Anuncios

Pugen les víctimes de violència de gènere un 14,3% en la Comunitat Valenciana en 2018

 

El número de víctimes de violència de gènere en la Comunitat Valenciana va augmentar fins a les 4.794 en 2018, un 14,3 per cent més que en 2017, segons l’Estadística de Violència Domèstica i Violència de Gènere publicada este dimarts 28 de maig per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

 

En termes relatius, la Comunitat Valenciana va ser la segona autonomia, junt a Múrcia, amb major taxa de víctimes de violència de gènere inscrites per cada 1.000 dones de 14 i més anys (2,2 en els dos casos) i únicament superada per La Rioja (2,4).

Anuncios

 

Mentres, el número de víctimes de violència domèstica va passar de 361 a 387 en el cas dels homes (+7,2%) i de 575 a 643 en el de les dones (+11,8%).

 

D’esta forma, la Comunitat Valenciana va ser la segona amb major número de víctimes per violència domèstica inscrites en 2018, un total de 1.030, per darrere d’Andalusia (1.649). La taxa per cada 1.000 habitants va ser una de les més elevades, empatant de nou amb Múrcia en el segon lloc (0,16 en les dos), per darrere d’Astúries (0,17).

 

Dades nacionals

Per la seua part, en el conjunt d’Espanya, el número de víctimes de violència de gènere inscrites en el Registre Central del Ministeri de Justícia va augmentar fins a les 31.286 en 2018, un 7,9 per cent més, i el número de víctimes de violència domèstica va créixer un 6,9 per cent, fins a les 7.388.

 

A més, de les dades es desprén que hi ha un total de 35.882 dones víctimes de les dos violències (de gènere i domèstica) front a 2.792 homes víctimes de violència domèstica; i 34.946 agressors homes front a 1.397 agressores.

 

Quant al perfil de les víctimes de violència masclista, l’estadística revela que la mitat d’elles, el 47,3 per cent, tenien entre 25 i 39 anys, sent l’edat mitjana de 36,5 anys.

 

Així mateix, mostra que els majors increments del número de víctimes en 2018 es van donar entre les dones de 60 a 64 anys, un 15,1% més que en 2017, i de 18 a 19 anys, amb un 10,9% més. Per la seua part, el major descens es va donar entre les dones de 75 i més anys, amb un 12,1% menys.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios