S’establix un protocol per a gestionar els residus de cases d’infectats de coronavirus en València

Residus València

Els residus es dipositen en el contenidor gris | Ajuntament de València

 

La instrucció de l’Ajuntament de València per a la gestió de residus procedents de cases de persones afectades pel coronavirus establix que el material d’un sol ús de les persones malaltes, com guants, mascaretes o qualsevol altra resta, s’han de dipositar en un poal ubicat en la mateixa habitació de l’afectat i en bosses amb tancament hermètic. També el material de les persones cuidadores, les mascaretes i l’equip de protecció individual, es retiraran i es posaran en una bossa diferent, també hermètica, fora de l’habitació del malalt.

 

Estes dos bosses es posaran en una altra bossa de plàstic de característiques similars, que es tancarà hermèticament i que es dipositarà exclusivament en el contenidor gris. D’esta manera, està prohibit fer-ho en els contenidors de recollida selectiva, ni orgànica, ni envasos, ni paper, vidre o tèxtil o el seu abandonament en el carrer. Després d’açò, es portarà a la planta de tractament, a on es processarà de forma adequada per a enviar-ho a l’abocador o cremar-ho.

 

La recollida de trastos vells

Pel que fa a la instrucció de l’Ajuntament sobre la recollida municipal de trastos vells, està previst el manteniment de la continuïtat i plena normalitat d’este servici, però amb la prèvia cridada al telèfon municipal 010, a on es registren totes les sol·licituds diàriament. A demés, segons ha explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, hi ha camions de guàrdia pels carrers per tal d’evitar l’acumulació d’esta classe de residus en els carrers.

 

D’esta manera, Campillo recorda que «des de l’Ajuntament hem establert uns servicis essencials per tal de què la ciutat puga continuar funcionant amb la major normalitat possible en este període d’alarma». Entre altres, està garantida la neteja i recollida de residus i el seu tractament en la planta de gestió de l’EMTRE. Campillo ha valorat que «des del primer moment el govern de Joan Ribó està funcionant» i fa una crida a la ciutadania a la tranquil·litat i a seguir les normes que marquen les autoritats competents.

 

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.