Puig afirma que «les regles» per a passar de fase «han canviat a mitat partit»

Puig

Puig durant la videoconferència amb els presidents | Europa Press

 

Este diumenge en una roda de premsa el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat que «quede clar» que el territori valencià «no ha suspés cap examen ni ha fet res mal» perquè no passe en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada este dilluns, si no que ha assegurat que s’han «canviat les regles de joc a mitat partit».

 

Ximo Puig ha tornat a exigir al president del Govern, Pedro Sánchez, que s’«estudie de nou» el pla que va presentar el govern valencià per a que tot el territori valencià passara a la fase 1 i que es «revertisca el més prompte possible» la decisió de què 14 departaments seguisquen en fase 0. «Lleialtat no és submissió», ha subratllat.

 

D’eixa manera s’ha pronunciat en una compareixença després de participar este diumenge en la videoconferència del president de Pedro Sánchez, amb els presidents i les presidentes de les comunitats autònomes per a tractar la crisi del coronavirus.

 

«El territori complia amb tots els criteris»

A demés, Puig ha afirmat que el territori valencià complia tot els criteris tècnics exigits per a passar íntegrament de fase, entre els que no figurava en un primer moment, com es demana ara, fer tests de coronavirus als casos amb símptomes lleus. També ha dit que posarà en el web de la Generalitat l’informe que van enviar al govern central a on hi ha totes les dades que es demanaven i que havien complit.

 

Per altra banda, el president valencià ha volgut establir que vol «evitar crispacions innecessàries» perquè buscar la confrontació «seria summament irresponsable» i «mai serà d’eixa forma» , però ha insistit en què la Generalitat «discrepa» de la decisió de què no haja passat tot el territori en conjunt a la fase 1. «Cap partidisme s’interposarà en els interessos generals dels valencians i les valencianes», ha recalcat.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.