El psiquiàtric de la presó de Fontcalent d’Alacant no té psiquiatres

 

El centre psiquiàtric penitenciari de Fontcalent no té ara mateixa cap psiquiatre, ja que dels tres que hi ha en plantilla, dos estan de baixa i un altre s’ha jubilat sense que s’haja cobert encara el seu lloc, segons ha alertat l»Associació de Treballadors Penitenciaris El teu abandó em pot matar’ (TAMPM) i l’ha confirmat la secretaria general d’Institucions Penitenciàries.

 

Segons el parer de l’associació de treballadors, «l’absència en Fontcalent d’eixos professionals vulnera els drets de les persones privades de llibertat» perquè impossibilita «que reben una assistència psiquiàtrica adequada». Fonts de l’associació han assegurat que este panorama de «descontrol mèdic pot provocar situacions de violència» que atempten «contra la seguretat del centre, dels treballadors i dels interns».

 

Les mateixes fonts han afegit que la falta d’especialistes podria també «prolongar innecessàriament l’estada dels presos al no existir un seguiment de la seua evolució psiquiàtrica que aconsellara mesures ambulatòries en cas de millora».

 

Conveni amb l’Hospital d’Alacant

Des de TAMPM han apuntat que l’absència de psiquiatres en els centres penitenciaris respon «al nul atractiu que per a eixos professionals té treballar a les presons a causa del baix sou que reben en comparació amb la sanitat pública i privada».

 

Per part seua, des d’Institucions Penitenciàries han reconegut la baixa dels tres professionals psiquiàtrics de Fontcalent, encara que han assegurat que esta absència «no vol dir que els pacients estiguen desatesos». Han prosseguit que estan tractant de suplir les baixes amb un acord amb l’Hospital d’Alacant, pel que «un dia a la setmana, un psiquiatre es traslladarà al centre penitenciari per a atendre els interns, fins que les baixes s’incorporen».

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.