Puig recolza als agricultors valencians i exigeix a Europa que no cedisca a les pressions de Sud-àfrica

El president de la Generalitat, Ximo Puig, «s’ha implicat personalment» en la defensa de la citricultura valenciana després que divendres passat la Comissió Europea retirara en l’últim moment la seua pròpia proposta per a aplicar un tractament de fred als cítrics importats de Sud-àfrica i altres països de la zona, com Zimbàbue, amb la finalitat d’evitar el risc d’entrada de la plaga de la falsa arna (Thaumatotibia leucotreta) en territori comunitari.

Durant aquest cap de setmana, Puig s’ha dirigit al ministre d’Agricultura, Luis Planas, per a demanar-li que mostre una actitud de «màxima fermesa» davant la Unió Europea després d’aquest «gir inesperat» que va portar a la retirada de la iniciativa per a imposar el referit procediment de control de la sanitat vegetal.

Sobre aquest punt, el president de la Generalitat reclama a les autoritats comunitàries que «no cedisquen a les pressions de Sud-àfrica» i que «anteposen la protecció de la sanitat vegetal dels cítrics europeus a interessos i consideracions de qualsevol altra índole«.

Al mateix temps el cap del Consell li ha oferit al ministre d’Agricultura «tot el suport i la col·laboració de la Generalitat en un tema tan sensible per a nosaltres com aquest«, de cara a les reunions que Planas té previst mantindre aquest dimarts amb els seus homòlegs comunitaris en el curs del Consell de Ministres d’agricultura de la UE. Planas forçarà que un dels punts de l’ordre del dia siga reconsiderar la posició de la UE sobre el tractament en fred. Igualment, el ministre té previst reunir-se aquest dilluns amb el comissari europeu per a abordar la qüestió.

Puig s’ha posat en contacte també amb l’eurodiputada valenciana Inmaculada Rodríguez Piñero per a sol·licitar-li que es redoblen tots els esforços en l’àmbit europarlamentari «per a aconseguir que les justes demandes dels citricultors valencians i europeus siguen degudament ateses«.

La Comissió, després de retirar divendres passat el seu pla inicial sobre el tractament en fred, tal ja com s’ha apuntat, va anunciar la seua intenció de presentar una nova proposta sobre aquest tema, la qual cosa deixa la porta oberta a la negociació i un marge de maniobra per a continuar treballant.

La decisió de l’Executiu comunitari obeeix a les dures pressions exercides tant pel propi govern de Sud-àfrica com pel seu aliat tradicional, Països Baixos, amb el suport d’Alemanya. El cap del Consell també mantindrà contactes amb els ambaixadors d’aquests dos països per a abordar la situació.

En aquest sentit, el president fa una crida a les autoritats comunitàries «perquè recapaciten, perquè el que resulta evident és que, a l’hora de legislar en una matèria com aquesta, el criteri que ha de prevaldre és la salvaguarda de la sanitat vegetal de la citricultura europea davant el risc d’entrada de plagues i malalties«.

A més, recorda que la imposició d’un tractament en fred a les importacions de cítrics originàries d’uns certs països africans, «està avalada per un rigorós informe científic elaborat per la pròpia Autoritat Europea per a la Seguretat Alimentària (EFSA)«.

Finalment, Puig expressa que «el Consell comparteix amb el conjunt de les entitats representatives de la citricultura el seu estupor i malestar» davant el succeït i reafirma «el suport indestructible de la Generalitat a les seues demandes i reivindicacions«.

Últimes notícies

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.

El conseller de Sanitat porta al Suprem la seua querella contra Diana Morant per calúmnies

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha formalitzat davant el Tribunal Suprem una querella contra la ministra Diana Morant per acusacions de corrupció vinculades a la privatització sanitària i a la seua relació amb Ribera Salut.

Rescatada una pastera amb 19 migrants magrebins enfront de la costa d’Alacant

Una pastera amb 19 migrants magrebins va ser interceptada de matinada a unes 44 milles de la costa d'Alacant i els seus ocupants van ser traslladats al port de la ciutat.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.