12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Puig veu un ambient «favorable» entre les comunitats autònomes sobre les mesures per a Setmana Santa

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, veu un ambient «molt favorable» entre les comunitats autònomes en relació amb les mesures a adoptar de cara a la Setmana Santa pel Covid-19: «Cal fer un full de ruta comú sense confrontació. Estem tots molt cansats i no estem per a generar més problemes a la ciutadania».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma en una entrevista a la cadena SER recollida per Europa Press en ser preguntat per la seua opinió sobre si hi haurà un acord entre les diferents comunitats autònomes per les mesures a adoptar per a frenar l’avanç del coronavirus per Setmana Santa.

 

El president, que s’ha referit a una tercera ona «increïblement dura», ha afirmat que la unitat d’acció de totes les comunitats és «fonamental», i també generar una atmosfera favorable a mantindre una situació de màxima precaució. «I cal fer-ho sense confrontació ni partidisme», ha advocat.

 

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord»

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord. Totes les comunitats i presidents amb els que he parlat tenen la convicció que ara podem accelerar la superació de la pandèmia», ha agregat. En esta línia, Puig ha manifestat que queden mesos «molt complicats» amb amenaces de variants del virus, «però cada dia s’està avançant en la vacunació». Per això, ha advocat per un full de ruta comú «sense confrontació».

 

Preguntat per si considera «irresponsable» a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, en indicar que no és partidària de tancar perimetralment l’autonomia per Setmana Santa, el president ha indicat que no és ací per a avaluar a ningú ni per a entrar en confrontació.

 

«Nosaltres volem que les persones, els madrilenys que tenen un gran afecte pel nostre territori, puguen vindre més prompte que tard. Però per Setmana Santa no és oportú. Estic convençut que en estiu podrem trobar-nos», ha asseverat. «És moment de consolidar una bona situació que encara no és tot el bona que necessitem», ha postil·lat.

 

I Puig ha afegit: «A ningú li agraden les restriccions, empatitze amb la dificultat econòmica, però ara del que es tracta és d’arribar prompte a la superació de la pandèmia per a millorar l’economia, reactivar-la».

Últimes notícies

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.