10.3 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Ximo Puig defensa l’estratègia de vacunació i rebutja les «teories conspiratòries»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat l’estratègia espanyola de vacunació, amb 13.000 punts a partir de gener, i ha garantit que el sistema valencià posarà a disposició «tot el funcionament dels centres de salut».

 

Encara que no creu que les vacunes hagen de ser obligatòries, ha apel·lat a la consciència i solidaritat col·lectiva i a «intentar desmuntar les teories conspiratòries antivacunes». «L’objectiu és conseguir la màxima vacunació possible en el mitjà termini, com amb la grip», ha reivindicat en roda de premsa.

 

Puig considera «de bastant sentit comú» l’estratègia única per a tota Espanya que va presentar Pedro Sánchez este diumenge i que aprova este dimarts el Consell de Ministres per a garantir un accés equitatiu a les vacunes. Ha demanat que els sectors més vulnerables siguen els prioritaris i ha garantit que la Conselleria de Sanitat Universal treballa per a adequar la seua logística i complir els requisits que determine el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Com a exemple, el president valencià ha destacat la capacitat de vacunació de la Generalitat en l’actual campanya de la grip i la «gran professionalitat» dels seus sanitaris: «Quasi un milió de persones ja ens hem vacunat contra la grip». «El sistema valencià de salut funciona, no crec que hi haja cap classe de problema», ha assegurat, i ha demanat «molta prudència» perquè les vacunes contra la pandèmia estan en fase inicial.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.