Puig fixa en el 18 de febrer «com a màxim» la vacunació de totes les residències, excepte els contagiats

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fixat el 18 de febrer com a data límit «com a màxim» perquè la vacunació es complete en totes les residències valencianes, amb el que «només quedaran les persones contagiades» per vacunar.

 

Es tracta de l’objectiu marcat per la Conselleria de Sanitat per a avançar en el pla de vacunació. «La voluntat és el 18, fins i tot pot ser que abans», ha garantit després d’anunciar la pròrroga de les restriccions fins a l’1 de març, fins i tot reconeixent que «pot donar-se alguna casuística» que ho retarde.

 

Puig ha assegurat que la prioritat absoluta sempre ha sigut vacunar «als més vulnerables», primer als usuaris i treballadors de residències, pel que el pla continuarà la setmana que ve amb la vacunació dels centres de dia i dels majors de 90 anys.

 

També ha justificat que es prioritzara la vacunació del grup 2 de sanitaris abans que els residents, ja que es va decidir vacunar a totes les residències i que les que tingueren brots actius «es quedaren per al final». Per tant, ha tornat a defensar l’estratègia de vacunació marcada per Sanitat: primer residències i sanitaris en primera línia i després grans dependents i sanitaris en segona línia, que ja s’estan punxant.

 

Vacunació massiva en abril

Ximo Puig, en general, ha destacat que la vacunació és l’esperança per a eixir de la crisi, ja amb més de 210.000 vacunes administrades en el territori valencià. L’objectiu, ha reiterat, és que en abril es donen les condicions per a començar la «vacunació massiva», després de l’oferiment d’espais en l’última setmana per part d’ajuntaments i entitats.

 

Puig ha destacat que de moment hi ha tres vacunes disponibles i a partir del 8 de març una quarta, cada una amb les seues condicions de gestió, mobilitat i capacitat de logística. «Això genera problemes», ha constatat, ja que no són tan fàcils d’administrar com en la campanya de la grip.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.

Rovira xifra en 410 milions l’estalvi per als valencians per la reforma fiscal del Consell

La reforma fiscal aplicada pel Consell des de 2023 ha generat un estalvi total de 410,2 milions per als contribuents valencians, principalment en Successions i Donacions, Transmissions Patrimonials i noves deduccions autonòmiques en l'IRPF.

SailGP confia que l’arribada de València eleve la competició a un altre nivell

SailGP desembarca a València els dies 5 i 6 de setembre, en substitució de Cadis, amb l'objectiu d'impulsar la competició i reforçar a la ciutat com a seu de grans esdeveniments esportius.

Les víctimes de la dana recorren al TSJCV perquè s’investigue a Mazón sense aforament

L'associació de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 recorre davant el TSJCV l'arxivament de la investigació a Carlos Mazón i qüestiona que se li aplique l'aforament autonòmic.

El PP defén com a àmbit privat la votació de la confraria de Sagunt que exclou a les dones

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a rebutjar la participació de dones en les processons de Setmana Santa. El PP defén que és una decisió privada, mentres PSPV i Compromís la consideren un veto discriminatori.