Anuncios

Puig reivindica els pressupostos millorats del Consell enfront d’un finançament autonòmic injust

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat este dissabte que els pressupostos de la Generalitat per a 2022 seran “una palanca per a superar les desigualtats després de la terrible pandèmia”, perquè una “normalitat millorada exigeix uns pressupostos millorats”, però ha insistit que s’han dissenyat amb “un finançament que encara és injusta”.

Els comptes més potents de la història

El cap del Consell insisteix que els comptes autonòmics, amb 28.000 milions, són les “més potents de la història de l’autogovern” i “garanteixen l’estabilitat en la Comunitat Valenciana“.

Anuncios

“Un finançament que encara és injusta”

No obstant això, ha subratllat que s’han elaborat amb “un finançament que encara és injusta” i a la qual es “ha de donar resposta“. “Quina és l’alternativa, baixar els braços i desatendre tot allò que necessiten els valencians? Això mai ha estat una opció per al govern valencià“, ha assegurat.

Que mereixen els valencians segons Puig?

En este sentit, el president defensa que el Consell està “fent tot el possible, com a mínim, per a arribar a la convergència d’inversió per despesa social de la mitjana espanyola“, perquè “això és el que els valencians mereixen“.

“Tres grans objectius”

Ximo Puig ha destacat els “tres grans objectius” dels comptes:

En primer lloc, “impulsar l’escut social amb la inversió més gran històrica” per a la sanitat, l’educació, l’habitatge, les polítiques d’ocupació i la igualtat. En este punt, s’ha referit a la consolidació de “més de 6.000 noves places de professionals sanitaris que no existien abans de la pandèmia” i a la creació de 8.000 places de professorat des de 2015.

En segon lloc, ha remarcat que “s’impulsa la creació de l’ocupació amb un rècord de pressupost per a desplegar les polítiques d’ocupació” perquè “la gran prioritat” del Consell és que “totes les persones tinguen el dret al treball”.

Sobre esta qüestió, ha incidit en què les dades de la Seguretat Social mostren que “un de cada quatre ocupacions creades a Espanya el mes d’octubre s’han creat en la Comunitat” i que “en sis anys hi ha un 20% més de treballadors“.

En tercer lloc, ha destacat que els comptes autonòmics “impulsen la cohesió territorial” i ha posat “lexemple especial” de la província d’Alacant, que “rep quasi el 40% de les inversions territorialitzades”, alguna cosa que “mai havia passat abans“. “Cada valencià ha de tenir les mateixes oportunitats viva on viva, sense centralismes, sense discriminació, amb la voluntat sempre de cosir“, ha afirmat.

Han estat estat 20 mesos d’un gran esforç col·lectiu, d’una enorme corresponsabilitat, i ara amb tots els recursos de totes i tots comencem la recuperació per a tots i ho fem amb uns pressupostos que impulsaran des dels fons europeus a tota la societat valenciana, a les famílies, als treballadors, als joves, els autònoms, els emprenedors. Hem superat el pitjor de la pandèmia i ara, amb este pressupost, impulsem definitivament la recuperació“, ha conclòs.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx vol assegurar la permanència davant un Alabés al límit

Elx i Esportiu Alabés es juguen bona part del seu futur en Primera en un dol directe en el Martínez Valero, amb els locals prop de la salvació i els vitorians a la vora del descens.

Mazón condiciona el lliurament de les seues crides i missatges a la fallada sobre si és testimoni o investigat

La defensa de Carlos Mazón comunica al jutjat de Catarroja que només aportarà voluntàriament les seues crides i missatges quan l'Audiència de València aclarisca si declara com a testimoni o com investigat en la causa sobre la gestió de la DANA.

Detingut a Santa Pola després d’atropellar a un policia local i fugir amb cotxe

Un conductor va ser detingut a Santa Pola després d'atropellar a un agent de la Policia Local quan este li va donar l'alt per conducció temerària i fugir del lloc. El policia va patir una fractura de cama i va haver de ser hospitalitzat i intervingut quirúrgicament.

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat a un creuer

Una persona amb símptomes compatibles amb hantavirus ha sigut ingressada i aïllada en un hospital d'Alacant després d'haver tingut contacte amb la dona morta a Johannesburg. Sanitat seguix també la situació d'una altra persona que va estar en contacte amb la morta i que roman a Sud-àfrica.

Quarantena obligatòria en el Gómez Ulla per als espanyols del creuer amb brot de hantavirus

Els passatgers espanyols del creuer amb brot de hantavirus hauran de guardar quarantena obligatòria a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid, amb proves PCR i vigilància activa de símptomes.

El Consell amplia en 7 milions les ajudes al lloguer per a afectats per la dana

El Consell reforça amb 7 milions d'euros les ajudes al lloguer per a les persones les vivendes de les quals van quedar inutilitzades per la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini de sol·licitud.

L’OMS aclarix que el hantavirus del creuer només es contagia per contacte molt pròxim

L'OMS precisa que el hantavirus detectat en el creuer MV Hondius requerix un contacte pràcticament cara a cara per al contagi i manté que el risc general és molt baix.

Llorca reclama una Europa que escolte el camp valencià i no reste competitivitat

Juanfran Pérez Llorca reivindica una Europa unida i solidària que protegisca agricultors, ramaders, pescadors i indústria valenciana enfront de normatives que reduïsquen la seua competitivitat.
Anuncios