Prohibeixen i sancionen la prostitució en locals subjectes a la Llei d’Espectacles

La Comissió d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Activitats Socioculturals de la Comunitat Valenciana, presidida pel secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, i el director d’Interior, Salvador Almenar, ha mostrat el seu suport i conformitat a la modificació de la Llei d’Espectacles de la Generalitat Valenciana amb l’objectiu de perseguir la prostitució que s’exercisca, oferisca o promocione en establiments públics.

El director general d’Interior, que ha sigut l’encarregat de defensar el canvi normatiu impulsat per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, ha afirmat que amb la modificació d’aquesta llei «es tracta de portar a la pràctica la voluntat manifestada per part de la consellera Gabriela Bravo d’utilitzar totes les eines legals al nostre abast amb l’objectiu d’acabar amb aquesta xacra i, en última instància, abolir la prostitució«.

Salvador Almenar ha manifestat la seua satisfacció per la resposta positiva i la unanimitat dels integrants de la Comissió d’Espectacles davant la proposta formulada per la Conselleria perquè es recullen en la llei i que «explicita aquest tipus de conductes denigrants per a la dona i recull les referències als tractats internacionals que conviden a adoptar mesures de protecció de les dones prostituïdes, ja que suposa una vulneració dels seus drets«.

Els articles introduïts prohibeixen la prostitució en els establiments subjectes a la Llei d’Espectacles i la publicitat, siga a través de rètols o cartells que identifiquen l’oferta i consum de prostitució. A més, preveu la possibilitat que la policia clausure els locals on s’exerceix la prostitució de manera immediata i amb caràcter previ al fet que s’emeta la definitiva resolució sancionadora.

D’altra banda, en l’apartat sancionador, la modificació en la llei contempla com a infracció greu qualsevol forma de demanda de prostitució, sense que genere responsabilitats en la persona prostituïda. També preveu com a infracció greu la difusió i utilització de qualsevol element publicitari vinculat a la indústria del sexe pagat.

En aquest sentit, el director general d’Interior ha afegit que «les infraccions introduïdes a través d’aquesta reforma serviran per a dissuadir aquests comportaments, així com per a sancionar als qui són els responsables de l’explotació patida per les dones prostituïdes«.

La modificació de la Llei d’Espectacles és una proposta sorgida dels treballs del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució constituït per resolució de la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, en 2021. Els treballs d’aquest Fòrum han assenyalat que entre 10.000 i 13.000 dones es prostitueixen en l’actualitat en la Comunitat Valenciana i són 164 els establiments identificats com a llocs de prostitució i més de 52.000 els anuncis en internet de serveis de prostitució. L’estudi també estima que cada any són 115.000 els homes que consumeixen prostitució.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.