L’avís sobre Espanya que arriba directament dels Estats Units i genera més preocupació

 

Espanya s’està convertint en un gran problema per a l’economia internacional enmig de la pandèmia del coronavirus. Diferents informes, d’almenys tres bancs d’inversió dels Estats Units al que ha accedit el diari generalista ‘El Mundo’, alerten als seus clients del  «deteriorament» de l’economia espanyola i la descriuen com un qüestionable lloc per invertir. 

 

«Espanya es perfila com el país més dèbil en l’Eurozona i creguem que els mercats començaran a considerar-ho així de forma creixent», apunta un informe de Morgan Stanley recollit pel citat mitjà. 

 

«La recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus»

Este document remès a clients d’este important banc nord-americà assenyala el següent: «Hi ha moltes raons per a la preocupació. Com subratllen els nostres economistes, el panorama per a Espanya s’ha deteriorat tant en xifres absolutes com relatives a altres països europeus en els últims dos mesos». 

 

D’altra banda, per als analistes d’un altre gegant com és els Estats Units com JP Morgan, «la recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus. El confinament espanyol va ser demolidor, en línia amb Itàlia i França, però el complicat procés de desescalada es va retardar més». Per JP Morgan, «la situació del coronavirus en Espanya ha arribat a tal punt que requerix més mesures». 

 

Capital Economics avisa que «el panorama econòmic espanyol s’enfosquix»

Si parlem de Goldman Sachs, el banc d’inversió va publicar este dilluns un estudi que assenyala que el Banc Central Europeu ha d’ampliar encara més el seu ja bilionari programa de compres en els pròxims mesos «per donar suport a la recuperació dels països del Sud» i assenyala directament a Espanya i Itàlia. 

 

Finalment, la consultora Capital Economics avisa als seus clients que «el panorama econòmic espanyol s’enfosqueix» i considera que després d’una millora en el tercer trimestre de 2020, tornarà a caure en el quart d’este mateix any.

 

La forta dependència del turisme i, com assenyala Morgan Stanley, «la tossuda taxa de desocupació», ja molt alta abans del Covid-19, deteriora ara a l’economia espanyola, a més dels seus negatius comptes públics. 

Últimes notícies

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.

Un camió de Bombers de València donarà suport als bombers voluntaris d’Atalaya, al cor de l’Amazònia

Bombers pel Món presentarà en València la primera fase d’un projecte solidari que inclou la formació de bombers voluntaris i l’enviament d’un camió nodrissa a Atalaya, en plena Amazònia peruana.

La Fe es converteix en centre de referència valencià en consell genètic per a càncer hematològic

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha sigut acreditat com a unitat de referència en consell genètic per a síndromes de predisposició al càncer hematològic per a tota la Comunitat Valenciana, després de superar un exigent procés d'avaluació de la Conselleria de Sanitat.