S’establix un protocol per a gestionar els residus de cases d’infectats de coronavirus en València

Residus València

Els residus es dipositen en el contenidor gris | Ajuntament de València

 

La instrucció de l’Ajuntament de València per a la gestió de residus procedents de cases de persones afectades pel coronavirus establix que el material d’un sol ús de les persones malaltes, com guants, mascaretes o qualsevol altra resta, s’han de dipositar en un poal ubicat en la mateixa habitació de l’afectat i en bosses amb tancament hermètic. També el material de les persones cuidadores, les mascaretes i l’equip de protecció individual, es retiraran i es posaran en una bossa diferent, també hermètica, fora de l’habitació del malalt.

 

Estes dos bosses es posaran en una altra bossa de plàstic de característiques similars, que es tancarà hermèticament i que es dipositarà exclusivament en el contenidor gris. D’esta manera, està prohibit fer-ho en els contenidors de recollida selectiva, ni orgànica, ni envasos, ni paper, vidre o tèxtil o el seu abandonament en el carrer. Després d’açò, es portarà a la planta de tractament, a on es processarà de forma adequada per a enviar-ho a l’abocador o cremar-ho.

 

La recollida de trastos vells

Pel que fa a la instrucció de l’Ajuntament sobre la recollida municipal de trastos vells, està previst el manteniment de la continuïtat i plena normalitat d’este servici, però amb la prèvia cridada al telèfon municipal 010, a on es registren totes les sol·licituds diàriament. A demés, segons ha explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, hi ha camions de guàrdia pels carrers per tal d’evitar l’acumulació d’esta classe de residus en els carrers.

 

D’esta manera, Campillo recorda que «des de l’Ajuntament hem establert uns servicis essencials per tal de què la ciutat puga continuar funcionant amb la major normalitat possible en este període d’alarma». Entre altres, està garantida la neteja i recollida de residus i el seu tractament en la planta de gestió de l’EMTRE. Campillo ha valorat que «des del primer moment el govern de Joan Ribó està funcionant» i fa una crida a la ciutadania a la tranquil·litat i a seguir les normes que marquen les autoritats competents.

 

Últimes notícies

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.