8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Un programa per a motivar els ‘ninis’ de Llíria

Programa per a motivar 'ninis'

El JOOP (Jove Oportunitat), un programa per a motivar els ‘ninis’ | Ajuntament de Llíria

 

La segona edició a Llíria de Jove Oportunitat (JOOP) ha començat hui amb la finalitat de motivar en un objectiu professional als jóvens que han abandonat els estudis i es troben parats, els que fa uns anys es coneixien com a ‘ninis’. La regidoria de Joventut oferix novament este programa de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ).

 

  

El projecte orienta de forma individualitzada a les persones participants, a través de tallers d’assessorament i que incentiven la seua motivació. Durant els pròxims quatre mesos, participaran en les diferents sessions de dinàmiques grupals, activitats i entrevistes individuals, que estan dirigides per una pedagoga experta en el coaching de jóvens i adolescents.

 

  

El JOOP també contempla activitats de convivència i reflexió que donen suport a estos jóvens en la configuració eficient del seu propi projecte vital i professional. A més, visitaran diferents empreses per a adquirir una visió global del mercat laboral, que els ajude a orientar-se en una eixida professional determinada.

 

Igualment, el projecte oferix un mòdul final de reentrada acadèmica, on es facilita als participants que així ho desitgen, optar a la realització de la prova d’accés a un grau mitjà.

 

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.