Ximo Puig anuncia que es prorroga una setmana més el confinament perimetral

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dimarts la pròrroga del tancament perimetral del territori valencià durant una setmana més, a partir d’este divendres, a conseqüència de l’evolució de la pandèmia de coronavirus i en el marc de les mesures que s’estan adoptant per a frenar la seua expansió.

 

D’eixa manera ho ha indicat en Orihuela, el Baix Segura (Alacant), a on Puig ha visitat la nova seu de la Confederació Hidrogràfica del Segura. Des del divendres passat a les 12.00 hores està prohibida l’entrada i eixida del territori, excepte per motius justificats. El tancament perimetral es va decretar pel termini de set dies naturals i ara s’ampliarà a una altra setmana més.

 

 

«Amb total franquesa i normalitat, la idea és que estiga en esta situació com a mínim una setmana més perquè és una mesura que no afecta excessivament l’economia», ha indicat Puig, igual que tampoc té «un efecte important afegit» per a l’economia la restricció a la mobilitat nocturna acordada en l’autonomia, entre les 00.00 i les 6.00 hores, segons ha subratllat.

 

«Esta mesura de restricció nocturna la tenim prevista fins al 9 de desembre i en esta primera etapa el que és clar és que només podem apel·lar a major corresponsabilitat i al compliment de les normes que dicten les autoritats sanitàries», ha manifestat el cap del Consell

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.