S’establix un protocol per a gestionar els residus de cases d’infectats de coronavirus en València

Residus València

Els residus es dipositen en el contenidor gris | Ajuntament de València

 

La instrucció de l’Ajuntament de València per a la gestió de residus procedents de cases de persones afectades pel coronavirus establix que el material d’un sol ús de les persones malaltes, com guants, mascaretes o qualsevol altra resta, s’han de dipositar en un poal ubicat en la mateixa habitació de l’afectat i en bosses amb tancament hermètic. També el material de les persones cuidadores, les mascaretes i l’equip de protecció individual, es retiraran i es posaran en una bossa diferent, també hermètica, fora de l’habitació del malalt.

 

Estes dos bosses es posaran en una altra bossa de plàstic de característiques similars, que es tancarà hermèticament i que es dipositarà exclusivament en el contenidor gris. D’esta manera, està prohibit fer-ho en els contenidors de recollida selectiva, ni orgànica, ni envasos, ni paper, vidre o tèxtil o el seu abandonament en el carrer. Després d’açò, es portarà a la planta de tractament, a on es processarà de forma adequada per a enviar-ho a l’abocador o cremar-ho.

 

La recollida de trastos vells

Pel que fa a la instrucció de l’Ajuntament sobre la recollida municipal de trastos vells, està previst el manteniment de la continuïtat i plena normalitat d’este servici, però amb la prèvia cridada al telèfon municipal 010, a on es registren totes les sol·licituds diàriament. A demés, segons ha explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, hi ha camions de guàrdia pels carrers per tal d’evitar l’acumulació d’esta classe de residus en els carrers.

 

D’esta manera, Campillo recorda que «des de l’Ajuntament hem establert uns servicis essencials per tal de què la ciutat puga continuar funcionant amb la major normalitat possible en este període d’alarma». Entre altres, està garantida la neteja i recollida de residus i el seu tractament en la planta de gestió de l’EMTRE. Campillo ha valorat que «des del primer moment el govern de Joan Ribó està funcionant» i fa una crida a la ciutadania a la tranquil·litat i a seguir les normes que marquen les autoritats competents.

 

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU