Puig afirma que està preparada l’estructura per a començar vacunar en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que està «preparada tota l’estructura» sanitària per a començar a vacunar en el territori valencià quan arriben les primeres dosis de la vacuna contra el Covid-19. A demés, ha sostingut que comptem amb una xarxa de Salut Pública preparada des de fa anys per a les vacunacions, i ha posat com a exemple que en els últims mesos s’han vacunat 1,2 milions d’habitants de la grip, 500.000 més que en 2019.

 

«Tenim preparada tota l’estructura perquè quan tinguem les vacunes es comencen a administrar», ha assenyalat en ser preguntat per la intenció anunciada per Brussel·les de començar les vacunacions abans que acabe l’actual desembre. Els residents en centres de majors, el personal sociosanitari i metge i les persones de màxima vulnerabilitat seran els primers segments de població que rebran les dosis, ha posat de manifest el cap del Consell.

 

En tot cas i a pesar d’eixa «bona notícia» que arriba d’Europa, Puig ha recordat que cal un període de temps entre les dos dosis de la vacuna perquè facen efecte, pel que la immunització efectiva tardarà. «No podem relaxar-nos en absolut perquè l’inici del procés de vacunació no vol dir que ens puguem relaxar. Comencem la fi de la pandèmia, però continuem estant i qualsevol relaxació», ha subratllat, «seria absolutament contraproduent».

 

Segons Puig, «moltes persones ho passaran malament si no es fan bé les coses», pel que ha advertit que conseguir la immunització de la immensa majoria de la població «serà qüestió de molts mesos» a partir de l’inici del procés de vacunació.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.