Puig afirma que els trasllats dels pacients de l’hospital de campanya de València es van fer per seguretat

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha defensat este diumenge que els trasllats dels pacients ingressats a l’hospital de campanya de la província de València –situat al costat de la nova Fe en la ciutat de València– a l’antic hospital La Fe en el barri de Campanar es van fer per a assegurar «la situació de confort» dels malalts.

 

En declaracions a la Sexta, recollides per Europa Press, Puig ha assenyalat que les fortes ratxes de vent a la ciutat podrien haver provocat «una situació que podia derivar en problemes», que finalment no van passar, i ha defensat que els hospitals de campanya «complixen amb totes les condicions», encara que ha reconegut que «pot haver-hi circumstàncies meteorològiques que afecten el desenvolupament de la seua funció. Tornaran a usar-se en el cas de València», ha confirmat.

 

En este sentit, ha explicat que el territori valencià ha fet un «pla de previsió i contingència potent» per a la tercera ona del coronavirus i ha destacat l’«esforç enorme» que estan fent els professionals sanitaris «durant tot l’any». També ha apuntat cap a una «certa incapacitat» amb la cobertura als llits de pacients crítics, pel que ha defensat «augmentar la productivitat dels professionals» com va aprovar el govern valencià.

 

Finalment, Puig s’ha reafirmat en deixar sense segona dosi de la vacuna a aquells que es van saltar el protocol del Ministeri de Sanitat. «Si no hi ha consideració de caràcter mèdic que influïsca negativament en la persona que, encara que siga irregularment, ha tingut esta primera bovina, continu sent partidari que s’administra a la persona que ho necessita», ha resolt.

Últimes notícies

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.