Les primeres vacunes contra el coronavirus deixen terribles efectes secundaris

 

Les primeres vacunes contra el coronavirus estarien produint efectes secundaris com desmais i febre molt alta. Actualment, fins a 200 investigacions treballen per a crear una vacuna contra el Covid, estant quatre d’elles en una fase més avançada que les altres. Entre les vacunes més destacades, cal ressenyar la del Centre d’Investigació de Vacunes dels Estats Units i la companyia Moderna, amb seu en Cambridge (Massachusetts).

 

La vacuna de Moderna Terapeutics ja ha sigut provada en diversos assajos amb persones voluntàries, que han patit alguns dels primers efectes secundaris. Els més destacats són els desmais i la febre alta.

 

Un dels pacients va caure desmaiat després d’una segona dosi de la vacuna

Ian Haydon és un jove de 29 anys de Seattle que s’ha presentat voluntari per a provar la vacuna contra el Covid-19. La seua experiència en este assaig inaugural ha sigut arreplegada pel diari mèdic STAT i el pacient ha volgut explicar l’experiència del seu desmai i els dolors que van provocar-li una segona dosi de la vacuna.

 

Haydon va tindre febre per damunt dels 39,5 graus dotze hores després de rebre la segona dosi de la vacuna. El jove va acudir al servici d’urgències, a on va ser atés. A pesar d’això, Haydon no va poder aguantar més i va caure desmaiat només arribar al centre sanitari.

 

La sorprenent experiència de Ian Haydon amb la vacuna de Moderna

Tot i que esta ha sigut una mala experiència, no vol que generalitze el concepte de les vacunes ni incremente la por a un possible tractament contra el coronavirus: «Entenc que compartir la meua història va a ser aterridor per a algunes persones. Espere que no genere cap classe d’antagonisme cap a les vacunes en general o fins i tot cap a esta vacuna», ha confessat en una entrevista amb la ‘CNN’.

 

En este sentit, ha explicat que busca donar a conéixer la seua experiència per a que «contrareste la desesperació que algunes persones senten per traure una vacuna al mercat, independentment de les conseqüències». El jove de Seattle acaba el seu relat en la cadena de notícies amb esta conclusió: «Cal trobar una dosi que faça que el cos produïsca anticossos, però que no provoque massa efectes secundaris», sentencia.

Últimes notícies

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.