10.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Puig reivindica els pressupostos millorats del Consell enfront d’un finançament autonòmic injust

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat este dissabte que els pressupostos de la Generalitat per a 2022 seran “una palanca per a superar les desigualtats després de la terrible pandèmia”, perquè una “normalitat millorada exigeix uns pressupostos millorats”, però ha insistit que s’han dissenyat amb “un finançament que encara és injusta”.

Els comptes més potents de la història

El cap del Consell insisteix que els comptes autonòmics, amb 28.000 milions, són les “més potents de la història de l’autogovern” i “garanteixen l’estabilitat en la Comunitat Valenciana“.

“Un finançament que encara és injusta”

No obstant això, ha subratllat que s’han elaborat amb “un finançament que encara és injusta” i a la qual es “ha de donar resposta“. “Quina és l’alternativa, baixar els braços i desatendre tot allò que necessiten els valencians? Això mai ha estat una opció per al govern valencià“, ha assegurat.

Que mereixen els valencians segons Puig?

En este sentit, el president defensa que el Consell està “fent tot el possible, com a mínim, per a arribar a la convergència d’inversió per despesa social de la mitjana espanyola“, perquè “això és el que els valencians mereixen“.

“Tres grans objectius”

Ximo Puig ha destacat els “tres grans objectius” dels comptes:

En primer lloc, “impulsar l’escut social amb la inversió més gran històrica” per a la sanitat, l’educació, l’habitatge, les polítiques d’ocupació i la igualtat. En este punt, s’ha referit a la consolidació de “més de 6.000 noves places de professionals sanitaris que no existien abans de la pandèmia” i a la creació de 8.000 places de professorat des de 2015.

En segon lloc, ha remarcat que “s’impulsa la creació de l’ocupació amb un rècord de pressupost per a desplegar les polítiques d’ocupació” perquè “la gran prioritat” del Consell és que “totes les persones tinguen el dret al treball”.

Sobre esta qüestió, ha incidit en què les dades de la Seguretat Social mostren que “un de cada quatre ocupacions creades a Espanya el mes d’octubre s’han creat en la Comunitat” i que “en sis anys hi ha un 20% més de treballadors“.

En tercer lloc, ha destacat que els comptes autonòmics “impulsen la cohesió territorial” i ha posat “lexemple especial” de la província d’Alacant, que “rep quasi el 40% de les inversions territorialitzades”, alguna cosa que “mai havia passat abans“. “Cada valencià ha de tenir les mateixes oportunitats viva on viva, sense centralismes, sense discriminació, amb la voluntat sempre de cosir“, ha afirmat.

Han estat estat 20 mesos d’un gran esforç col·lectiu, d’una enorme corresponsabilitat, i ara amb tots els recursos de totes i tots comencem la recuperació per a tots i ho fem amb uns pressupostos que impulsaran des dels fons europeus a tota la societat valenciana, a les famílies, als treballadors, als joves, els autònoms, els emprenedors. Hem superat el pitjor de la pandèmia i ara, amb este pressupost, impulsem definitivament la recuperació“, ha conclòs.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.