Puig afirma que està preparada l’estructura per a començar vacunar en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que està «preparada tota l’estructura» sanitària per a començar a vacunar en el territori valencià quan arriben les primeres dosis de la vacuna contra el Covid-19. A demés, ha sostingut que comptem amb una xarxa de Salut Pública preparada des de fa anys per a les vacunacions, i ha posat com a exemple que en els últims mesos s’han vacunat 1,2 milions d’habitants de la grip, 500.000 més que en 2019.

 

«Tenim preparada tota l’estructura perquè quan tinguem les vacunes es comencen a administrar», ha assenyalat en ser preguntat per la intenció anunciada per Brussel·les de començar les vacunacions abans que acabe l’actual desembre. Els residents en centres de majors, el personal sociosanitari i metge i les persones de màxima vulnerabilitat seran els primers segments de població que rebran les dosis, ha posat de manifest el cap del Consell.

 

En tot cas i a pesar d’eixa «bona notícia» que arriba d’Europa, Puig ha recordat que cal un període de temps entre les dos dosis de la vacuna perquè facen efecte, pel que la immunització efectiva tardarà. «No podem relaxar-nos en absolut perquè l’inici del procés de vacunació no vol dir que ens puguem relaxar. Comencem la fi de la pandèmia, però continuem estant i qualsevol relaxació», ha subratllat, «seria absolutament contraproduent».

 

Segons Puig, «moltes persones ho passaran malament si no es fan bé les coses», pel que ha advertit que conseguir la immunització de la immensa majoria de la població «serà qüestió de molts mesos» a partir de l’inici del procés de vacunació.

Últimes notícies

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.