13.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Les primeres vacunes contra el coronavirus deixen terribles efectes secundaris

 

Les primeres vacunes contra el coronavirus estarien produint efectes secundaris com desmais i febre molt alta. Actualment, fins a 200 investigacions treballen per a crear una vacuna contra el Covid, estant quatre d’elles en una fase més avançada que les altres. Entre les vacunes més destacades, cal ressenyar la del Centre d’Investigació de Vacunes dels Estats Units i la companyia Moderna, amb seu en Cambridge (Massachusetts).

 

La vacuna de Moderna Terapeutics ja ha sigut provada en diversos assajos amb persones voluntàries, que han patit alguns dels primers efectes secundaris. Els més destacats són els desmais i la febre alta.

 

Un dels pacients va caure desmaiat després d’una segona dosi de la vacuna

Ian Haydon és un jove de 29 anys de Seattle que s’ha presentat voluntari per a provar la vacuna contra el Covid-19. La seua experiència en este assaig inaugural ha sigut arreplegada pel diari mèdic STAT i el pacient ha volgut explicar l’experiència del seu desmai i els dolors que van provocar-li una segona dosi de la vacuna.

 

Haydon va tindre febre per damunt dels 39,5 graus dotze hores després de rebre la segona dosi de la vacuna. El jove va acudir al servici d’urgències, a on va ser atés. A pesar d’això, Haydon no va poder aguantar més i va caure desmaiat només arribar al centre sanitari.

 

La sorprenent experiència de Ian Haydon amb la vacuna de Moderna

Tot i que esta ha sigut una mala experiència, no vol que generalitze el concepte de les vacunes ni incremente la por a un possible tractament contra el coronavirus: «Entenc que compartir la meua història va a ser aterridor per a algunes persones. Espere que no genere cap classe d’antagonisme cap a les vacunes en general o fins i tot cap a esta vacuna», ha confessat en una entrevista amb la ‘CNN’.

 

En este sentit, ha explicat que busca donar a conéixer la seua experiència per a que «contrareste la desesperació que algunes persones senten per traure una vacuna al mercat, independentment de les conseqüències». El jove de Seattle acaba el seu relat en la cadena de notícies amb esta conclusió: «Cal trobar una dosi que faça que el cos produïsca anticossos, però que no provoque massa efectes secundaris», sentencia.

Últimes notícies

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.