Puig reivindica els pressupostos millorats del Consell enfront d’un finançament autonòmic injust

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat este dissabte que els pressupostos de la Generalitat per a 2022 seran «una palanca per a superar les desigualtats després de la terrible pandèmia», perquè una «normalitat millorada exigeix uns pressupostos millorats», però ha insistit que s’han dissenyat amb «un finançament que encara és injusta».

Els comptes més potents de la història

El cap del Consell insisteix que els comptes autonòmics, amb 28.000 milions, són les «més potents de la història de l’autogovern» i «garanteixen l’estabilitat en la Comunitat Valenciana«.

«Un finançament que encara és injusta»

No obstant això, ha subratllat que s’han elaborat amb «un finançament que encara és injusta» i a la qual es «ha de donar resposta«. «Quina és l’alternativa, baixar els braços i desatendre tot allò que necessiten els valencians? Això mai ha estat una opció per al govern valencià«, ha assegurat.

Que mereixen els valencians segons Puig?

En este sentit, el president defensa que el Consell està «fent tot el possible, com a mínim, per a arribar a la convergència d’inversió per despesa social de la mitjana espanyola«, perquè «això és el que els valencians mereixen«.

«Tres grans objectius»

Ximo Puig ha destacat els «tres grans objectius» dels comptes:

En primer lloc, «impulsar l’escut social amb la inversió més gran històrica» per a la sanitat, l’educació, l’habitatge, les polítiques d’ocupació i la igualtat. En este punt, s’ha referit a la consolidació de «més de 6.000 noves places de professionals sanitaris que no existien abans de la pandèmia» i a la creació de 8.000 places de professorat des de 2015.

En segon lloc, ha remarcat que «s’impulsa la creació de l’ocupació amb un rècord de pressupost per a desplegar les polítiques d’ocupació» perquè «la gran prioritat» del Consell és que «totes les persones tinguen el dret al treball».

Sobre esta qüestió, ha incidit en què les dades de la Seguretat Social mostren que «un de cada quatre ocupacions creades a Espanya el mes d’octubre s’han creat en la Comunitat» i que «en sis anys hi ha un 20% més de treballadors«.

En tercer lloc, ha destacat que els comptes autonòmics «impulsen la cohesió territorial» i ha posat «lexemple especial» de la província d’Alacant, que «rep quasi el 40% de les inversions territorialitzades», alguna cosa que «mai havia passat abans«. «Cada valencià ha de tenir les mateixes oportunitats viva on viva, sense centralismes, sense discriminació, amb la voluntat sempre de cosir«, ha afirmat.

«Han estat estat 20 mesos d’un gran esforç col·lectiu, d’una enorme corresponsabilitat, i ara amb tots els recursos de totes i tots comencem la recuperació per a tots i ho fem amb uns pressupostos que impulsaran des dels fons europeus a tota la societat valenciana, a les famílies, als treballadors, als joves, els autònoms, els emprenedors. Hem superat el pitjor de la pandèmia i ara, amb este pressupost, impulsem definitivament la recuperació«, ha conclòs.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.