Puig fixa en el 18 de febrer «com a màxim» la vacunació de totes les residències, excepte els contagiats

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fixat el 18 de febrer com a data límit «com a màxim» perquè la vacunació es complete en totes les residències valencianes, amb el que «només quedaran les persones contagiades» per vacunar.

 

Es tracta de l’objectiu marcat per la Conselleria de Sanitat per a avançar en el pla de vacunació. «La voluntat és el 18, fins i tot pot ser que abans», ha garantit després d’anunciar la pròrroga de les restriccions fins a l’1 de març, fins i tot reconeixent que «pot donar-se alguna casuística» que ho retarde.

 

Puig ha assegurat que la prioritat absoluta sempre ha sigut vacunar «als més vulnerables», primer als usuaris i treballadors de residències, pel que el pla continuarà la setmana que ve amb la vacunació dels centres de dia i dels majors de 90 anys.

 

També ha justificat que es prioritzara la vacunació del grup 2 de sanitaris abans que els residents, ja que es va decidir vacunar a totes les residències i que les que tingueren brots actius «es quedaren per al final». Per tant, ha tornat a defensar l’estratègia de vacunació marcada per Sanitat: primer residències i sanitaris en primera línia i després grans dependents i sanitaris en segona línia, que ja s’estan punxant.

 

Vacunació massiva en abril

Ximo Puig, en general, ha destacat que la vacunació és l’esperança per a eixir de la crisi, ja amb més de 210.000 vacunes administrades en el territori valencià. L’objectiu, ha reiterat, és que en abril es donen les condicions per a començar la «vacunació massiva», després de l’oferiment d’espais en l’última setmana per part d’ajuntaments i entitats.

 

Puig ha destacat que de moment hi ha tres vacunes disponibles i a partir del 8 de març una quarta, cada una amb les seues condicions de gestió, mobilitat i capacitat de logística. «Això genera problemes», ha constatat, ja que no són tan fàcils d’administrar com en la campanya de la grip.

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.