Puig obri la porta a flexibilitzar restriccions després de la Setmana Santa

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha obert la porta a flexibilitzar les restriccions pel Covid-19 en el territori valencià si durant el període de vacances «es conseguix atallar la pandèmia». No obstant això, ha assenyalat que hui dia «no hi ha cap motiu» per a esta relaxació.

 

Davant de l’arribada de la Setmana Santa, Puig ha demanat «extremar la prudència» en un context de «notícies negatives a Europa i a Espanya, a on està pujant la incidència» de coronavirus. «És un moment de descans, la mobilitat està molt limitada», ha apuntat.

 

En esta línia, ha assegurat que «si es pot atallar durant la Setmana Santa la pandèmia, podrem vore amb major optimisme Sant Vicent i fer més relaxacions», però ara «no tenim cap motiu». Preguntat per una flexibilització de les mesures en l’àmbit de les competicions esportives, ha afirmat que, «lògicament, si es consolida la situació, es podrien relaxar, encara que hem de ser molt prudents».

 

Puig ha remarcat que «cap restricció es fa per capritx», sinó per a «baixar la mobilitat perquè com més es produïx, més contacte i més contagis. A voltes, fins i tot pareix que puga haver-hi contradiccions, però la mobilitat fa que hagen contactes i cal limitar-los, també en l’àmbit intern i domiciliari, que és on es produïxen els contagis», ha agregat.

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.