La policia intenta desallotjar el CSOA l’Horta del barri de Benimaclet

 

Un ampli dispositiu policial ha pres este dilluns el Centre Social CSOA l’Horta en el barri de Benimaclet de València per al seu desallotjament, però els agents, després de fer una càrrega contra el centenar de persones que s’havia concentrat de seguida per a impedir-ho, finalment se n’han anat.

 

Després de la marxa dels agents antidisturbis del Cos Nacional de Policia, desenes d’activistes han procedit a la seua «reokupació». Fonts del col·lectiu han assenyalat a EFE que l’ordre que havia tramitat el Jutjat d’Instrucció número 13 afectava només una part de la finca, d’uns cent metres quadrats sobre una superfície de 10.000, i que en cap cas afectava l’alqueria que acull el ‘Casal Social de L’Horta’.

 

 

Operaris privats havien entrat en el recinte mentres estava la Policia, han canviat les portes d’entrada a l’edifici i, pel que pareix, han col·locat una alarma, segons les mateixes fonts. En els minuts previs al fet que la Policia abandonara el CSOA s’ha produït una càrrega policial en desbordar la línia policial desenes d’activistes que s’havien concentrat en protesta pel desallotjament.

 

 

A primera hora del matí, en conéixer l’entrada de la Policia, un advocat en representació del CSOA L’Horta ha transmés als agents la il·legalitat de l’actuació i un altre ha acudit al jutjat per a presentar un recurs. Des del col·lectiu han assenyalat que en les tres hores que han estat en el recinte, els agents no han practicat cap actuació en la parcel·la sobre la que sí que hi havia una ordre de desallotjament.

 

 

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.