El psiquiàtric de la presó de Fontcalent d’Alacant no té psiquiatres

 

El centre psiquiàtric penitenciari de Fontcalent no té ara mateixa cap psiquiatre, ja que dels tres que hi ha en plantilla, dos estan de baixa i un altre s’ha jubilat sense que s’haja cobert encara el seu lloc, segons ha alertat l»Associació de Treballadors Penitenciaris El teu abandó em pot matar’ (TAMPM) i l’ha confirmat la secretaria general d’Institucions Penitenciàries.

 

Segons el parer de l’associació de treballadors, «l’absència en Fontcalent d’eixos professionals vulnera els drets de les persones privades de llibertat» perquè impossibilita «que reben una assistència psiquiàtrica adequada». Fonts de l’associació han assegurat que este panorama de «descontrol mèdic pot provocar situacions de violència» que atempten «contra la seguretat del centre, dels treballadors i dels interns».

 

Les mateixes fonts han afegit que la falta d’especialistes podria també «prolongar innecessàriament l’estada dels presos al no existir un seguiment de la seua evolució psiquiàtrica que aconsellara mesures ambulatòries en cas de millora».

 

Conveni amb l’Hospital d’Alacant

Des de TAMPM han apuntat que l’absència de psiquiatres en els centres penitenciaris respon «al nul atractiu que per a eixos professionals té treballar a les presons a causa del baix sou que reben en comparació amb la sanitat pública i privada».

 

Per part seua, des d’Institucions Penitenciàries han reconegut la baixa dels tres professionals psiquiàtrics de Fontcalent, encara que han assegurat que esta absència «no vol dir que els pacients estiguen desatesos». Han prosseguit que estan tractant de suplir les baixes amb un acord amb l’Hospital d’Alacant, pel que «un dia a la setmana, un psiquiatre es traslladarà al centre penitenciari per a atendre els interns, fins que les baixes s’incorporen».

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.