Ximo Puig convoca este dimarts a la comissió interdepartamental per a estudiar noves restriccions

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha convocat per a este dimarts a les 13.00 hores una reunió de la comissió interdepartamental per a la prevenció i actualització enfront de la Covid-19 per a analitzar les últimes dades i estudiar la possibilitat d’aplicar noves mesures, segons ha informat fonts de Presidència.

 

Este dilluns, el ‘president’ ha apuntat que el 56% dels contagis es produixen en l’àmbit domiciliari o en l’estricta intimitat. Per això, ha defensat que «estem en l’estadi de la corresponsabilitat», encara que no ha descartat en absolut noves mesures.

 

A demés, en un missatge institucional este diumenge, el cap del Consell va avançar que la Generalitat adoptarà mesures «encara més restrictives» en l’àmbit de la competència autonòmica si és necessari i «des del convenciment que no hi ha disjuntiva entre salut i economia ni mesures neutres ni innòcues».

 

Puig va qualificar d’extrem un confinament prolongat en casa perquè tindria greus efectes secundaris i «només podria decretar-ho el Govern espanyol, que en este moment el descarta».

 

El ‘president’ va afirmar que tota mesura «té un cost, un mal i un impacte social, físic i psicològic», per això va defensar que «s’han de ponderar des del rigor màxim, encertant el moment i atés el bé col·lectiu». «En això ha estat, està i estarà la Generalitat, des de la responsabilitat institucional», va remarcar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.