13.2 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Puig prorroga una setmana més el tancament perimetral del territori valencià

 

El territori valencià mantindrà «una setmana» més el tancament perimetral que va decretar el passat 30 d’octubre i va ampliar divendres passat per altres set dies, pel fet que «no hi ha dades positives» en l’evolució de la pandèmia de coronavirus que porten a «canviar esta situació».

 

Ho ha anunciat este dimecres el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui en declaracions als mitjans de comunicació ha precisat que avaluaran l’evolució epidemiològica de la pandèmia de manera permanent i prendran decisions en conseqüència.

 

Puig ha admés que les últimes dades de contagis han sigut «molt negatives», encara que hi ha hagut «un poc d’estabilització» en les hospitalitzacions i els ingressos en UCI, i ha tornat a apel·lar a la corresponsabilitat de tots per a poder superar este «moment crític».

 

Mesures restrictives en el futur

El president ha afirmat que des de l’inici ha sigut «constant la preocupació» sobre la pandèmia, en la que hi ha hagut «moments millors i pitjors», i ha mostrat el seu dolor per les persones que moren a causa del virus, i que suposen un «degoteig constant, terrible».

 

Preguntat sobre si s’adoptaran noves mesures restrictives, el president ha contestat que els resultats de les que es prenen no es poden vore «d’una setmana per a una altra», i que el que s’està vivint ara és encara conseqüència de «el que va passar a principis d’octubre».

 

«Estem monitorant el que passa permanentment», ha emfatitzat el president, qui ha agraït el treball de Salut Pública i de l’Atenció Primària i ha destacat que es conseguix encapsular molts brots, però a voltes hi ha zones en les que se sobrepassen els indicadors i per això s’han pres mesures en alguns municipis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.