Puig prorroga una setmana més el tancament perimetral del territori valencià

 

El territori valencià mantindrà «una setmana» més el tancament perimetral que va decretar el passat 30 d’octubre i va ampliar divendres passat per altres set dies, pel fet que «no hi ha dades positives» en l’evolució de la pandèmia de coronavirus que porten a «canviar esta situació».

 

Ho ha anunciat este dimecres el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui en declaracions als mitjans de comunicació ha precisat que avaluaran l’evolució epidemiològica de la pandèmia de manera permanent i prendran decisions en conseqüència.

 

Puig ha admés que les últimes dades de contagis han sigut «molt negatives», encara que hi ha hagut «un poc d’estabilització» en les hospitalitzacions i els ingressos en UCI, i ha tornat a apel·lar a la corresponsabilitat de tots per a poder superar este «moment crític».

 

Mesures restrictives en el futur

El president ha afirmat que des de l’inici ha sigut «constant la preocupació» sobre la pandèmia, en la que hi ha hagut «moments millors i pitjors», i ha mostrat el seu dolor per les persones que moren a causa del virus, i que suposen un «degoteig constant, terrible».

 

Preguntat sobre si s’adoptaran noves mesures restrictives, el president ha contestat que els resultats de les que es prenen no es poden vore «d’una setmana per a una altra», i que el que s’està vivint ara és encara conseqüència de «el que va passar a principis d’octubre».

 

«Estem monitorant el que passa permanentment», ha emfatitzat el president, qui ha agraït el treball de Salut Pública i de l’Atenció Primària i ha destacat que es conseguix encapsular molts brots, però a voltes hi ha zones en les que se sobrepassen els indicadors i per això s’han pres mesures en alguns municipis.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.