Puig titlla de «falta de respecte» les crítiques d’Ayuso i les veu «insultants» per als valencians

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha qualificat de «falta de respecte» les crítiques de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso al repartiment dels fons React-EU i ha considerat que són «insultants» per als valencians.

 

«Són unes declaracions injustes i ofensives», ha manifestat Puig en una roda de premsa respecte a les paraules d’Ayuso, que este dimarts ha afirmat: «Crida l’atenció que, per exemple, el territori valencià, governat per esquerres, pels mateixos socis i per la ultraesquerra, vaja a rebre quasi els mateixos fons que Madrid quan el seu pes en el PIB és del 9% i la població del 10%».

 

Per a Puig, la realitat és que el territori valencià «està vivint des de fa anys una discriminació objectiva en el repartiment de recursos públics per part de l’Estat i que durant molt de temps» el Govern d’Espanya –i ha fet esment als del PP– han «marginat de manera molt directa» a este territori.

 

En este sentit, creu que «afortunadament», les decisions de l’executiu central actual «van pel camí correcte de superació de les desigualtats i desequilibris territorials». A demés, ha assegurat que «per al repartiment d’eixos fons s’han seguit models i criteris que establix la Unió Europea per l’impacte de la pandèmia sobre riquesa, desocupació i atur juvenil».

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.