12.9 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

Pugen les víctimes de violència de gènere un 14,3% en la Comunitat Valenciana en 2018

 

El número de víctimes de violència de gènere en la Comunitat Valenciana va augmentar fins a les 4.794 en 2018, un 14,3 per cent més que en 2017, segons l’Estadística de Violència Domèstica i Violència de Gènere publicada este dimarts 28 de maig per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

 

En termes relatius, la Comunitat Valenciana va ser la segona autonomia, junt a Múrcia, amb major taxa de víctimes de violència de gènere inscrites per cada 1.000 dones de 14 i més anys (2,2 en els dos casos) i únicament superada per La Rioja (2,4).

 

Mentres, el número de víctimes de violència domèstica va passar de 361 a 387 en el cas dels homes (+7,2%) i de 575 a 643 en el de les dones (+11,8%).

 

D’esta forma, la Comunitat Valenciana va ser la segona amb major número de víctimes per violència domèstica inscrites en 2018, un total de 1.030, per darrere d’Andalusia (1.649). La taxa per cada 1.000 habitants va ser una de les més elevades, empatant de nou amb Múrcia en el segon lloc (0,16 en les dos), per darrere d’Astúries (0,17).

 

Dades nacionals

Per la seua part, en el conjunt d’Espanya, el número de víctimes de violència de gènere inscrites en el Registre Central del Ministeri de Justícia va augmentar fins a les 31.286 en 2018, un 7,9 per cent més, i el número de víctimes de violència domèstica va créixer un 6,9 per cent, fins a les 7.388.

 

A més, de les dades es desprén que hi ha un total de 35.882 dones víctimes de les dos violències (de gènere i domèstica) front a 2.792 homes víctimes de violència domèstica; i 34.946 agressors homes front a 1.397 agressores.

 

Quant al perfil de les víctimes de violència masclista, l’estadística revela que la mitat d’elles, el 47,3 per cent, tenien entre 25 i 39 anys, sent l’edat mitjana de 36,5 anys.

 

Així mateix, mostra que els majors increments del número de víctimes en 2018 es van donar entre les dones de 60 a 64 anys, un 15,1% més que en 2017, i de 18 a 19 anys, amb un 10,9% més. Per la seua part, el major descens es va donar entre les dones de 75 i més anys, amb un 12,1% menys.

Últimes notícies

Gerard Moreno celebra una victòria molt important del Vila-real en el RCDE Stadium

El davanter ha subratllat que el triomf per 0-2 davant l'Espanyol és molt important pel rival i pel camp. El seu gol abans del descans ha encarrilat el partit.

Dos urpades del Vila-real desmunten a l’Espanyol (0-2)

El Vila-real va véncer en el RCDE Stadium amb gols de Gerard Moreno i Moleiro en 14 minuts clau. L'Espanyol va dominar per trams, però va mancar de pegada.

0-2: el Vila-real silencia a l’Espanyol en el RCDE Stadium

El Vila-real va véncer 0-2 a l'Espanyol amb punts de Gerard Moreno (minut 43) i Moleiro (minut 57). Els locals van acumular arribades, però els va faltar pegada davant un rival eficaç.

0-1: Gerard Moreno avança al Vila-real davant l’Espanyol abans del descans

El Vila-real es va avançar amb una miqueta de Gerard Moreno en el minut 43. L'Espanyol va acumular arribades però va fallar en la definició i va veure com el guió canviava al final del primer acte.

Griezmann rescata a l’Atlètic amb un doblet davant el Llevant (3-1)

L'Atlètic va véncer 3-1 al Llevant amb dos gols de Griezmann eixint des de la banqueta. Els canvis de Simeone van inclinar un partit que s'havia igualat a pilota parada.

Manu Sánchez: treballant així arribaran resultats segur

El lateral del Llevant va lamentar la falta d'encert en el 3-1 davant l'Atlètic i va defendre que, mantenint el nivell de treball, els resultats arribaran.

Griezmann decidix amb un doblet la victòria 3-1 de l’Atlètic davant el Llevant

El francés va eixir des de la banqueta i, amb dos punts en la segona part, va donar a l'Atlètic un triomf sòlid davant un Llevant castigat pels seus errors.

El vent deixa ratxes de fins a 122 km/h en el nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha superat els 100 km/h en nombrosos municipis de Castelló. El pic ha aconseguit 122 km/h a Vilar de Canes i la Pobla de Benifassà, amb avís taronja a l'interior nord.