14.6 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

La policia intenta desallotjar el CSOA l’Horta del barri de Benimaclet

 

Un ampli dispositiu policial ha pres este dilluns el Centre Social CSOA l’Horta en el barri de Benimaclet de València per al seu desallotjament, però els agents, després de fer una càrrega contra el centenar de persones que s’havia concentrat de seguida per a impedir-ho, finalment se n’han anat.

 

Després de la marxa dels agents antidisturbis del Cos Nacional de Policia, desenes d’activistes han procedit a la seua «reokupació». Fonts del col·lectiu han assenyalat a EFE que l’ordre que havia tramitat el Jutjat d’Instrucció número 13 afectava només una part de la finca, d’uns cent metres quadrats sobre una superfície de 10.000, i que en cap cas afectava l’alqueria que acull el ‘Casal Social de L’Horta’.

 

 

Operaris privats havien entrat en el recinte mentres estava la Policia, han canviat les portes d’entrada a l’edifici i, pel que pareix, han col·locat una alarma, segons les mateixes fonts. En els minuts previs al fet que la Policia abandonara el CSOA s’ha produït una càrrega policial en desbordar la línia policial desenes d’activistes que s’havien concentrat en protesta pel desallotjament.

 

 

A primera hora del matí, en conéixer l’entrada de la Policia, un advocat en representació del CSOA L’Horta ha transmés als agents la il·legalitat de l’actuació i un altre ha acudit al jutjat per a presentar un recurs. Des del col·lectiu han assenyalat que en les tres hores que han estat en el recinte, els agents no han practicat cap actuació en la parcel·la sobre la que sí que hi havia una ordre de desallotjament.

 

 

Últimes notícies

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.