Puig afirma que les restriccions s’alçaran «quan siga possible»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que les restriccions fixades en el territori valencià per a frenar l’avanç del coronavirus s’alçaran «quan siga possible des del punt de vista epidemiològic» i ha aclarit que a «ningú li interessa mantindre-les per mantindre-les: No tenim una posició obsessiva. Tot el contrari, volem superar la pandèmia».

 

Puig s’ha pronunciat en la sessió de control de les Corts, la primera de l’any des de fa mesos, en resposta a grup Ciutadans, que s’ha interessat per les restriccions valencianes. «Hi ha coses que sabem. I és que a major mobilitat, major contacte, major contagi. I els espais en els quals es produïxen els contagis, una part fonamental, són els bars i restaurants», ha afirmat.

 

Ara, ha afegit, «hi ha un horitzó, que és la vacunació, i això ens obrirà la porta a l’esperança sens dubte». Mentres, ha apostat per a intentar ajudar «al màxim» als sectors, i per a això ha recordat que des del Consell es destinaran 400 milions d’euros. «Possiblement serà insuficient, però sí que és un esforç considerable», ha afirmat sobre este tema.

 

I en esta línia, ha avançat que des d’este dijous tots els ajuntaments valencians hauran rebut les ajudes directes de la Generalitat per a poder distribuir-les entre els sectors més afectats per la pandèmia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.