Puig fixa en el 18 de febrer «com a màxim» la vacunació de totes les residències, excepte els contagiats

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fixat el 18 de febrer com a data límit «com a màxim» perquè la vacunació es complete en totes les residències valencianes, amb el que «només quedaran les persones contagiades» per vacunar.

 

Es tracta de l’objectiu marcat per la Conselleria de Sanitat per a avançar en el pla de vacunació. «La voluntat és el 18, fins i tot pot ser que abans», ha garantit després d’anunciar la pròrroga de les restriccions fins a l’1 de març, fins i tot reconeixent que «pot donar-se alguna casuística» que ho retarde.

 

Puig ha assegurat que la prioritat absoluta sempre ha sigut vacunar «als més vulnerables», primer als usuaris i treballadors de residències, pel que el pla continuarà la setmana que ve amb la vacunació dels centres de dia i dels majors de 90 anys.

 

També ha justificat que es prioritzara la vacunació del grup 2 de sanitaris abans que els residents, ja que es va decidir vacunar a totes les residències i que les que tingueren brots actius «es quedaren per al final». Per tant, ha tornat a defensar l’estratègia de vacunació marcada per Sanitat: primer residències i sanitaris en primera línia i després grans dependents i sanitaris en segona línia, que ja s’estan punxant.

 

Vacunació massiva en abril

Ximo Puig, en general, ha destacat que la vacunació és l’esperança per a eixir de la crisi, ja amb més de 210.000 vacunes administrades en el territori valencià. L’objectiu, ha reiterat, és que en abril es donen les condicions per a començar la «vacunació massiva», després de l’oferiment d’espais en l’última setmana per part d’ajuntaments i entitats.

 

Puig ha destacat que de moment hi ha tres vacunes disponibles i a partir del 8 de març una quarta, cada una amb les seues condicions de gestió, mobilitat i capacitat de logística. «Això genera problemes», ha constatat, ja que no són tan fàcils d’administrar com en la campanya de la grip.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU