9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

L’avís sobre Espanya que arriba directament dels Estats Units i genera més preocupació

 

Espanya s’està convertint en un gran problema per a l’economia internacional enmig de la pandèmia del coronavirus. Diferents informes, d’almenys tres bancs d’inversió dels Estats Units al que ha accedit el diari generalista ‘El Mundo’, alerten als seus clients del  «deteriorament» de l’economia espanyola i la descriuen com un qüestionable lloc per invertir. 

 

«Espanya es perfila com el país més dèbil en l’Eurozona i creguem que els mercats començaran a considerar-ho així de forma creixent», apunta un informe de Morgan Stanley recollit pel citat mitjà. 

 

«La recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus»

Este document remès a clients d’este important banc nord-americà assenyala el següent: «Hi ha moltes raons per a la preocupació. Com subratllen els nostres economistes, el panorama per a Espanya s’ha deteriorat tant en xifres absolutes com relatives a altres països europeus en els últims dos mesos». 

 

D’altra banda, per als analistes d’un altre gegant com és els Estats Units com JP Morgan, «la recuperació a Espanya s’estanca pel rebrot descontrolat de virus. El confinament espanyol va ser demolidor, en línia amb Itàlia i França, però el complicat procés de desescalada es va retardar més». Per JP Morgan, «la situació del coronavirus en Espanya ha arribat a tal punt que requerix més mesures». 

 

Capital Economics avisa que «el panorama econòmic espanyol s’enfosquix»

Si parlem de Goldman Sachs, el banc d’inversió va publicar este dilluns un estudi que assenyala que el Banc Central Europeu ha d’ampliar encara més el seu ja bilionari programa de compres en els pròxims mesos «per donar suport a la recuperació dels països del Sud» i assenyala directament a Espanya i Itàlia. 

 

Finalment, la consultora Capital Economics avisa als seus clients que «el panorama econòmic espanyol s’enfosqueix» i considera que després d’una millora en el tercer trimestre de 2020, tornarà a caure en el quart d’este mateix any.

 

La forta dependència del turisme i, com assenyala Morgan Stanley, «la tossuda taxa de desocupació», ja molt alta abans del Covid-19, deteriora ara a l’economia espanyola, a més dels seus negatius comptes públics. 

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.