Puig titlla de «falta de respecte» les crítiques d’Ayuso i les veu «insultants» per als valencians

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha qualificat de «falta de respecte» les crítiques de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso al repartiment dels fons React-EU i ha considerat que són «insultants» per als valencians.

 

«Són unes declaracions injustes i ofensives», ha manifestat Puig en una roda de premsa respecte a les paraules d’Ayuso, que este dimarts ha afirmat: «Crida l’atenció que, per exemple, el territori valencià, governat per esquerres, pels mateixos socis i per la ultraesquerra, vaja a rebre quasi els mateixos fons que Madrid quan el seu pes en el PIB és del 9% i la població del 10%».

 

Per a Puig, la realitat és que el territori valencià «està vivint des de fa anys una discriminació objectiva en el repartiment de recursos públics per part de l’Estat i que durant molt de temps» el Govern d’Espanya –i ha fet esment als del PP– han «marginat de manera molt directa» a este territori.

 

En este sentit, creu que «afortunadament», les decisions de l’executiu central actual «van pel camí correcte de superació de les desigualtats i desequilibris territorials». A demés, ha assegurat que «per al repartiment d’eixos fons s’han seguit models i criteris que establix la Unió Europea per l’impacte de la pandèmia sobre riquesa, desocupació i atur juvenil».

Últimes notícies

Troben un cadàver dins d’una nevera en un pis de Castelló

Agents de la Policia Nacional han trobat un cadàver dins d’una nevera en un pis de Castelló i han obert una investigació per aclarir les circumstàncies del cas.

Busquen l’ajuda dels veïns per a identificar un cadàver trobat en un camp de tarongers d’Albalat de la Ribera

La Guàrdia Civil demana col·laboració ciutadana per a identificar un home major, de trets caucàsics, localitzat sense vida el 29 de maig en un camp de tarongers d’Albalat de la Ribera, després d’una autòpsia que no ha detectat indicis de criminalitat.

El jove que ha matat el logopeda a València passarà a disposició judicial dijous

L’home de 24 anys que es va entregar a la Comissaria de Burjassot i va confessar haver apunyalat mortalment el logopeda del seu fill de 2 anys passarà a disposició judicial este dijous.

Oratge estable a la Comunitat Valenciana amb cels rasos i màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana viu este dimecres una nova jornada d’oratges estables, amb cels pràcticament rasos, mínimes sense canvis i màximes en lleuger ascens, abans d’un dijous amb més núvols i pols en suspensió.

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.