Puig afirma que «les regles» per a passar de fase «han canviat a mitat partit»

Puig

Puig durant la videoconferència amb els presidents | Europa Press

 

Este diumenge en una roda de premsa el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat que «quede clar» que el territori valencià «no ha suspés cap examen ni ha fet res mal» perquè no passe en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada este dilluns, si no que ha assegurat que s’han «canviat les regles de joc a mitat partit».

 

Ximo Puig ha tornat a exigir al president del Govern, Pedro Sánchez, que s’«estudie de nou» el pla que va presentar el govern valencià per a que tot el territori valencià passara a la fase 1 i que es «revertisca el més prompte possible» la decisió de què 14 departaments seguisquen en fase 0. «Lleialtat no és submissió», ha subratllat.

 

D’eixa manera s’ha pronunciat en una compareixença després de participar este diumenge en la videoconferència del president de Pedro Sánchez, amb els presidents i les presidentes de les comunitats autònomes per a tractar la crisi del coronavirus.

 

«El territori complia amb tots els criteris»

A demés, Puig ha afirmat que el territori valencià complia tot els criteris tècnics exigits per a passar íntegrament de fase, entre els que no figurava en un primer moment, com es demana ara, fer tests de coronavirus als casos amb símptomes lleus. També ha dit que posarà en el web de la Generalitat l’informe que van enviar al govern central a on hi ha totes les dades que es demanaven i que havien complit.

 

Per altra banda, el president valencià ha volgut establir que vol «evitar crispacions innecessàries» perquè buscar la confrontació «seria summament irresponsable» i «mai serà d’eixa forma» , però ha insistit en què la Generalitat «discrepa» de la decisió de què no haja passat tot el territori en conjunt a la fase 1. «Cap partidisme s’interposarà en els interessos generals dels valencians i les valencianes», ha recalcat.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.