9.152 places per procediment extraordinari de consolidació del professorat interí

El Ple del Consell ha aprovat l’oferta d’ocupació pública de personal docent no universitari dependent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport corresponent a 2022.

Aquesta oferta d’ocupació pública pertany als processos d’estabilització que recull la Llei 20/2021, de 28 de setembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, i contempla un concurs excepcional d’estabilització d’ocupació temporal de llarga duració que es podrà convocar per una sola vegada.

El total de places docents, que actualment estan ocupades interinament o provisionalment en el sistema educatiu públic valencià, ascendeix a 9.152. Per tant, es convocaran 7.555 places via l’esmentat concurs de mèrits excepcional que contempla la Llei 20/2021, i les altres 1.597 places restants via concurs oposició, en el qual les proves de la fase d’oposició no seran eliminatòries.

Un 10% d’aquestes vacants, un total de 915 places, es reservaran per a ser cobertes per personal amb diversitat funcional de grau igual al 33% o superior, sempre que superen les proves selectives.

El procés selectiu derivat d’aquesta oferta d’ocupació pública serà convocat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport abans del 31 de desembre de 2022.

La convocatòria de les 9.152 places docents no universitàries que actualment estan ocupades interinament o provisionalment no comporta un augment de la despesa en el pressupost de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport per a 2022, ja que aquestes places disposen de la dotació pressupostària necessària per a cobrir-se.

Últimes notícies

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.
FILMOTECA D'ESTIU