10.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

La Policia Local d’Alacant posa 30 denúncies per desobediència i dissol 7 festes en cases

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que l’operatiu especial organitzat per la Policia Local d’Alacant durant la matinada del dissabte per a fer front al Covid amb inspeccions i controls, es va saldar amb un total de 30 denúncies per desobediència del toc de queda. Els agents han sancionat a dos establiments per no respectar les distàncies de seguretat, i s’han dissolt set festes en cases per a evitar contagis de coronavirus en Alacant.

 

Durant la passada jornada en el tancament dels locals d’hostaleria i restauració i el compliment d’aforaments i mesures, es van sancionar a dos locals, que estaven incomplint la mesura de mantindre les distàncies entre taules i clients per a evitar contagis i aforaments.

 

La Policia Local ha organitzat un dispositiu amb controls i patrulles de vigilància per a fer complir el toc de queda amb la restricció de la mobilitat des de les onze de la nit, amb les excepcions de motius justificats com desplaçar-se per treball, en el que es van imposar huit denúncies per incomplir-ho i estar en el carrer.

 

Els agents del servici nocturn i la unitat Fox esta nit de dissabte també han denunciat a dos persones per no portar l’obligada mascareta, amb sancions de 100€, i a huit persones per incomplir l’ordenança de neteja de la ciutat.

 

Mesures de prevenció

L’edil de Seguretat, José Ramón González, ha demanat que  «continuem sumant esforços i s’adopten mesures de prevenció amb la màxima responsabilitat, evitant qualsevol situació que puga posar en risc la salut i seguretat de tots, la prioritat ha de ser que no es produïsquen nous contagis amb un seguiment rigorós de les limitacions d’aforament en les reunions evitant-les este Nadal».​

 

Per a fer front a la pandèmia la Policia Local dissol les festes que s’organitzen en cases generant soroll i molèsties als veïns, sense màscares i amb reunions de més de sis persones. En esta matinada s’ha intervingut en set festes, les tres primeres fins a les 00.30 hores han tingut lloc en l’avinguda de la Vila Joiosa, Teulada i la Unió, i passades la 1.20 hores s’han desplaçat al carrer Alcoleja, sobre les dos al carrer Francisco Montero Pérez, i fins a les 3.30 hores es van dissoldre dos festes més en l’avinguda de Niça i Matemàtic Romer.

 

De la mateixa manera, la Policia Local ha organitzat un dispositiu per a conseguir detindre a un cotxe que es va donar a la fugida, a les 23.08 hores en un accident de trànsit en el carrer de Pablo Iglesias, conseguint interceptar-lo, immobilitzant el cotxe i obrint diligències per un presumpte delicte de desobediència i contra la seguretat viària, i per conduir baix els efectes de l’alcohol.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.