Ximo Puig defensa l’estratègia de vacunació i rebutja les «teories conspiratòries»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat l’estratègia espanyola de vacunació, amb 13.000 punts a partir de gener, i ha garantit que el sistema valencià posarà a disposició «tot el funcionament dels centres de salut».

 

Encara que no creu que les vacunes hagen de ser obligatòries, ha apel·lat a la consciència i solidaritat col·lectiva i a «intentar desmuntar les teories conspiratòries antivacunes». «L’objectiu és conseguir la màxima vacunació possible en el mitjà termini, com amb la grip», ha reivindicat en roda de premsa.

 

Puig considera «de bastant sentit comú» l’estratègia única per a tota Espanya que va presentar Pedro Sánchez este diumenge i que aprova este dimarts el Consell de Ministres per a garantir un accés equitatiu a les vacunes. Ha demanat que els sectors més vulnerables siguen els prioritaris i ha garantit que la Conselleria de Sanitat Universal treballa per a adequar la seua logística i complir els requisits que determine el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Com a exemple, el president valencià ha destacat la capacitat de vacunació de la Generalitat en l’actual campanya de la grip i la «gran professionalitat» dels seus sanitaris: «Quasi un milió de persones ja ens hem vacunat contra la grip». «El sistema valencià de salut funciona, no crec que hi haja cap classe de problema», ha assegurat, i ha demanat «molta prudència» perquè les vacunes contra la pandèmia estan en fase inicial.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.