15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Ximo Puig no dona per perduda la temporada d’estiu i fa una crida al turisme nacional

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha reiterat este dijous que no dona per perduda en absolut la temporada turística estival i ha apel·lat al turisme nacional que «ha confiat sempre» en la destinació del territori valencià per a no baixar del 50% d’ocupació.

 

D’esta forma ho ha assenyalat en declaracions als mitjans després d’assistir en Gandia, en la comarca de la Safor (València), a on ha assenyalat en relació a les perspectives de la campanya d’estiu, marcada per la pandèmia del coronavirus que esta localitat turística està en estos moments entorn del 30% i altres zones de la Marina, en Alacant, se situen entre el 20 i el 30%.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Ha afirmat que encara que és conscient de què serà una temporada més difícil no es dona per perduda i confia que el turisme nacional, «que ha confiat sempre en la Comunitat Valenciana i en destinacions com Gandia, sobretot en la segona quinzena de juliol i en agost i setembre, allargant un poc més la temporada» permeta una ocupació que no baixe del 50%.

 

No obstant això, ha indicat que tot dependrà de com avance la pandèmia. «Transitarem encara per molts mesos amb dificultats», ha dit, i «cal ser molt poc pretensiosos, humils i conscients que este temps exigix un esforç a tots». «Amb l’esforç comú tirarem avant».

 

Puig ha destacat en l’acte la importància d’oferir una oferta turística en un marc de seguretat sanitària i ha subratllat el paper de les platges i dels 1.000 auxiliars que contribuixen a crear este ‘Mediterrani viu i segur’.

 

És necessari que hi haja vacances enguany

«Este estiu serà diferent en moltes coses, però hi ha un sentiment que serà el mateix de sempre: la voluntat de conviure i passar un temps d’oci ben merescut. Més que mai és necessari que hi haja vacances enguany i que la gent aprofite per a poder estar amb les persones que vol en un espai tan magnífic com Gandia o el territori valencià», ha afirmat.

 

Per això, ha volgut agrair a totes aquelles persones que vindran a la regió a passar les seues vacances i ha destacat que esta és «una terra hospitalària» que dona sempre la benvinguda.

 

De la mateixa manera, ha advertit que per a garantir que este estiu siga més exitós del pensat en un inici cal ser responsables perquè «el virus està ací fora» i fins que no hi haja vacunes o un tractament eficaç contra la Covid-19 cal «conviure amb la major seguretat possible» complint les mesures higièniques i donant «una imatge positiva d’estabilitat i seguretat».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.