El psiquiàtric de la presó de Fontcalent d’Alacant no té psiquiatres

 

El centre psiquiàtric penitenciari de Fontcalent no té ara mateixa cap psiquiatre, ja que dels tres que hi ha en plantilla, dos estan de baixa i un altre s’ha jubilat sense que s’haja cobert encara el seu lloc, segons ha alertat l»Associació de Treballadors Penitenciaris El teu abandó em pot matar’ (TAMPM) i l’ha confirmat la secretaria general d’Institucions Penitenciàries.

 

Segons el parer de l’associació de treballadors, «l’absència en Fontcalent d’eixos professionals vulnera els drets de les persones privades de llibertat» perquè impossibilita «que reben una assistència psiquiàtrica adequada». Fonts de l’associació han assegurat que este panorama de «descontrol mèdic pot provocar situacions de violència» que atempten «contra la seguretat del centre, dels treballadors i dels interns».

 

Les mateixes fonts han afegit que la falta d’especialistes podria també «prolongar innecessàriament l’estada dels presos al no existir un seguiment de la seua evolució psiquiàtrica que aconsellara mesures ambulatòries en cas de millora».

 

Conveni amb l’Hospital d’Alacant

Des de TAMPM han apuntat que l’absència de psiquiatres en els centres penitenciaris respon «al nul atractiu que per a eixos professionals té treballar a les presons a causa del baix sou que reben en comparació amb la sanitat pública i privada».

 

Per part seua, des d’Institucions Penitenciàries han reconegut la baixa dels tres professionals psiquiàtrics de Fontcalent, encara que han assegurat que esta absència «no vol dir que els pacients estiguen desatesos». Han prosseguit que estan tractant de suplir les baixes amb un acord amb l’Hospital d’Alacant, pel que «un dia a la setmana, un psiquiatre es traslladarà al centre penitenciari per a atendre els interns, fins que les baixes s’incorporen».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.