Puig afirma que «les regles» per a passar de fase «han canviat a mitat partit»

Puig

Puig durant la videoconferència amb els presidents | Europa Press

 

Este diumenge en una roda de premsa el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha demanat que «quede clar» que el territori valencià «no ha suspés cap examen ni ha fet res mal» perquè no passe en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada este dilluns, si no que ha assegurat que s’han «canviat les regles de joc a mitat partit».

 

Ximo Puig ha tornat a exigir al president del Govern, Pedro Sánchez, que s’«estudie de nou» el pla que va presentar el govern valencià per a que tot el territori valencià passara a la fase 1 i que es «revertisca el més prompte possible» la decisió de què 14 departaments seguisquen en fase 0. «Lleialtat no és submissió», ha subratllat.

 

D’eixa manera s’ha pronunciat en una compareixença després de participar este diumenge en la videoconferència del president de Pedro Sánchez, amb els presidents i les presidentes de les comunitats autònomes per a tractar la crisi del coronavirus.

 

«El territori complia amb tots els criteris»

A demés, Puig ha afirmat que el territori valencià complia tot els criteris tècnics exigits per a passar íntegrament de fase, entre els que no figurava en un primer moment, com es demana ara, fer tests de coronavirus als casos amb símptomes lleus. També ha dit que posarà en el web de la Generalitat l’informe que van enviar al govern central a on hi ha totes les dades que es demanaven i que havien complit.

 

Per altra banda, el president valencià ha volgut establir que vol «evitar crispacions innecessàries» perquè buscar la confrontació «seria summament irresponsable» i «mai serà d’eixa forma» , però ha insistit en què la Generalitat «discrepa» de la decisió de què no haja passat tot el territori en conjunt a la fase 1. «Cap partidisme s’interposarà en els interessos generals dels valencians i les valencianes», ha recalcat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.