Puig afirma que les restriccions s’alçaran «quan siga possible»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que les restriccions fixades en el territori valencià per a frenar l’avanç del coronavirus s’alçaran «quan siga possible des del punt de vista epidemiològic» i ha aclarit que a «ningú li interessa mantindre-les per mantindre-les: No tenim una posició obsessiva. Tot el contrari, volem superar la pandèmia».

 

Puig s’ha pronunciat en la sessió de control de les Corts, la primera de l’any des de fa mesos, en resposta a grup Ciutadans, que s’ha interessat per les restriccions valencianes. «Hi ha coses que sabem. I és que a major mobilitat, major contacte, major contagi. I els espais en els quals es produïxen els contagis, una part fonamental, són els bars i restaurants», ha afirmat.

 

Ara, ha afegit, «hi ha un horitzó, que és la vacunació, i això ens obrirà la porta a l’esperança sens dubte». Mentres, ha apostat per a intentar ajudar «al màxim» als sectors, i per a això ha recordat que des del Consell es destinaran 400 milions d’euros. «Possiblement serà insuficient, però sí que és un esforç considerable», ha afirmat sobre este tema.

 

I en esta línia, ha avançat que des d’este dijous tots els ajuntaments valencians hauran rebut les ajudes directes de la Generalitat per a poder distribuir-les entre els sectors més afectats per la pandèmia.

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.