Ximo Puig advertix d’«actuacions contundents» contra festes el dia 31 de desembre

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha advertit d’«actuacions contundents» contra festes que no respecten les restriccions existents i ha remarcat: «No hi ha Nit de cap d’any ni ‘Tardevieja’».

 

Puig ha ressaltat que és fonamental «prendre consciència de la situació que vivim» perquè sinó «seran necessàries més prompte que tard noves restriccions que afectaran la vida i l’economia». Ha advertit que les restriccions existents «poden anar més enllà» encara que els agradaria que no fora necessari, i ha anunciat una reunió de la comissió interdepartamental –l’organisme del Consell en el que s’han adoptat les últimes restriccions– per a l’inici de la setmana que ve.

 

En este sentit, ha incidit en què actualment existixen «mesures estrictes que cal complir» i ha assegurat que «la immensa majoria de la població sap el que ens juguem», pel que ha apel·lat a la «corresponsabilitat. Confie en la societat valenciana i estic convençut que es farà l’esforç comú per a eixir d’esta situació tan extraordinàriament complicada», ha asseverat.

 

Per això, ha incidit en què «cal buidar qualsevol pensament que estem davant d’una Nit de cap d’any normal». «En absolut, no ho estem, no hi ha Nit de cap d’any ni ‘Tardevieja’», ha agregat. «No hi ha la festa que sempre hem entés que és Any Nou», ha resolt al mateix temps que ha «suplicat als ciutadans que atenguen esta situació».

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.