu vuelo, tema que veia la llum divendres passat 16 d’abril com a avançaments d’un nou àlbum discogràfic que veurà la llum divendres que ve dia 14 de maig.

 

<

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sonogrand Music (@sonogrand)

>
El disc, que porta per títol Aprendiendo a vivir, reuneix 10 cançons inèdites que donen com a resultat un àlbum íntim, que manté l’essència del so més personal de Platón, alhora que reflecteix l’evolució vital i musical del duo.

 

<>

 

Coneixem més a Platón

Platón està format pels germans Michel i Chuss Plató. Van començar la seua marxa musical sent uns xiquets, passant per diverses formacions entre elles els grups infantils Viva’s o Parchís. En 1992, ja baix el nom artístic de Platón, llancen el seu primer senzill “Locuras sin partitura” i el seu àlbum debut “Perdiendo la inocencia”, del qual van vendre més de 240 mil còpies (doble disc de platí).

En este mateix any van participar en la gira del SUPER 1 dels 40 Principals, amb la qual van recórrer 42 ciutats en 45 dies. En 1993 publiquen el seu segon treball discogràfic “Tu canción sin nombre” amb el qual, a més de tornar a posicionar-se entre els artistes més escoltats del país, realitzen una gira amb la qual de nou recorren més de 40 ciutats espanyoles.

En 1995 llancen «Amor prohibido», acompanyat d’una gira de concerts en format acústic. En 1998 es traslladen a viure a Mèxic on presenten el seu quart àlbum «Especial», un disc amb un so més electrònic amb el qual van aconseguir posicionar-se en el mercat llatinoamericà amb els singles “Sólo por ti” i “Siempre seràs tu”.

En el 2000 s’edita el recopilatori “Locura sin partitura”, una col·lecció dels grans èxits continguts en els seus 3 primers àlbums. En 2003 publiquen el seu cinquè disc «Esperándote”, en el qual inclouen noves versions de “Locura sin partitura”, “Mía” i “Mira que has hecho de mi vida”, al costat de temes nous composts durant la seua estada a Miami en 2001. Després de diversos anys allunyats dels escenaris, tornen en 2019 de la mà de Sonogrand Music amb “Una vez más”, un nou single amb un so renovat, però fidel a l’essència i l’estil que ha marcat la seua trajectòria musical. A este tema li segueixen “No necesito tu perdón” (2019) i “13” (2020), que serveixen d’avançament al que serà el seu pròxim àlbum “Aprenent a viure”, que es publicarà en 2021.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.