8.5 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

S’establix un protocol per a gestionar els residus de cases d’infectats de coronavirus en València

Residus València

Els residus es dipositen en el contenidor gris | Ajuntament de València

 

La instrucció de l’Ajuntament de València per a la gestió de residus procedents de cases de persones afectades pel coronavirus establix que el material d’un sol ús de les persones malaltes, com guants, mascaretes o qualsevol altra resta, s’han de dipositar en un poal ubicat en la mateixa habitació de l’afectat i en bosses amb tancament hermètic. També el material de les persones cuidadores, les mascaretes i l’equip de protecció individual, es retiraran i es posaran en una bossa diferent, també hermètica, fora de l’habitació del malalt.

 

Estes dos bosses es posaran en una altra bossa de plàstic de característiques similars, que es tancarà hermèticament i que es dipositarà exclusivament en el contenidor gris. D’esta manera, està prohibit fer-ho en els contenidors de recollida selectiva, ni orgànica, ni envasos, ni paper, vidre o tèxtil o el seu abandonament en el carrer. Després d’açò, es portarà a la planta de tractament, a on es processarà de forma adequada per a enviar-ho a l’abocador o cremar-ho.

 

La recollida de trastos vells

Pel que fa a la instrucció de l’Ajuntament sobre la recollida municipal de trastos vells, està previst el manteniment de la continuïtat i plena normalitat d’este servici, però amb la prèvia cridada al telèfon municipal 010, a on es registren totes les sol·licituds diàriament. A demés, segons ha explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, hi ha camions de guàrdia pels carrers per tal d’evitar l’acumulació d’esta classe de residus en els carrers.

 

D’esta manera, Campillo recorda que «des de l’Ajuntament hem establert uns servicis essencials per tal de què la ciutat puga continuar funcionant amb la major normalitat possible en este període d’alarma». Entre altres, està garantida la neteja i recollida de residus i el seu tractament en la planta de gestió de l’EMTRE. Campillo ha valorat que «des del primer moment el govern de Joan Ribó està funcionant» i fa una crida a la ciutadania a la tranquil·litat i a seguir les normes que marquen les autoritats competents.

 

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.