La policia intenta desallotjar el CSOA l’Horta del barri de Benimaclet

 

Un ampli dispositiu policial ha pres este dilluns el Centre Social CSOA l’Horta en el barri de Benimaclet de València per al seu desallotjament, però els agents, després de fer una càrrega contra el centenar de persones que s’havia concentrat de seguida per a impedir-ho, finalment se n’han anat.

 

Després de la marxa dels agents antidisturbis del Cos Nacional de Policia, desenes d’activistes han procedit a la seua «reokupació». Fonts del col·lectiu han assenyalat a EFE que l’ordre que havia tramitat el Jutjat d’Instrucció número 13 afectava només una part de la finca, d’uns cent metres quadrats sobre una superfície de 10.000, i que en cap cas afectava l’alqueria que acull el ‘Casal Social de L’Horta’.

 

 

Operaris privats havien entrat en el recinte mentres estava la Policia, han canviat les portes d’entrada a l’edifici i, pel que pareix, han col·locat una alarma, segons les mateixes fonts. En els minuts previs al fet que la Policia abandonara el CSOA s’ha produït una càrrega policial en desbordar la línia policial desenes d’activistes que s’havien concentrat en protesta pel desallotjament.

 

 

A primera hora del matí, en conéixer l’entrada de la Policia, un advocat en representació del CSOA L’Horta ha transmés als agents la il·legalitat de l’actuació i un altre ha acudit al jutjat per a presentar un recurs. Des del col·lectiu han assenyalat que en les tres hores que han estat en el recinte, els agents no han practicat cap actuació en la parcel·la sobre la que sí que hi havia una ordre de desallotjament.

 

 

Últimes notícies

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.