Puig titlla de «falta de respecte» les crítiques d’Ayuso i les veu «insultants» per als valencians

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha qualificat de «falta de respecte» les crítiques de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso al repartiment dels fons React-EU i ha considerat que són «insultants» per als valencians.

 

«Són unes declaracions injustes i ofensives», ha manifestat Puig en una roda de premsa respecte a les paraules d’Ayuso, que este dimarts ha afirmat: «Crida l’atenció que, per exemple, el territori valencià, governat per esquerres, pels mateixos socis i per la ultraesquerra, vaja a rebre quasi els mateixos fons que Madrid quan el seu pes en el PIB és del 9% i la població del 10%».

 

Per a Puig, la realitat és que el territori valencià «està vivint des de fa anys una discriminació objectiva en el repartiment de recursos públics per part de l’Estat i que durant molt de temps» el Govern d’Espanya –i ha fet esment als del PP– han «marginat de manera molt directa» a este territori.

 

En este sentit, creu que «afortunadament», les decisions de l’executiu central actual «van pel camí correcte de superació de les desigualtats i desequilibris territorials». A demés, ha assegurat que «per al repartiment d’eixos fons s’han seguit models i criteris que establix la Unió Europea per l’impacte de la pandèmia sobre riquesa, desocupació i atur juvenil».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.