7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Ximo Puig no dona per perduda la temporada d’estiu i fa una crida al turisme nacional

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha reiterat este dijous que no dona per perduda en absolut la temporada turística estival i ha apel·lat al turisme nacional que «ha confiat sempre» en la destinació del territori valencià per a no baixar del 50% d’ocupació.

 

D’esta forma ho ha assenyalat en declaracions als mitjans després d’assistir en Gandia, en la comarca de la Safor (València), a on ha assenyalat en relació a les perspectives de la campanya d’estiu, marcada per la pandèmia del coronavirus que esta localitat turística està en estos moments entorn del 30% i altres zones de la Marina, en Alacant, se situen entre el 20 i el 30%.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Ha afirmat que encara que és conscient de què serà una temporada més difícil no es dona per perduda i confia que el turisme nacional, «que ha confiat sempre en la Comunitat Valenciana i en destinacions com Gandia, sobretot en la segona quinzena de juliol i en agost i setembre, allargant un poc més la temporada» permeta una ocupació que no baixe del 50%.

 

No obstant això, ha indicat que tot dependrà de com avance la pandèmia. «Transitarem encara per molts mesos amb dificultats», ha dit, i «cal ser molt poc pretensiosos, humils i conscients que este temps exigix un esforç a tots». «Amb l’esforç comú tirarem avant».

 

Puig ha destacat en l’acte la importància d’oferir una oferta turística en un marc de seguretat sanitària i ha subratllat el paper de les platges i dels 1.000 auxiliars que contribuixen a crear este ‘Mediterrani viu i segur’.

 

És necessari que hi haja vacances enguany

«Este estiu serà diferent en moltes coses, però hi ha un sentiment que serà el mateix de sempre: la voluntat de conviure i passar un temps d’oci ben merescut. Més que mai és necessari que hi haja vacances enguany i que la gent aprofite per a poder estar amb les persones que vol en un espai tan magnífic com Gandia o el territori valencià», ha afirmat.

 

Per això, ha volgut agrair a totes aquelles persones que vindran a la regió a passar les seues vacances i ha destacat que esta és «una terra hospitalària» que dona sempre la benvinguda.

 

De la mateixa manera, ha advertit que per a garantir que este estiu siga més exitós del pensat en un inici cal ser responsables perquè «el virus està ací fora» i fins que no hi haja vacunes o un tractament eficaç contra la Covid-19 cal «conviure amb la major seguretat possible» complint les mesures higièniques i donant «una imatge positiva d’estabilitat i seguretat».

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.