L’avís sobre Espanya que arriba directament dels Estats Units i genera més preocupació

 

Espanya s’està convertint en un gran problema per a l’economia internacional enmig de la pandèmia del coronavirus. Diferents informes, d’almenys tres bancs d’inversió dels Estats Units al que ha accedit el diari generalista ‘El Mundo’, alerten als seus clients del  «deteriorament» de l’economia espanyola i la descriuen com un qüestionable lloc per invertir. 

 

«Espanya es perfila com el país més dèbil en l’Eurozona i creguem que els mercats començaran a considerar-ho així de forma creixent», apunta un informe de Morgan Stanley recollit pel citat mitjà. 

 

«La recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus»

Este document remès a clients d’este important banc nord-americà assenyala el següent: «Hi ha moltes raons per a la preocupació. Com subratllen els nostres economistes, el panorama per a Espanya s’ha deteriorat tant en xifres absolutes com relatives a altres països europeus en els últims dos mesos». 

 

D’altra banda, per als analistes d’un altre gegant com és els Estats Units com JP Morgan, «la recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus. El confinament espanyol va ser demolidor, en línia amb Itàlia i França, però el complicat procés de desescalada es va retardar més». Per JP Morgan, «la situació del coronavirus en Espanya ha arribat a tal punt que requerix més mesures». 

 

Capital Economics avisa que «el panorama econòmic espanyol s’enfosquix»

Si parlem de Goldman Sachs, el banc d’inversió va publicar este dilluns un estudi que assenyala que el Banc Central Europeu ha d’ampliar encara més el seu ja bilionari programa de compres en els pròxims mesos «per donar suport a la recuperació dels països del Sud» i assenyala directament a Espanya i Itàlia. 

 

Finalment, la consultora Capital Economics avisa als seus clients que «el panorama econòmic espanyol s’enfosqueix» i considera que després d’una millora en el tercer trimestre de 2020, tornarà a caure en el quart d’este mateix any.

 

La forta dependència del turisme i, com assenyala Morgan Stanley, «la tossuda taxa de desocupació», ja molt alta abans del Covid-19, deteriora ara a l’economia espanyola, a més dels seus negatius comptes públics. 

Últimes notícies

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.

Un anell de reforç blindarà la presa de Buseo enfront de futures avingudes d’aigua

La Generalitat projecta un anell perimetral de formigó en la base de la presa de Buseo per a assegurar la seua estabilitat després dels greus danys de la dana de 2024 i reforçar el seu pla d'emergències.