El psiquiàtric de la presó de Fontcalent d’Alacant no té psiquiatres

 

El centre psiquiàtric penitenciari de Fontcalent no té ara mateixa cap psiquiatre, ja que dels tres que hi ha en plantilla, dos estan de baixa i un altre s’ha jubilat sense que s’haja cobert encara el seu lloc, segons ha alertat l”Associació de Treballadors Penitenciaris El teu abandó em pot matar’ (TAMPM) i l’ha confirmat la secretaria general d’Institucions Penitenciàries.

 

Segons el parer de l’associació de treballadors, «l’absència en Fontcalent d’eixos professionals vulnera els drets de les persones privades de llibertat» perquè impossibilita «que reben una assistència psiquiàtrica adequada». Fonts de l’associació han assegurat que este panorama de «descontrol mèdic pot provocar situacions de violència» que atempten «contra la seguretat del centre, dels treballadors i dels interns».

 

Les mateixes fonts han afegit que la falta d’especialistes podria també «prolongar innecessàriament l’estada dels presos al no existir un seguiment de la seua evolució psiquiàtrica que aconsellara mesures ambulatòries en cas de millora».

 

Conveni amb l’Hospital d’Alacant

Des de TAMPM han apuntat que l’absència de psiquiatres en els centres penitenciaris respon «al nul atractiu que per a eixos professionals té treballar a les presons a causa del baix sou que reben en comparació amb la sanitat pública i privada».

 

Per part seua, des d’Institucions Penitenciàries han reconegut la baixa dels tres professionals psiquiàtrics de Fontcalent, encara que han assegurat que esta absència «no vol dir que els pacients estiguen desatesos». Han prosseguit que estan tractant de suplir les baixes amb un acord amb l’Hospital d’Alacant, pel que «un dia a la setmana, un psiquiatre es traslladarà al centre penitenciari per a atendre els interns, fins que les baixes s’incorporen».

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.