Puig afirma que els trasllats dels pacients de l’hospital de campanya de València es van fer per seguretat

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha defensat este diumenge que els trasllats dels pacients ingressats a l’hospital de campanya de la província de València –situat al costat de la nova Fe en la ciutat de València– a l’antic hospital La Fe en el barri de Campanar es van fer per a assegurar «la situació de confort» dels malalts.

 

En declaracions a la Sexta, recollides per Europa Press, Puig ha assenyalat que les fortes ratxes de vent a la ciutat podrien haver provocat «una situació que podia derivar en problemes», que finalment no van passar, i ha defensat que els hospitals de campanya «complixen amb totes les condicions», encara que ha reconegut que «pot haver-hi circumstàncies meteorològiques que afecten el desenvolupament de la seua funció. Tornaran a usar-se en el cas de València», ha confirmat.

 

En este sentit, ha explicat que el territori valencià ha fet un «pla de previsió i contingència potent» per a la tercera ona del coronavirus i ha destacat l’«esforç enorme» que estan fent els professionals sanitaris «durant tot l’any». També ha apuntat cap a una «certa incapacitat» amb la cobertura als llits de pacients crítics, pel que ha defensat «augmentar la productivitat dels professionals» com va aprovar el govern valencià.

 

Finalment, Puig s’ha reafirmat en deixar sense segona dosi de la vacuna a aquells que es van saltar el protocol del Ministeri de Sanitat. «Si no hi ha consideració de caràcter mèdic que influïsca negativament en la persona que, encara que siga irregularment, ha tingut esta primera bovina, continu sent partidari que s’administra a la persona que ho necessita», ha resolt.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.