Pugen les víctimes de violència de gènere un 14,3% en la Comunitat Valenciana en 2018

 

El número de víctimes de violència de gènere en la Comunitat Valenciana va augmentar fins a les 4.794 en 2018, un 14,3 per cent més que en 2017, segons l’Estadística de Violència Domèstica i Violència de Gènere publicada este dimarts 28 de maig per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

 

En termes relatius, la Comunitat Valenciana va ser la segona autonomia, junt a Múrcia, amb major taxa de víctimes de violència de gènere inscrites per cada 1.000 dones de 14 i més anys (2,2 en els dos casos) i únicament superada per La Rioja (2,4).

 

Mentres, el número de víctimes de violència domèstica va passar de 361 a 387 en el cas dels homes (+7,2%) i de 575 a 643 en el de les dones (+11,8%).

 

D’esta forma, la Comunitat Valenciana va ser la segona amb major número de víctimes per violència domèstica inscrites en 2018, un total de 1.030, per darrere d’Andalusia (1.649). La taxa per cada 1.000 habitants va ser una de les més elevades, empatant de nou amb Múrcia en el segon lloc (0,16 en les dos), per darrere d’Astúries (0,17).

 

Dades nacionals

Per la seua part, en el conjunt d’Espanya, el número de víctimes de violència de gènere inscrites en el Registre Central del Ministeri de Justícia va augmentar fins a les 31.286 en 2018, un 7,9 per cent més, i el número de víctimes de violència domèstica va créixer un 6,9 per cent, fins a les 7.388.

 

A més, de les dades es desprén que hi ha un total de 35.882 dones víctimes de les dos violències (de gènere i domèstica) front a 2.792 homes víctimes de violència domèstica; i 34.946 agressors homes front a 1.397 agressores.

 

Quant al perfil de les víctimes de violència masclista, l’estadística revela que la mitat d’elles, el 47,3 per cent, tenien entre 25 i 39 anys, sent l’edat mitjana de 36,5 anys.

 

Així mateix, mostra que els majors increments del número de víctimes en 2018 es van donar entre les dones de 60 a 64 anys, un 15,1% més que en 2017, i de 18 a 19 anys, amb un 10,9% més. Per la seua part, el major descens es va donar entre les dones de 75 i més anys, amb un 12,1% menys.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.