L’avís sobre Espanya que arriba directament dels Estats Units i genera més preocupació

 

Espanya s’està convertint en un gran problema per a l’economia internacional enmig de la pandèmia del coronavirus. Diferents informes, d’almenys tres bancs d’inversió dels Estats Units al que ha accedit el diari generalista ‘El Mundo’, alerten als seus clients del  «deteriorament» de l’economia espanyola i la descriuen com un qüestionable lloc per invertir. 

 

«Espanya es perfila com el país més dèbil en l’Eurozona i creguem que els mercats començaran a considerar-ho així de forma creixent», apunta un informe de Morgan Stanley recollit pel citat mitjà. 

 

«La recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus»

Este document remès a clients d’este important banc nord-americà assenyala el següent: «Hi ha moltes raons per a la preocupació. Com subratllen els nostres economistes, el panorama per a Espanya s’ha deteriorat tant en xifres absolutes com relatives a altres països europeus en els últims dos mesos». 

 

D’altra banda, per als analistes d’un altre gegant com és els Estats Units com JP Morgan, «la recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus. El confinament espanyol va ser demolidor, en línia amb Itàlia i França, però el complicat procés de desescalada es va retardar més». Per JP Morgan, «la situació del coronavirus en Espanya ha arribat a tal punt que requerix més mesures». 

 

Capital Economics avisa que «el panorama econòmic espanyol s’enfosquix»

Si parlem de Goldman Sachs, el banc d’inversió va publicar este dilluns un estudi que assenyala que el Banc Central Europeu ha d’ampliar encara més el seu ja bilionari programa de compres en els pròxims mesos «per donar suport a la recuperació dels països del Sud» i assenyala directament a Espanya i Itàlia. 

 

Finalment, la consultora Capital Economics avisa als seus clients que «el panorama econòmic espanyol s’enfosqueix» i considera que després d’una millora en el tercer trimestre de 2020, tornarà a caure en el quart d’este mateix any.

 

La forta dependència del turisme i, com assenyala Morgan Stanley, «la tossuda taxa de desocupació», ja molt alta abans del Covid-19, deteriora ara a l’economia espanyola, a més dels seus negatius comptes públics. 

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.