Puig obri la porta a flexibilitzar restriccions després de la Setmana Santa

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha obert la porta a flexibilitzar les restriccions pel Covid-19 en el territori valencià si durant el període de vacances «es conseguix atallar la pandèmia». No obstant això, ha assenyalat que hui dia «no hi ha cap motiu» per a esta relaxació.

 

Davant de l’arribada de la Setmana Santa, Puig ha demanat «extremar la prudència» en un context de «notícies negatives a Europa i a Espanya, a on està pujant la incidència» de coronavirus. «És un moment de descans, la mobilitat està molt limitada», ha apuntat.

 

En esta línia, ha assegurat que «si es pot atallar durant la Setmana Santa la pandèmia, podrem vore amb major optimisme Sant Vicent i fer més relaxacions», però ara «no tenim cap motiu». Preguntat per una flexibilització de les mesures en l’àmbit de les competicions esportives, ha afirmat que, «lògicament, si es consolida la situació, es podrien relaxar, encara que hem de ser molt prudents».

 

Puig ha remarcat que «cap restricció es fa per capritx», sinó per a «baixar la mobilitat perquè com més es produïx, més contacte i més contagis. A voltes, fins i tot pareix que puga haver-hi contradiccions, però la mobilitat fa que hagen contactes i cal limitar-los, també en l’àmbit intern i domiciliari, que és on es produïxen els contagis», ha agregat.

Últimes notícies

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.

Brussel·les injecta 846 milions per a la reconstrucció després de la dana del 2024 a la Comunitat Valenciana

La Comissió Europea ha autoritzat el pagament de 846 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a reparar els danys de la dana d’octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, que va causar 230 morts i greus destrosses en infraestructures bàsiques.

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.

Nit sufocant a Benidorm amb mínimes de fins a 27,2 graus

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tropical i tòrrida, amb una mínima de 27,2 graus a Benidorm i valors molt elevats en altres localitats del litoral i de les capitals de província.

40 detinguts i quasi 1.000 identificats a València en la Nit de Sant Joan

La Policia Nacional ha detingut 40 persones i ha identificat 927 ciutadans en el dispositiu especial de la Nit de Sant Joan a València, amb 225 actes, sobretot per drogues, i denúncies per una agressió sexual i dos casos de violència de gènere.