Puig afirma que està preparada l’estructura per a començar vacunar en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que està «preparada tota l’estructura» sanitària per a començar a vacunar en el territori valencià quan arriben les primeres dosis de la vacuna contra el Covid-19. A demés, ha sostingut que comptem amb una xarxa de Salut Pública preparada des de fa anys per a les vacunacions, i ha posat com a exemple que en els últims mesos s’han vacunat 1,2 milions d’habitants de la grip, 500.000 més que en 2019.

 

«Tenim preparada tota l’estructura perquè quan tinguem les vacunes es comencen a administrar», ha assenyalat en ser preguntat per la intenció anunciada per Brussel·les de començar les vacunacions abans que acabe l’actual desembre. Els residents en centres de majors, el personal sociosanitari i metge i les persones de màxima vulnerabilitat seran els primers segments de població que rebran les dosis, ha posat de manifest el cap del Consell.

 

En tot cas i a pesar d’eixa «bona notícia» que arriba d’Europa, Puig ha recordat que cal un període de temps entre les dos dosis de la vacuna perquè facen efecte, pel que la immunització efectiva tardarà. «No podem relaxar-nos en absolut perquè l’inici del procés de vacunació no vol dir que ens puguem relaxar. Comencem la fi de la pandèmia, però continuem estant i qualsevol relaxació», ha subratllat, «seria absolutament contraproduent».

 

Segons Puig, «moltes persones ho passaran malament si no es fan bé les coses», pel que ha advertit que conseguir la immunització de la immensa majoria de la població «serà qüestió de molts mesos» a partir de l’inici del procés de vacunació.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.