10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Prohibeixen i sancionen la prostitució en locals subjectes a la Llei d’Espectacles

La Comissió d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Activitats Socioculturals de la Comunitat Valenciana, presidida pel secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, i el director d’Interior, Salvador Almenar, ha mostrat el seu suport i conformitat a la modificació de la Llei d’Espectacles de la Generalitat Valenciana amb l’objectiu de perseguir la prostitució que s’exercisca, oferisca o promocione en establiments públics.

El director general d’Interior, que ha sigut l’encarregat de defensar el canvi normatiu impulsat per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, ha afirmat que amb la modificació d’aquesta llei “es tracta de portar a la pràctica la voluntat manifestada per part de la consellera Gabriela Bravo d’utilitzar totes les eines legals al nostre abast amb l’objectiu d’acabar amb aquesta xacra i, en última instància, abolir la prostitució“.

Salvador Almenar ha manifestat la seua satisfacció per la resposta positiva i la unanimitat dels integrants de la Comissió d’Espectacles davant la proposta formulada per la Conselleria perquè es recullen en la llei i que “explicita aquest tipus de conductes denigrants per a la dona i recull les referències als tractats internacionals que conviden a adoptar mesures de protecció de les dones prostituïdes, ja que suposa una vulneració dels seus drets“.

Els articles introduïts prohibeixen la prostitució en els establiments subjectes a la Llei d’Espectacles i la publicitat, siga a través de rètols o cartells que identifiquen l’oferta i consum de prostitució. A més, preveu la possibilitat que la policia clausure els locals on s’exerceix la prostitució de manera immediata i amb caràcter previ al fet que s’emeta la definitiva resolució sancionadora.

D’altra banda, en l’apartat sancionador, la modificació en la llei contempla com a infracció greu qualsevol forma de demanda de prostitució, sense que genere responsabilitats en la persona prostituïda. També preveu com a infracció greu la difusió i utilització de qualsevol element publicitari vinculat a la indústria del sexe pagat.

En aquest sentit, el director general d’Interior ha afegit que “les infraccions introduïdes a través d’aquesta reforma serviran per a dissuadir aquests comportaments, així com per a sancionar als qui són els responsables de l’explotació patida per les dones prostituïdes“.

La modificació de la Llei d’Espectacles és una proposta sorgida dels treballs del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució constituït per resolució de la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, en 2021. Els treballs d’aquest Fòrum han assenyalat que entre 10.000 i 13.000 dones es prostitueixen en l’actualitat en la Comunitat Valenciana i són 164 els establiments identificats com a llocs de prostitució i més de 52.000 els anuncis en internet de serveis de prostitució. L’estudi també estima que cada any són 115.000 els homes que consumeixen prostitució.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.