Ximo Puig anuncia que es prorroga una setmana més el confinament perimetral

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dimarts la pròrroga del tancament perimetral del territori valencià durant una setmana més, a partir d’este divendres, a conseqüència de l’evolució de la pandèmia de coronavirus i en el marc de les mesures que s’estan adoptant per a frenar la seua expansió.

 

D’eixa manera ho ha indicat en Orihuela, el Baix Segura (Alacant), a on Puig ha visitat la nova seu de la Confederació Hidrogràfica del Segura. Des del divendres passat a les 12.00 hores està prohibida l’entrada i eixida del territori, excepte per motius justificats. El tancament perimetral es va decretar pel termini de set dies naturals i ara s’ampliarà a una altra setmana més.

 

 

«Amb total franquesa i normalitat, la idea és que estiga en esta situació com a mínim una setmana més perquè és una mesura que no afecta excessivament l’economia», ha indicat Puig, igual que tampoc té «un efecte important afegit» per a l’economia la restricció a la mobilitat nocturna acordada en l’autonomia, entre les 00.00 i les 6.00 hores, segons ha subratllat.

 

«Esta mesura de restricció nocturna la tenim prevista fins al 9 de desembre i en esta primera etapa el que és clar és que només podem apel·lar a major corresponsabilitat i al compliment de les normes que dicten les autoritats sanitàries», ha manifestat el cap del Consell

Últimes notícies

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.