9.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Ximo Puig defensa l’estratègia de vacunació i rebutja les «teories conspiratòries»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat l’estratègia espanyola de vacunació, amb 13.000 punts a partir de gener, i ha garantit que el sistema valencià posarà a disposició «tot el funcionament dels centres de salut».

 

Encara que no creu que les vacunes hagen de ser obligatòries, ha apel·lat a la consciència i solidaritat col·lectiva i a «intentar desmuntar les teories conspiratòries antivacunes». «L’objectiu és conseguir la màxima vacunació possible en el mitjà termini, com amb la grip», ha reivindicat en roda de premsa.

 

Puig considera «de bastant sentit comú» l’estratègia única per a tota Espanya que va presentar Pedro Sánchez este diumenge i que aprova este dimarts el Consell de Ministres per a garantir un accés equitatiu a les vacunes. Ha demanat que els sectors més vulnerables siguen els prioritaris i ha garantit que la Conselleria de Sanitat Universal treballa per a adequar la seua logística i complir els requisits que determine el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Com a exemple, el president valencià ha destacat la capacitat de vacunació de la Generalitat en l’actual campanya de la grip i la «gran professionalitat» dels seus sanitaris: «Quasi un milió de persones ja ens hem vacunat contra la grip». «El sistema valencià de salut funciona, no crec que hi haja cap classe de problema», ha assegurat, i ha demanat «molta prudència» perquè les vacunes contra la pandèmia estan en fase inicial.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.