Puig recolza als agricultors valencians i exigeix a Europa que no cedisca a les pressions de Sud-àfrica

El president de la Generalitat, Ximo Puig, «s’ha implicat personalment» en la defensa de la citricultura valenciana després que divendres passat la Comissió Europea retirara en l’últim moment la seua pròpia proposta per a aplicar un tractament de fred als cítrics importats de Sud-àfrica i altres països de la zona, com Zimbàbue, amb la finalitat d’evitar el risc d’entrada de la plaga de la falsa arna (Thaumatotibia leucotreta) en territori comunitari.

Durant aquest cap de setmana, Puig s’ha dirigit al ministre d’Agricultura, Luis Planas, per a demanar-li que mostre una actitud de «màxima fermesa» davant la Unió Europea després d’aquest «gir inesperat» que va portar a la retirada de la iniciativa per a imposar el referit procediment de control de la sanitat vegetal.

Sobre aquest punt, el president de la Generalitat reclama a les autoritats comunitàries que «no cedisquen a les pressions de Sud-àfrica» i que «anteposen la protecció de la sanitat vegetal dels cítrics europeus a interessos i consideracions de qualsevol altra índole«.

Al mateix temps el cap del Consell li ha oferit al ministre d’Agricultura «tot el suport i la col·laboració de la Generalitat en un tema tan sensible per a nosaltres com aquest«, de cara a les reunions que Planas té previst mantindre aquest dimarts amb els seus homòlegs comunitaris en el curs del Consell de Ministres d’agricultura de la UE. Planas forçarà que un dels punts de l’ordre del dia siga reconsiderar la posició de la UE sobre el tractament en fred. Igualment, el ministre té previst reunir-se aquest dilluns amb el comissari europeu per a abordar la qüestió.

Puig s’ha posat en contacte també amb l’eurodiputada valenciana Inmaculada Rodríguez Piñero per a sol·licitar-li que es redoblen tots els esforços en l’àmbit europarlamentari «per a aconseguir que les justes demandes dels citricultors valencians i europeus siguen degudament ateses«.

La Comissió, després de retirar divendres passat el seu pla inicial sobre el tractament en fred, tal ja com s’ha apuntat, va anunciar la seua intenció de presentar una nova proposta sobre aquest tema, la qual cosa deixa la porta oberta a la negociació i un marge de maniobra per a continuar treballant.

La decisió de l’Executiu comunitari obeeix a les dures pressions exercides tant pel propi govern de Sud-àfrica com pel seu aliat tradicional, Països Baixos, amb el suport d’Alemanya. El cap del Consell també mantindrà contactes amb els ambaixadors d’aquests dos països per a abordar la situació.

En aquest sentit, el president fa una crida a les autoritats comunitàries «perquè recapaciten, perquè el que resulta evident és que, a l’hora de legislar en una matèria com aquesta, el criteri que ha de prevaldre és la salvaguarda de la sanitat vegetal de la citricultura europea davant el risc d’entrada de plagues i malalties«.

A més, recorda que la imposició d’un tractament en fred a les importacions de cítrics originàries d’uns certs països africans, «està avalada per un rigorós informe científic elaborat per la pròpia Autoritat Europea per a la Seguretat Alimentària (EFSA)«.

Finalment, Puig expressa que «el Consell comparteix amb el conjunt de les entitats representatives de la citricultura el seu estupor i malestar» davant el succeït i reafirma «el suport indestructible de la Generalitat a les seues demandes i reivindicacions«.

Últimes notícies

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.