La Policia Local d’Alacant posa 30 denúncies per desobediència i dissol 7 festes en cases

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que l’operatiu especial organitzat per la Policia Local d’Alacant durant la matinada del dissabte per a fer front al Covid amb inspeccions i controls, es va saldar amb un total de 30 denúncies per desobediència del toc de queda. Els agents han sancionat a dos establiments per no respectar les distàncies de seguretat, i s’han dissolt set festes en cases per a evitar contagis de coronavirus en Alacant.

 

Durant la passada jornada en el tancament dels locals d’hostaleria i restauració i el compliment d’aforaments i mesures, es van sancionar a dos locals, que estaven incomplint la mesura de mantindre les distàncies entre taules i clients per a evitar contagis i aforaments.

 

La Policia Local ha organitzat un dispositiu amb controls i patrulles de vigilància per a fer complir el toc de queda amb la restricció de la mobilitat des de les onze de la nit, amb les excepcions de motius justificats com desplaçar-se per treball, en el que es van imposar huit denúncies per incomplir-ho i estar en el carrer.

 

Els agents del servici nocturn i la unitat Fox esta nit de dissabte també han denunciat a dos persones per no portar l’obligada mascareta, amb sancions de 100€, i a huit persones per incomplir l’ordenança de neteja de la ciutat.

 

Mesures de prevenció

L’edil de Seguretat, José Ramón González, ha demanat que  «continuem sumant esforços i s’adopten mesures de prevenció amb la màxima responsabilitat, evitant qualsevol situació que puga posar en risc la salut i seguretat de tots, la prioritat ha de ser que no es produïsquen nous contagis amb un seguiment rigorós de les limitacions d’aforament en les reunions evitant-les este Nadal».​

 

Per a fer front a la pandèmia la Policia Local dissol les festes que s’organitzen en cases generant soroll i molèsties als veïns, sense màscares i amb reunions de més de sis persones. En esta matinada s’ha intervingut en set festes, les tres primeres fins a les 00.30 hores han tingut lloc en l’avinguda de la Vila Joiosa, Teulada i la Unió, i passades la 1.20 hores s’han desplaçat al carrer Alcoleja, sobre les dos al carrer Francisco Montero Pérez, i fins a les 3.30 hores es van dissoldre dos festes més en l’avinguda de Niça i Matemàtic Romer.

 

De la mateixa manera, la Policia Local ha organitzat un dispositiu per a conseguir detindre a un cotxe que es va donar a la fugida, a les 23.08 hores en un accident de trànsit en el carrer de Pablo Iglesias, conseguint interceptar-lo, immobilitzant el cotxe i obrint diligències per un presumpte delicte de desobediència i contra la seguretat viària, i per conduir baix els efectes de l’alcohol.

Últimes notícies

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.