Pugen les víctimes de violència de gènere un 14,3% en la Comunitat Valenciana en 2018

 

El número de víctimes de violència de gènere en la Comunitat Valenciana va augmentar fins a les 4.794 en 2018, un 14,3 per cent més que en 2017, segons l’Estadística de Violència Domèstica i Violència de Gènere publicada este dimarts 28 de maig per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

 

En termes relatius, la Comunitat Valenciana va ser la segona autonomia, junt a Múrcia, amb major taxa de víctimes de violència de gènere inscrites per cada 1.000 dones de 14 i més anys (2,2 en els dos casos) i únicament superada per La Rioja (2,4).

 

Mentres, el número de víctimes de violència domèstica va passar de 361 a 387 en el cas dels homes (+7,2%) i de 575 a 643 en el de les dones (+11,8%).

 

D’esta forma, la Comunitat Valenciana va ser la segona amb major número de víctimes per violència domèstica inscrites en 2018, un total de 1.030, per darrere d’Andalusia (1.649). La taxa per cada 1.000 habitants va ser una de les més elevades, empatant de nou amb Múrcia en el segon lloc (0,16 en les dos), per darrere d’Astúries (0,17).

 

Dades nacionals

Per la seua part, en el conjunt d’Espanya, el número de víctimes de violència de gènere inscrites en el Registre Central del Ministeri de Justícia va augmentar fins a les 31.286 en 2018, un 7,9 per cent més, i el número de víctimes de violència domèstica va créixer un 6,9 per cent, fins a les 7.388.

 

A més, de les dades es desprén que hi ha un total de 35.882 dones víctimes de les dos violències (de gènere i domèstica) front a 2.792 homes víctimes de violència domèstica; i 34.946 agressors homes front a 1.397 agressores.

 

Quant al perfil de les víctimes de violència masclista, l’estadística revela que la mitat d’elles, el 47,3 per cent, tenien entre 25 i 39 anys, sent l’edat mitjana de 36,5 anys.

 

Així mateix, mostra que els majors increments del número de víctimes en 2018 es van donar entre les dones de 60 a 64 anys, un 15,1% més que en 2017, i de 18 a 19 anys, amb un 10,9% més. Per la seua part, el major descens es va donar entre les dones de 75 i més anys, amb un 12,1% menys.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.