Ximo Puig advertix d’«actuacions contundents» contra festes el dia 31 de desembre

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha advertit d’«actuacions contundents» contra festes que no respecten les restriccions existents i ha remarcat: «No hi ha Nit de cap d’any ni ‘Tardevieja’».

 

Puig ha ressaltat que és fonamental «prendre consciència de la situació que vivim» perquè sinó «seran necessàries més prompte que tard noves restriccions que afectaran la vida i l’economia». Ha advertit que les restriccions existents «poden anar més enllà» encara que els agradaria que no fora necessari, i ha anunciat una reunió de la comissió interdepartamental –l’organisme del Consell en el que s’han adoptat les últimes restriccions– per a l’inici de la setmana que ve.

 

En este sentit, ha incidit en què actualment existixen «mesures estrictes que cal complir» i ha assegurat que «la immensa majoria de la població sap el que ens juguem», pel que ha apel·lat a la «corresponsabilitat. Confie en la societat valenciana i estic convençut que es farà l’esforç comú per a eixir d’esta situació tan extraordinàriament complicada», ha asseverat.

 

Per això, ha incidit en què «cal buidar qualsevol pensament que estem davant d’una Nit de cap d’any normal». «En absolut, no ho estem, no hi ha Nit de cap d’any ni ‘Tardevieja’», ha agregat. «No hi ha la festa que sempre hem entés que és Any Nou», ha resolt al mateix temps que ha «suplicat als ciutadans que atenguen esta situació».

Últimes notícies

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.

Un camió de Bombers de València donarà suport als bombers voluntaris d’Atalaya, al cor de l’Amazònia

Bombers pel Món presentarà en València la primera fase d’un projecte solidari que inclou la formació de bombers voluntaris i l’enviament d’un camió nodrissa a Atalaya, en plena Amazònia peruana.

La Fe es converteix en centre de referència valencià en consell genètic per a càncer hematològic

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha sigut acreditat com a unitat de referència en consell genètic per a síndromes de predisposició al càncer hematològic per a tota la Comunitat Valenciana, després de superar un exigent procés d'avaluació de la Conselleria de Sanitat.