Pugen les víctimes de violència de gènere un 14,3% en la Comunitat Valenciana en 2018

 

El número de víctimes de violència de gènere en la Comunitat Valenciana va augmentar fins a les 4.794 en 2018, un 14,3 per cent més que en 2017, segons l’Estadística de Violència Domèstica i Violència de Gènere publicada este dimarts 28 de maig per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

 

En termes relatius, la Comunitat Valenciana va ser la segona autonomia, junt a Múrcia, amb major taxa de víctimes de violència de gènere inscrites per cada 1.000 dones de 14 i més anys (2,2 en els dos casos) i únicament superada per La Rioja (2,4).

 

Mentres, el número de víctimes de violència domèstica va passar de 361 a 387 en el cas dels homes (+7,2%) i de 575 a 643 en el de les dones (+11,8%).

 

D’esta forma, la Comunitat Valenciana va ser la segona amb major número de víctimes per violència domèstica inscrites en 2018, un total de 1.030, per darrere d’Andalusia (1.649). La taxa per cada 1.000 habitants va ser una de les més elevades, empatant de nou amb Múrcia en el segon lloc (0,16 en les dos), per darrere d’Astúries (0,17).

 

Dades nacionals

Per la seua part, en el conjunt d’Espanya, el número de víctimes de violència de gènere inscrites en el Registre Central del Ministeri de Justícia va augmentar fins a les 31.286 en 2018, un 7,9 per cent més, i el número de víctimes de violència domèstica va créixer un 6,9 per cent, fins a les 7.388.

 

A més, de les dades es desprén que hi ha un total de 35.882 dones víctimes de les dos violències (de gènere i domèstica) front a 2.792 homes víctimes de violència domèstica; i 34.946 agressors homes front a 1.397 agressores.

 

Quant al perfil de les víctimes de violència masclista, l’estadística revela que la mitat d’elles, el 47,3 per cent, tenien entre 25 i 39 anys, sent l’edat mitjana de 36,5 anys.

 

Així mateix, mostra que els majors increments del número de víctimes en 2018 es van donar entre les dones de 60 a 64 anys, un 15,1% més que en 2017, i de 18 a 19 anys, amb un 10,9% més. Per la seua part, el major descens es va donar entre les dones de 75 i més anys, amb un 12,1% menys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Elísabet Benavent llança Una xiqueta bona, un romanç que reivindica l’amor en el quotidià

Elísabet Benavent publica Una xiqueta bona, la seua novel·la número 26, un romanç que desplaça l'èpica de l'amor cap als gestos quotidians i qüestiona la síndrome de la xiqueta bona.

Científics espanyols descobrixen l’interruptor que usen les plantes per a defendre’s de la sequera

Un equip d'investigació espanyol ha identificat l'interruptor molecular que activa la defensa de les plantes davant la sequera i ha demostrat que pot modificar-se per a crear cultius més eficients en l'ús de l'aigua.

Un ex alt càrrec de Transports, testimoni clau en el juí del Suprem a Ábalos pels contractes de màscares

La quinta jornada del juí en el Suprem pels contractes de màscares situa com a testimoni clau al exsubsecretario de Transports, Jesús Manuel Gómez, a qui José Luis Ábalos atribuïx la tramitació de les adjudicacions sota sospita.

La soledat empitjora la memòria dels majors però no accelera la seua deterioració

Un estudi europeu amb més de 10.000 majors conclou que la soledat s'associa a pitjor memòria, però no accelera la deterioració cognitiva al llarg de set anys.

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.