14 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Ximo Puig advertix d’«actuacions contundents» contra festes el dia 31 de desembre

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha advertit d’«actuacions contundents» contra festes que no respecten les restriccions existents i ha remarcat: «No hi ha Nit de cap d’any ni ‘Tardevieja’».

 

Puig ha ressaltat que és fonamental «prendre consciència de la situació que vivim» perquè sinó «seran necessàries més prompte que tard noves restriccions que afectaran la vida i l’economia». Ha advertit que les restriccions existents «poden anar més enllà» encara que els agradaria que no fora necessari, i ha anunciat una reunió de la comissió interdepartamental –l’organisme del Consell en el que s’han adoptat les últimes restriccions– per a l’inici de la setmana que ve.

 

En este sentit, ha incidit en què actualment existixen «mesures estrictes que cal complir» i ha assegurat que «la immensa majoria de la població sap el que ens juguem», pel que ha apel·lat a la «corresponsabilitat. Confie en la societat valenciana i estic convençut que es farà l’esforç comú per a eixir d’esta situació tan extraordinàriament complicada», ha asseverat.

 

Per això, ha incidit en què «cal buidar qualsevol pensament que estem davant d’una Nit de cap d’any normal». «En absolut, no ho estem, no hi ha Nit de cap d’any ni ‘Tardevieja’», ha agregat. «No hi ha la festa que sempre hem entés que és Any Nou», ha resolt al mateix temps que ha «suplicat als ciutadans que atenguen esta situació».

Últimes notícies

L’Hospital General de València aplica radioteràpia estereotàctica contra arrítmies cardíaques

El centre participa des de 2021 en un projecte europeu que avalua la radioablación estereotàctica per a taquicàrdia ventricular. Els primers resultats apunten a menys episodis i millor qualitat de vida.

El Vila-real ix amb Ayoze i Pepe; el Barcelona aposta per de Jong per a suplir a Pedri

El Vila-real tanca l'any en la Ceràmica amb Ayoze i Nicolas Pepe en punta i Sergi Cardona com a novetat. El Barcelona reestructura el mitjà: De Jong entra per la baixa d'última hora de Pedri i Fermín suma arribada.

Un hort de papallones impulsa la biodiversitat en la marjal de Massamagrell

La Conselleria ha creat un hort de papallones en la marjal de Rafalell i Vistabella, a Massamagrell, amb plantacions i refugis per a reforçar la biodiversitat. El pla inclou caixes niu, control d'invasores i futures passarel·les per a ordenar les visites.

Ivace+i Internacional proposa 92 accions de promoció exterior en 2026

Ivace+i Internacional ha publicat l'avanç del Pla de Promoció Exterior 2026 amb 92 accions en 40 mercats. L'objectiu és obrir oportunitats a pimes i reforçar la imatge sectorial.

Educació amplia les ajudes de material escolar per la DANA a 9.000 estudiants més

La Conselleria incorporarà 9.000 estudiants més de centres afectats per la DANA a les ajudes de 500 euros per a material escolar, per 4,5 milions. La convocatòria ascendix a 100.558.500 euros i preveu arribar a prop de 69.000 alumnes.

Renfe recupera des de demà el servici en la C3 entre Loriguilla i Buñol

Renfe recupera des de demà la circulació de trens en la C3 entre Loriguilla i Buñol amb 26 trens diaris. Hi haurà autobusos de reforç i connexions alternatives.

El PSPV demana la destitució del conseller d’Emergències per ocultar dades sobre la dana

El PSPV-PSOE ha acusat el conseller Juan Carlos Valderrama d'ocultar informació sobre la dana i de negar-se a respondre a les Corts malgrat informes interns. La formació demana la seua destitució i emplaça al president Pérez Llorca.

València CF de l’alleujament de la permanència al retorn de l’amenaça del descens

L'equip va passar de segellar la salvació amb marge a tancar l'any amb 16 punts i sensacions d'alerta. La Copa avança, el mercat de gener serà clau.