Puig fixa en el 18 de febrer «com a màxim» la vacunació de totes les residències, excepte els contagiats

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha fixat el 18 de febrer com a data límit «com a màxim» perquè la vacunació es complete en totes les residències valencianes, amb el que «només quedaran les persones contagiades» per vacunar.

 

Es tracta de l’objectiu marcat per la Conselleria de Sanitat per a avançar en el pla de vacunació. «La voluntat és el 18, fins i tot pot ser que abans», ha garantit després d’anunciar la pròrroga de les restriccions fins a l’1 de març, fins i tot reconeixent que «pot donar-se alguna casuística» que ho retarde.

 

Puig ha assegurat que la prioritat absoluta sempre ha sigut vacunar «als més vulnerables», primer als usuaris i treballadors de residències, pel que el pla continuarà la setmana que ve amb la vacunació dels centres de dia i dels majors de 90 anys.

 

També ha justificat que es prioritzara la vacunació del grup 2 de sanitaris abans que els residents, ja que es va decidir vacunar a totes les residències i que les que tingueren brots actius «es quedaren per al final». Per tant, ha tornat a defensar l’estratègia de vacunació marcada per Sanitat: primer residències i sanitaris en primera línia i després grans dependents i sanitaris en segona línia, que ja s’estan punxant.

 

Vacunació massiva en abril

Ximo Puig, en general, ha destacat que la vacunació és l’esperança per a eixir de la crisi, ja amb més de 210.000 vacunes administrades en el territori valencià. L’objectiu, ha reiterat, és que en abril es donen les condicions per a començar la «vacunació massiva», després de l’oferiment d’espais en l’última setmana per part d’ajuntaments i entitats.

 

Puig ha destacat que de moment hi ha tres vacunes disponibles i a partir del 8 de març una quarta, cada una amb les seues condicions de gestió, mobilitat i capacitat de logística. «Això genera problemes», ha constatat, ja que no són tan fàcils d’administrar com en la campanya de la grip.

Últimes notícies

Mariano Pernía: Espanya ha merescut un resultat més ampli en la final del Mundial

Mariano Pernía, exinternacional amb Espanya i tècnic de Sesiones AFE, considera que el 1-0 de la final del Mundial 2026 es queda curt i que la selecció espanyola ha sigut clarament superior.

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.

Barcala es nega a comparéixer en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), ha comunicat que no acudirà este divendres a la comissió municipal sobre les vivendes públiques de Les Naus, al·legant que no aportaria res nou i que hi ha una causa judicial oberta. L’oposició l’acusa d’evitar donar explicacions sobre el que qualifica com el major escàndal polític del seu mandat.

Greenpeace alerta de quasi 200 punts crítics al litoral espanyol per la seua fragilitat extrema

Un informe de Greenpeace alerta que el litoral espanyol viu una fragilitat sense precedents pel canvi climàtic i la urbanització, amb 194 punts crítics i fortes conseqüències econòmiques i ambientals.

El tercer dia de l’ona de calor deixa fins a 44 graus a València i activa l’avís roig

La tercera ona de calor de l’estiu tanca este dijous amb fins a 44 ºC i avís roig a la Comunitat Valenciana, especialment a València i Alacant, i risc extrem d’incendis.

Les autonomies del PP boicotegen la reunió sobre la regularització extraordinària de migrants

Els governs autonòmics del PP han decidit no participar en la Conferència Sectorial de la Immigració convocada per analitzar la regularització extraordinària, fet que ha impedit la celebració de la reunió. La ministra Elma Saiz ha acusat el PP de comportar-se com un partit antisistema, mentres les comunitats populars denuncien manca d’informació i una política migratòria que qualifiquen d’opaca i irresponsable.

Risc de reventons càlids i ratxes de vent molt fortes esta vesprada a Alacant

Aemet ha activat l’avís roig per calor extrema i alerta de possibles reventons càlids amb ratxes de vent de més de 90 km/h, sobretot a la província d’Alacant.