Puig prorroga una setmana més el tancament perimetral del territori valencià

 

El territori valencià mantindrà «una setmana» més el tancament perimetral que va decretar el passat 30 d’octubre i va ampliar divendres passat per altres set dies, pel fet que «no hi ha dades positives» en l’evolució de la pandèmia de coronavirus que porten a «canviar esta situació».

 

Ho ha anunciat este dimecres el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui en declaracions als mitjans de comunicació ha precisat que avaluaran l’evolució epidemiològica de la pandèmia de manera permanent i prendran decisions en conseqüència.

 

Puig ha admés que les últimes dades de contagis han sigut «molt negatives», encara que hi ha hagut «un poc d’estabilització» en les hospitalitzacions i els ingressos en UCI, i ha tornat a apel·lar a la corresponsabilitat de tots per a poder superar este «moment crític».

 

Mesures restrictives en el futur

El president ha afirmat que des de l’inici ha sigut «constant la preocupació» sobre la pandèmia, en la que hi ha hagut «moments millors i pitjors», i ha mostrat el seu dolor per les persones que moren a causa del virus, i que suposen un «degoteig constant, terrible».

 

Preguntat sobre si s’adoptaran noves mesures restrictives, el president ha contestat que els resultats de les que es prenen no es poden vore «d’una setmana per a una altra», i que el que s’està vivint ara és encara conseqüència de «el que va passar a principis d’octubre».

 

«Estem monitorant el que passa permanentment», ha emfatitzat el president, qui ha agraït el treball de Salut Pública i de l’Atenció Primària i ha destacat que es conseguix encapsular molts brots, però a voltes hi ha zones en les que se sobrepassen els indicadors i per això s’han pres mesures en alguns municipis.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.