Puig titlla de «falta de respecte» les crítiques d’Ayuso i les veu «insultants» per als valencians

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha qualificat de «falta de respecte» les crítiques de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso al repartiment dels fons React-EU i ha considerat que són «insultants» per als valencians.

 

«Són unes declaracions injustes i ofensives», ha manifestat Puig en una roda de premsa respecte a les paraules d’Ayuso, que este dimarts ha afirmat: «Crida l’atenció que, per exemple, el territori valencià, governat per esquerres, pels mateixos socis i per la ultraesquerra, vaja a rebre quasi els mateixos fons que Madrid quan el seu pes en el PIB és del 9% i la població del 10%».

 

Per a Puig, la realitat és que el territori valencià «està vivint des de fa anys una discriminació objectiva en el repartiment de recursos públics per part de l’Estat i que durant molt de temps» el Govern d’Espanya –i ha fet esment als del PP– han «marginat de manera molt directa» a este territori.

 

En este sentit, creu que «afortunadament», les decisions de l’executiu central actual «van pel camí correcte de superació de les desigualtats i desequilibris territorials». A demés, ha assegurat que «per al repartiment d’eixos fons s’han seguit models i criteris que establix la Unió Europea per l’impacte de la pandèmia sobre riquesa, desocupació i atur juvenil».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó per a la dona detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a la dona de 48 anys investigada per ruixar amb líquid inflamable a la seua parella a Chiva. S'obrin diligències paral·leles per possibles maltractaments de l'home cap a ella, mentres la víctima seguix ingressada amb pronòstic reservat.

El Consell repartix 15.000 detectors de submissió química en les Falles

La Generalitat ha activat el repartiment de 15.000 adhesius amb coixinets per a detectar FLZ, benzodiazepines, ketamina i GHB durant els dies grans de les Falles. El dispositiu s'acompanya d'un bus d'atenció i Punts Violeta amb horaris ampliats i coordinació policial.

El cara a cara de les xarangues a València accelera l’evolució musical de les Falles

El cara a cara entre xarangues guanya terreny a València com a símbol de l'evolució musical de les Falles. Telotocotó i Pintant-la mesuraran forces a L'Eliana i creixen els concursos amb esperit de germanor.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai pel vent

València ha començat el dia amb 382 monuments infantils plantats que obrin els cinc dies grans de les Falles 2026. El vent ha provocat caigudes de peces i treballs de reforç, encara que s'espera millora al llarg del dia.

Banc mundial de sons d’aus aconseguix 1.192 espècies sota coordinació espanyola

El nou banc acústic global, coordinat per biòlegs espanyols, reunix gravacions anotades de cinc continents per a impulsar la identificació automàtica d'aus.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.