Puig obri la porta a flexibilitzar restriccions després de la Setmana Santa

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha obert la porta a flexibilitzar les restriccions pel Covid-19 en el territori valencià si durant el període de vacances «es conseguix atallar la pandèmia». No obstant això, ha assenyalat que hui dia «no hi ha cap motiu» per a esta relaxació.

 

Davant de l’arribada de la Setmana Santa, Puig ha demanat «extremar la prudència» en un context de «notícies negatives a Europa i a Espanya, a on està pujant la incidència» de coronavirus. «És un moment de descans, la mobilitat està molt limitada», ha apuntat.

 

En esta línia, ha assegurat que «si es pot atallar durant la Setmana Santa la pandèmia, podrem vore amb major optimisme Sant Vicent i fer més relaxacions», però ara «no tenim cap motiu». Preguntat per una flexibilització de les mesures en l’àmbit de les competicions esportives, ha afirmat que, «lògicament, si es consolida la situació, es podrien relaxar, encara que hem de ser molt prudents».

 

Puig ha remarcat que «cap restricció es fa per capritx», sinó per a «baixar la mobilitat perquè com més es produïx, més contacte i més contagis. A voltes, fins i tot pareix que puga haver-hi contradiccions, però la mobilitat fa que hagen contactes i cal limitar-los, també en l’àmbit intern i domiciliari, que és on es produïxen els contagis», ha agregat.

Últimes notícies

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.