Puig afirma que «les regles» per a passar de fase «han canviat a mitat partit»

Puig

Puig durant la videoconferència amb els presidents | Europa Press

 

Este diumenge en una roda de premsa el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat que «quede clar» que el territori valencià «no ha suspés cap examen ni ha fet res mal» perquè no passe en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada este dilluns, si no que ha assegurat que s’han «canviat les regles de joc a mitat partit».

 

Ximo Puig ha tornat a exigir al president del Govern, Pedro Sánchez, que s’«estudie de nou» el pla que va presentar el govern valencià per a que tot el territori valencià passara a la fase 1 i que es «revertisca el més prompte possible» la decisió de què 14 departaments seguisquen en fase 0. «Lleialtat no és submissió», ha subratllat.

 

D’eixa manera s’ha pronunciat en una compareixença després de participar este diumenge en la videoconferència del president de Pedro Sánchez, amb els presidents i les presidentes de les comunitats autònomes per a tractar la crisi del coronavirus.

 

«El territori complia amb tots els criteris»

A demés, Puig ha afirmat que el territori valencià complia tot els criteris tècnics exigits per a passar íntegrament de fase, entre els que no figurava en un primer moment, com es demana ara, fer tests de coronavirus als casos amb símptomes lleus. També ha dit que posarà en el web de la Generalitat l’informe que van enviar al govern central a on hi ha totes les dades que es demanaven i que havien complit.

 

Per altra banda, el president valencià ha volgut establir que vol «evitar crispacions innecessàries» perquè buscar la confrontació «seria summament irresponsable» i «mai serà d’eixa forma» , però ha insistit en què la Generalitat «discrepa» de la decisió de què no haja passat tot el territori en conjunt a la fase 1. «Cap partidisme s’interposarà en els interessos generals dels valencians i les valencianes», ha recalcat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València invertirà més de 800.000 euros per a renovar la imatge i la llum del Mercat Central

L'Ajuntament de València impulsa un projecte de més de 800.000 euros per a netejar i restaurar les façanes del Mercat Central, recuperar els seus colors originals i millorar la il·luminació de l'edifici modernista.

Benidorm guarda tres minuts de silenci pels dos operaris morts en desplomar-se una bastida

L'Ajuntament de Benidorm ha guardat tres minuts de silenci pels dos operaris morts després de desplomar-se una bastida en una obra, en un acte amb àmplia participació ciutadana.

La Generalitat obri expedient per infracció molt greu a la promotora de vivenda pública de Sant Joan

La conselleria de Vivenda ha iniciat un expedient sancionador per una possible infracció molt greu en la promoció de 131 vivendes de protecció pública en Nou Nazareth, a Sant Joan d'Alacant.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

Ángel Lluna defén davant Les Corts la independència del Síndic de Greuges, denúncia la deterioració de la bona administració i assenyala greus problemes en servicis socials, vivenda i transparència.

Protecció Civil provarà el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà entre el 24 d'abril i el 13 de maig un simulacre del sistema d'alertes ÉS-Alert en 61 municipis pròxims a centrals nuclears, aconseguint a més de 75.000 habitants.

Les inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores de Transports defenen davant el Suprem que l'auditoria sobre contractes de màscares es va fer sense indicacions externes i sense vulnerar la legalitat.

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.