Puig fixa en el 18 de febrer «com a màxim» la vacunació de totes les residències, excepte els contagiats

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fixat el 18 de febrer com a data límit «com a màxim» perquè la vacunació es complete en totes les residències valencianes, amb el que «només quedaran les persones contagiades» per vacunar.

 

Es tracta de l’objectiu marcat per la Conselleria de Sanitat per a avançar en el pla de vacunació. «La voluntat és el 18, fins i tot pot ser que abans», ha garantit després d’anunciar la pròrroga de les restriccions fins a l’1 de març, fins i tot reconeixent que «pot donar-se alguna casuística» que ho retarde.

 

Puig ha assegurat que la prioritat absoluta sempre ha sigut vacunar «als més vulnerables», primer als usuaris i treballadors de residències, pel que el pla continuarà la setmana que ve amb la vacunació dels centres de dia i dels majors de 90 anys.

 

També ha justificat que es prioritzara la vacunació del grup 2 de sanitaris abans que els residents, ja que es va decidir vacunar a totes les residències i que les que tingueren brots actius «es quedaren per al final». Per tant, ha tornat a defensar l’estratègia de vacunació marcada per Sanitat: primer residències i sanitaris en primera línia i després grans dependents i sanitaris en segona línia, que ja s’estan punxant.

 

Vacunació massiva en abril

Ximo Puig, en general, ha destacat que la vacunació és l’esperança per a eixir de la crisi, ja amb més de 210.000 vacunes administrades en el territori valencià. L’objectiu, ha reiterat, és que en abril es donen les condicions per a començar la «vacunació massiva», després de l’oferiment d’espais en l’última setmana per part d’ajuntaments i entitats.

 

Puig ha destacat que de moment hi ha tres vacunes disponibles i a partir del 8 de març una quarta, cada una amb les seues condicions de gestió, mobilitat i capacitat de logística. «Això genera problemes», ha constatat, ja que no són tan fàcils d’administrar com en la campanya de la grip.

Últimes notícies

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.