La policia intenta desallotjar el CSOA l’Horta del barri de Benimaclet

 

Un ampli dispositiu policial ha pres este dilluns el Centre Social CSOA l’Horta en el barri de Benimaclet de València per al seu desallotjament, però els agents, després de fer una càrrega contra el centenar de persones que s’havia concentrat de seguida per a impedir-ho, finalment se n’han anat.

 

Després de la marxa dels agents antidisturbis del Cos Nacional de Policia, desenes d’activistes han procedit a la seua «reokupació». Fonts del col·lectiu han assenyalat a EFE que l’ordre que havia tramitat el Jutjat d’Instrucció número 13 afectava només una part de la finca, d’uns cent metres quadrats sobre una superfície de 10.000, i que en cap cas afectava l’alqueria que acull el ‘Casal Social de L’Horta’.

 

 

Operaris privats havien entrat en el recinte mentres estava la Policia, han canviat les portes d’entrada a l’edifici i, pel que pareix, han col·locat una alarma, segons les mateixes fonts. En els minuts previs al fet que la Policia abandonara el CSOA s’ha produït una càrrega policial en desbordar la línia policial desenes d’activistes que s’havien concentrat en protesta pel desallotjament.

 

 

A primera hora del matí, en conéixer l’entrada de la Policia, un advocat en representació del CSOA L’Horta ha transmés als agents la il·legalitat de l’actuació i un altre ha acudit al jutjat per a presentar un recurs. Des del col·lectiu han assenyalat que en les tres hores que han estat en el recinte, els agents no han practicat cap actuació en la parcel·la sobre la que sí que hi havia una ordre de desallotjament.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.