L’avís sobre Espanya que arriba directament dels Estats Units i genera més preocupació

 

Espanya s’està convertint en un gran problema per a l’economia internacional enmig de la pandèmia del coronavirus. Diferents informes, d’almenys tres bancs d’inversió dels Estats Units al que ha accedit el diari generalista ‘El Mundo’, alerten als seus clients del  «deteriorament» de l’economia espanyola i la descriuen com un qüestionable lloc per invertir. 

 

«Espanya es perfila com el país més dèbil en l’Eurozona i creguem que els mercats començaran a considerar-ho així de forma creixent», apunta un informe de Morgan Stanley recollit pel citat mitjà. 

 

«La recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus»

Este document remès a clients d’este important banc nord-americà assenyala el següent: «Hi ha moltes raons per a la preocupació. Com subratllen els nostres economistes, el panorama per a Espanya s’ha deteriorat tant en xifres absolutes com relatives a altres països europeus en els últims dos mesos». 

 

D’altra banda, per als analistes d’un altre gegant com és els Estats Units com JP Morgan, «la recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus. El confinament espanyol va ser demolidor, en línia amb Itàlia i França, però el complicat procés de desescalada es va retardar més». Per JP Morgan, «la situació del coronavirus en Espanya ha arribat a tal punt que requerix més mesures». 

 

Capital Economics avisa que «el panorama econòmic espanyol s’enfosquix»

Si parlem de Goldman Sachs, el banc d’inversió va publicar este dilluns un estudi que assenyala que el Banc Central Europeu ha d’ampliar encara més el seu ja bilionari programa de compres en els pròxims mesos «per donar suport a la recuperació dels països del Sud» i assenyala directament a Espanya i Itàlia. 

 

Finalment, la consultora Capital Economics avisa als seus clients que «el panorama econòmic espanyol s’enfosqueix» i considera que després d’una millora en el tercer trimestre de 2020, tornarà a caure en el quart d’este mateix any.

 

La forta dependència del turisme i, com assenyala Morgan Stanley, «la tossuda taxa de desocupació», ja molt alta abans del Covid-19, deteriora ara a l’economia espanyola, a més dels seus negatius comptes públics. 

Últimes notícies

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.