El psiquiàtric de la presó de Fontcalent d’Alacant no té psiquiatres

 

El centre psiquiàtric penitenciari de Fontcalent no té ara mateixa cap psiquiatre, ja que dels tres que hi ha en plantilla, dos estan de baixa i un altre s’ha jubilat sense que s’haja cobert encara el seu lloc, segons ha alertat l»Associació de Treballadors Penitenciaris El teu abandó em pot matar’ (TAMPM) i l’ha confirmat la secretaria general d’Institucions Penitenciàries.

 

Segons el parer de l’associació de treballadors, «l’absència en Fontcalent d’eixos professionals vulnera els drets de les persones privades de llibertat» perquè impossibilita «que reben una assistència psiquiàtrica adequada». Fonts de l’associació han assegurat que este panorama de «descontrol mèdic pot provocar situacions de violència» que atempten «contra la seguretat del centre, dels treballadors i dels interns».

 

Les mateixes fonts han afegit que la falta d’especialistes podria també «prolongar innecessàriament l’estada dels presos al no existir un seguiment de la seua evolució psiquiàtrica que aconsellara mesures ambulatòries en cas de millora».

 

Conveni amb l’Hospital d’Alacant

Des de TAMPM han apuntat que l’absència de psiquiatres en els centres penitenciaris respon «al nul atractiu que per a eixos professionals té treballar a les presons a causa del baix sou que reben en comparació amb la sanitat pública i privada».

 

Per part seua, des d’Institucions Penitenciàries han reconegut la baixa dels tres professionals psiquiàtrics de Fontcalent, encara que han assegurat que esta absència «no vol dir que els pacients estiguen desatesos». Han prosseguit que estan tractant de suplir les baixes amb un acord amb l’Hospital d’Alacant, pel que «un dia a la setmana, un psiquiatre es traslladarà al centre penitenciari per a atendre els interns, fins que les baixes s’incorporen».

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.