12.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Ximo Puig defensa l’estratègia de vacunació i rebutja les «teories conspiratòries»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat l’estratègia espanyola de vacunació, amb 13.000 punts a partir de gener, i ha garantit que el sistema valencià posarà a disposició «tot el funcionament dels centres de salut».

 

Encara que no creu que les vacunes hagen de ser obligatòries, ha apel·lat a la consciència i solidaritat col·lectiva i a «intentar desmuntar les teories conspiratòries antivacunes». «L’objectiu és conseguir la màxima vacunació possible en el mitjà termini, com amb la grip», ha reivindicat en roda de premsa.

 

Puig considera «de bastant sentit comú» l’estratègia única per a tota Espanya que va presentar Pedro Sánchez este diumenge i que aprova este dimarts el Consell de Ministres per a garantir un accés equitatiu a les vacunes. Ha demanat que els sectors més vulnerables siguen els prioritaris i ha garantit que la Conselleria de Sanitat Universal treballa per a adequar la seua logística i complir els requisits que determine el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Com a exemple, el president valencià ha destacat la capacitat de vacunació de la Generalitat en l’actual campanya de la grip i la «gran professionalitat» dels seus sanitaris: «Quasi un milió de persones ja ens hem vacunat contra la grip». «El sistema valencià de salut funciona, no crec que hi haja cap classe de problema», ha assegurat, i ha demanat «molta prudència» perquè les vacunes contra la pandèmia estan en fase inicial.

Últimes notícies

Pérez Llorca proposa el ‘pacte de Les Corts’ per a la seua investidura

Pérez Llorca va obrir el seu debat d'investidura sense acords tancats i va plantejar un 'pacte de Les Corts' per a assegurar la governabilitat. Necessita els vots de Vox.

Les víctimes de la dana protesten davant Les Corts amb un ninot de Pérez Llorca

Un centenar de persones han protestat davant Les Corts durant la investidura de Juanfran Pérez Llorca amb consignes i un ninot amb el seu rostre. El col·lectiu ha denunciat continuïtat amb Mazón i ha exigit justícia i responsabilitats.

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Les autoritats han intervingut 2.005 quilos de cocaïna ocults en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València i han detingut a quatre persones. L'operació ha desarticulat una xarxa que introduïa droga en contenidors des de Sud-amèrica.

El València busca trencar set mesos sense guanyar fora davant el Raig

El València afrontarà este dilluns la seua visita al Raig amb l'objectiu d'acabar amb set mesos sense triomfs a domicili en LaLiga. Des de la seua última victòria fora enllaça huit eixides sense guanyar.

Víctimes de la dana assistiran al ple d’investidura convidades per l’oposició

Representants de dos associacions d'afectats seguiran des de la tribuna el debat d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts, després de ser convidades per l'oposició. També protestaran a les portes del parlament.

València Basket i Alina Iagupova rescindixen el seu contracte de mutu acord

El club i la jugadora han posat fi al vincle que arribava fins a final de temporada. La decisió arriba després d'absències per una situació personal prolongada.

Sanitat recomana usar màscara en centres sanitaris davant el possible repunt d’infeccions

Sanitat ha remés una instrucció que aconsella la màscara en situacions i àrees concretes dels centres sanitaris davant un possible repunt de virus respiratoris. La Comunitat Valenciana manté nivell baix d'epidèmia, amb 787,8 casos per 100.000 habitants l'última setmana.

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Intervinguts 2.005 quilos de cocaïna camuflats en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València. Hi ha quatre detinguts i es desarticula una xarxa.