11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

El pressupost de la Generalitat superarà per primera volta els 25.000 milions, amb un 10% més per a Sanitat

 

El projecte de pressupostos de la Generalitat per a 2021, que es presenta este divendres, superarà per primera volta els 25.000 milions d’euros, amb un 10% més d’inversió en la Conselleria de Sanitat Universal per a afrontar la pandèmia i crear 400 places estructurals.

 

D’eixa manera ho ha avançat el president, Ximo Puig, en la sessió de control en Les Corts, destacant que només tres conselleries (Sanitat, Educació i Polítiques Inclusives) depassaran també per primera volta els 14.000 milions conjuntament.

 

En concret, Sanitat augmentarà la seua dotació en més d’un 10% per a donar resposta al coronavirus «amb totes les garanties» i millorar l’atenció primària, hospitalària i la xarxa de salut pública amb els 400 nous llocs de treball permanents.

 

Les inversions sanitàries s’incrementaran un 41% fins a 145 milions. En atenció primària es construiran 20 nous centres de salut, s’ampliaran 12 i es reformaran altres cinc.

Últimes notícies

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics

El València busca arrabassar el lideratge i el dia extra de Copa al Reial Madrid

El València visita al líder Reial Madrid en un dol que marca el primer lloc al tancament de la primera volta i atorga jugar les habitacions de Copa en dijous amb dia extra si hi ha passe a semifinals. El resultat condiciona també la condició de cap de sèrie i l'encreuament en el torneig.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada amb dolor i pau i demana justícia sense odi

Andrea Ortuño ha agraït el suport rebut i ha demanat una justícia sense rancor en el funeral pels seus quatre familiars morts després del naufragi a Indonèsia.

Van der Poel finalment eixirà en la Copa del Món de ciclocròs de Benidorm

El neerlandés, set vegades campió del món i líder del campionat, prendrà l'eixida el diumenge a Benidorm, desena carrera de la temporada. Defendrà el lideratge davant Tibau Nys, guanyador allí en 2025 i a 10 punts en la general

Benavides conquista el Dakar per 2 segons després de l’error de Brabec; Schareina, tercer

Luciano Benavides es va proclamar campió del Dakar 2026 en motos per només dos segons després d'una fallada de navegació de Ricky Brabec a set quilòmetres del final. Tosha Schareina va completar el podi.

Alacant serà per sexta vegada port d’eixida de The Ocean Race en 2027

Alacant acollirà per sexta vegada consecutiva l'eixida de The Ocean Race del 8 al 17 de gener de 2027. La ciutat prepara un programa en el Ocean Live Park i reforça la seua projecció internacional.

Un any de presó per a un camioner que es va quedar amb 12,5 tones de xocolate

L'Audiència Provincial d'Alacant ha condemnat a un camioner a un any de presó per apropiar-se de 12,5 tones de xocolate que havia d'entregar i vendre-les per 1.200 euros. El comprador ha sigut sentenciat a sis mesos i la mercaderia va ser recuperada.

Pluges a Castelló i la Marina Alta i descens de màximes este dissabte

El dissabte serà molt nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb pluges a Castelló i la Marina Alta i tempestes en el litoral nord castellonenc. Les màximes descendiran i el vent bufarà fluix de l'oest.