Puig afirma que «les regles» per a passar de fase «han canviat a mitat partit»

Puig

Puig durant la videoconferència amb els presidents | Europa Press

 

Este diumenge en una roda de premsa el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat que «quede clar» que el territori valencià «no ha suspés cap examen ni ha fet res mal» perquè no passe en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada este dilluns, si no que ha assegurat que s’han «canviat les regles de joc a mitat partit».

 

Ximo Puig ha tornat a exigir al president del Govern, Pedro Sánchez, que s’«estudie de nou» el pla que va presentar el govern valencià per a que tot el territori valencià passara a la fase 1 i que es «revertisca el més prompte possible» la decisió de què 14 departaments seguisquen en fase 0. «Lleialtat no és submissió», ha subratllat.

 

D’eixa manera s’ha pronunciat en una compareixença després de participar este diumenge en la videoconferència del president de Pedro Sánchez, amb els presidents i les presidentes de les comunitats autònomes per a tractar la crisi del coronavirus.

 

«El territori complia amb tots els criteris»

A demés, Puig ha afirmat que el territori valencià complia tot els criteris tècnics exigits per a passar íntegrament de fase, entre els que no figurava en un primer moment, com es demana ara, fer tests de coronavirus als casos amb símptomes lleus. També ha dit que posarà en el web de la Generalitat l’informe que van enviar al govern central a on hi ha totes les dades que es demanaven i que havien complit.

 

Per altra banda, el president valencià ha volgut establir que vol «evitar crispacions innecessàries» perquè buscar la confrontació «seria summament irresponsable» i «mai serà d’eixa forma» , però ha insistit en què la Generalitat «discrepa» de la decisió de què no haja passat tot el territori en conjunt a la fase 1. «Cap partidisme s’interposarà en els interessos generals dels valencians i les valencianes», ha recalcat.

Últimes notícies

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.

Volotea connectarà Alacant i la Corunya amb una nova ruta anual des de desembre

Volotea ha anunciat una nova connexió directa entre Alacant i la Corunya a partir del 2 de desembre, amb dos vols setmanals tot l’any i més de 26.000 seients previstos el primer any.

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.

Morant assegura que el PSPV posarà de nou l’educació pública al centre del Consell

Diana Morant pronostica que és l’última tornada a classe amb el PP al Consell i detalla quatre compromisos del PSPV per a reforçar l’educació pública des del pròxim curs.

El Levante perd Etta Eyong per a rebre el Barça al Ciutat de València

El Levante ha començat a preparar el partit de diumenge contra el FC Barcelona al Ciutat de València sense el davanter camerunés Etta Eyong, lesionat al recte anterior de la cama dreta. L’enfrontament correspon a la quarta jornada de LaLiga i es jugarà a les 16.15 hores.

Messi estudia comprar l’Eldense i l’Ajuntament d’Elda garantix el seu suport

L’alcalde d’Elda ha assegurat que el Club Deportivo Eldense continuarà rebent suport municipal si es materialitza l’entrada de Lionel Messi en la propietat. El consistori ja ha aportat més de quatre milions des de 2022 i veu l’operació com una oportunitat històrica per a la ciutat.