Ximo Puig convoca este dimarts a la comissió interdepartamental per a estudiar noves restriccions

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha convocat per a este dimarts a les 13.00 hores una reunió de la comissió interdepartamental per a la prevenció i actualització enfront de la Covid-19 per a analitzar les últimes dades i estudiar la possibilitat d’aplicar noves mesures, segons ha informat fonts de Presidència.

 

Este dilluns, el ‘president’ ha apuntat que el 56% dels contagis es produixen en l’àmbit domiciliari o en l’estricta intimitat. Per això, ha defensat que «estem en l’estadi de la corresponsabilitat», encara que no ha descartat en absolut noves mesures.

 

A demés, en un missatge institucional este diumenge, el cap del Consell va avançar que la Generalitat adoptarà mesures «encara més restrictives» en l’àmbit de la competència autonòmica si és necessari i «des del convenciment que no hi ha disjuntiva entre salut i economia ni mesures neutres ni innòcues».

 

Puig va qualificar d’extrem un confinament prolongat en casa perquè tindria greus efectes secundaris i «només podria decretar-ho el Govern espanyol, que en este moment el descarta».

 

El ‘president’ va afirmar que tota mesura «té un cost, un mal i un impacte social, físic i psicològic», per això va defensar que «s’han de ponderar des del rigor màxim, encertant el moment i atés el bé col·lectiu». «En això ha estat, està i estarà la Generalitat, des de la responsabilitat institucional», va remarcar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.

Catalá afirma que l’AVL està lluny de la realitat en el seu informe sobre el topònim de València

L'alcaldessa ha qüestionat el criteri de l'AVL, que fixa València com a única forma correcta del nom de la ciutat, i ha confirmat que seguirà amb la doble denominació.

L’AVL conclou que València és el topònim únic i justificat històricament

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha conclòs que València és la forma correcta, adequada i històricament justificada del nom de la ciutat. Si l'Ajuntament insistix en la fórmula bilingüe, només veu admissible València / València i descarta Valéncia.

Pérez Llorca defén més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha anunciat canvis en els protocols per a donar més transparència a l'adjudicació de vivenda pública i ponderar l'arrelament. Ha defés que el Pla Viu avança i ha respost a les presumptes irregularitats en Els Naus.

Compromís xifra en 850.000 euros a l’any el cost de l’Oficina de expresidents i demana suprimir privilegis

Compromís ha situat en 850.000 euros el gasto anual de l'Oficina dels expresidents i en 7 milions l'acumulat, i defendrà en Les Corts eliminar el que considera privilegis il·lògics.

El TSJCV condemna a l’Arquebisbat a pagar 1,4 milions a Oliva pel centre ecumènic inacabat

El tribunal ha fixat en 1.436.624,93 euros el detriment causat per les obres del Centre Ecumènic El Salvador. L'Arquebisbat ha recorregut en cassació.

Tres detinguts per estafar 8.750 euros a un pres amb la promesa d’eixir de la presó

Tres persones, inclòs un intern, han sigut detingudes a Alacant per cobrar 8.750 euros a un altre pres amb la falsa promesa que eixiria en llibertat. Estan acusats d'estafa i apropiació indeguda.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.