El primer premi a la millor paella valenciana del món se’n va a Madrid

Després de la pandèmia ha tornat a Sueca el concurs de paelles més important del món, esta vegada en una edició molt especial. I este 2021 ja té guanyador. La millor paella valenciana del món es troba a Madrid.

El foc, l’arròs i la paella han tornat s ser protagonistes a Sueca després de la pandèmia. La capital de la ribera baixa celebrava este diumenge l’edició «60+1» del seu concurs internacional, una cita imprescindible per als amants del plat tradicional valencià. Totes les paelles es cuinen seguint la mateixa recepta, amb els mateixos ingredients. Totes a llenya. Però cadascuna ix de manera diferent, no hauran sortit a Sueca dos paelles idèntiques en este concurs. Atés el resultat fallat per part del jurat, la millor paella valenciana del món es cuina a Madrid, concretament en el Restaurant El Madrileño, a Guadarrama.

<

>
Este any han donat oportunitat a cuiners que mai havien participat, i es que, per primera vegada, s’ha optat per triar a finalistes que mai havien participat en el certamen de Sueca per a donar-los l’oportunitat d’aconseguir l’anhelat guardó.

Un concurs de renom internacional

Entre ells, deu han arribat de diversos punts del món en tractar-se d’un concurs de renom internacional. Els Estats Units, Mèxic, Puerto Rico, el Perú, l’Argentina, l’Uruguai i Itàlia són els països amb representació. Fa més de 30 anys que els cuiners estrangers van començar a interessar-se per esta competició. Des de llavors, cada any ha anat augmentant el seu interés fins al punt d’organitzar-se semifinals en països com els Estats Units o el Japó. Una fase prèvia que enguany no s’ha pogut celebrar per la pandèmia, però que no ha estat impediment perquè els professionals acudisquen a este certamen culinari.

30 concursants nacionals

La participació s’ha completat amb 30 concursants nacionals, dels quals 13 són de fora de la Comunitat, 14 valencians i tres de Sueca.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.