12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Puig descarta els viatges en Setmana Santa: «El moment és greu i no es poden donar senyals de relaxació»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha descartat que es puguen reiniciar els viatges nacionals per Setmana Santa com va apuntar la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, perquè «encara estem en una situació gravíssima i no es pot fer cap missatge de relaxació».

 

Puig, en una entrevista a RNE recollida per Europa Press, ha apuntat que «per descomptat que ens agradaria, perquè per a nosaltres el turisme és un sector fonamental, però hui dia pensar per Setmana Santa com un objectiu no està en el nostre ànim, sinó que en el nostre ànim està en jugar partit a partit».

 

En eixe  sentit, ha expressat el seu desig que «tant de bo més prompte que tard» es donen les «condicions suficients», però «encara estem un moment gravíssim, amb més de 4.000 persones ingressades en hospitals, i encara que està baixant la incidència la situació seguix molt complicada». Per això, ha advertit: «No podem donar cap senyal per a la relaxació perquè fer-ho ara seria molt negatiu».

 

A demés, ha explicat que esta obertura hauria de ser «no només en Espanya sinó en la resta d’Europa perquè si no els nostres clients fonamentals tampoc podrien vindre». «Per descomptat m’agradaria, com a la ministra, que es poguera accelerar al màxim la vacunació i començar a normalitzar la situació, però ara encara no estem mirant eixe objectiu», ha postil·lat.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.