14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Puig titlla de «falta de respecte» les crítiques d’Ayuso i les veu «insultants» per als valencians

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha qualificat de «falta de respecte» les crítiques de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso al repartiment dels fons React-EU i ha considerat que són «insultants» per als valencians.

 

«Són unes declaracions injustes i ofensives», ha manifestat Puig en una roda de premsa respecte a les paraules d’Ayuso, que este dimarts ha afirmat: «Crida l’atenció que, per exemple, el territori valencià, governat per esquerres, pels mateixos socis i per la ultraesquerra, vaja a rebre quasi els mateixos fons que Madrid quan el seu pes en el PIB és del 9% i la població del 10%».

 

Per a Puig, la realitat és que el territori valencià «està vivint des de fa anys una discriminació objectiva en el repartiment de recursos públics per part de l’Estat i que durant molt de temps» el Govern d’Espanya –i ha fet esment als del PP– han «marginat de manera molt directa» a este territori.

 

En este sentit, creu que «afortunadament», les decisions de l’executiu central actual «van pel camí correcte de superació de les desigualtats i desequilibris territorials». A demés, ha assegurat que «per al repartiment d’eixos fons s’han seguit models i criteris que establix la Unió Europea per l’impacte de la pandèmia sobre riquesa, desocupació i atur juvenil».

Últimes notícies

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.

Detinguts tres sospitosos en ser sorpresos grimpant a un balcó per a robar a València

La Policia Local ha detingut a dos hòmens i una dona sorpresos quan escalaven la façana d'un edifici de Ciutat Vella per a entrar per un balcó. Els agents els atribuïxen un presumpte robatori amb força i ja han passat a disposició judicial.

Català demana a LaLiga canviar l’horari del València-Sevilla per la Marató

L'alcaldessa ha sol·licitat a LaLiga moure el València-Sevilla del diumenge 7 de desembre (16.15) per la seua coincidència amb la Marató de València i els previsibles problemes de mobilitat.

La factura detalla dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA: 165 euros

Una factura incorporada al sumari per la gestió de la DANA arreplega que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van menjar en El Ventorro dos menús per 165 euros. El document consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana i s'acompanya de fotos i pla del reservat.

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

Un jutjat ha certificat els horaris d'entrada, pagament i eixida del cotxe de Maribel Vilaplana el 29 d'octubre. L'acusació popular demana tornar a citar-la.