Puig obri la porta a flexibilitzar restriccions després de la Setmana Santa

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha obert la porta a flexibilitzar les restriccions pel Covid-19 en el territori valencià si durant el període de vacances «es conseguix atallar la pandèmia». No obstant això, ha assenyalat que hui dia «no hi ha cap motiu» per a esta relaxació.

 

Davant de l’arribada de la Setmana Santa, Puig ha demanat «extremar la prudència» en un context de «notícies negatives a Europa i a Espanya, a on està pujant la incidència» de coronavirus. «És un moment de descans, la mobilitat està molt limitada», ha apuntat.

 

En esta línia, ha assegurat que «si es pot atallar durant la Setmana Santa la pandèmia, podrem vore amb major optimisme Sant Vicent i fer més relaxacions», però ara «no tenim cap motiu». Preguntat per una flexibilització de les mesures en l’àmbit de les competicions esportives, ha afirmat que, «lògicament, si es consolida la situació, es podrien relaxar, encara que hem de ser molt prudents».

 

Puig ha remarcat que «cap restricció es fa per capritx», sinó per a «baixar la mobilitat perquè com més es produïx, més contacte i més contagis. A voltes, fins i tot pareix que puga haver-hi contradiccions, però la mobilitat fa que hagen contactes i cal limitar-los, també en l’àmbit intern i domiciliari, que és on es produïxen els contagis», ha agregat.

Últimes notícies

Una avaria en l’avió retrasa el retorn de Pérez Llorca des de Brussel·les a València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, retrasa el seu retorn des de Brussel·les a València per una avaria en el vol de tornada i es preveu que arribe al llarg del divendres. La vicepresidenta primera, Susana Camarero, l’ix al pas i presidirà el ple del Consell i un acte sobre L’Albufera i El Saler.

Canvi radical d’oratge al primer cap de setmana de juny: desplom tèrmic, vent i pluges

La Comunitat Valenciana viurà el primer cap de setmana de juny amb una brusca baixada de les temperatures, intervals de vent fort i ruixats sobretot este divendres a València i Alacant, segons Aemet.

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.