18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Puig veu un ambient «favorable» entre les comunitats autònomes sobre les mesures per a Setmana Santa

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, veu un ambient «molt favorable» entre les comunitats autònomes en relació amb les mesures a adoptar de cara a la Setmana Santa pel Covid-19: «Cal fer un full de ruta comú sense confrontació. Estem tots molt cansats i no estem per a generar més problemes a la ciutadania».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma en una entrevista a la cadena SER recollida per Europa Press en ser preguntat per la seua opinió sobre si hi haurà un acord entre les diferents comunitats autònomes per les mesures a adoptar per a frenar l’avanç del coronavirus per Setmana Santa.

 

El president, que s’ha referit a una tercera ona «increïblement dura», ha afirmat que la unitat d’acció de totes les comunitats és «fonamental», i també generar una atmosfera favorable a mantindre una situació de màxima precaució. «I cal fer-ho sense confrontació ni partidisme», ha advocat.

 

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord»

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord. Totes les comunitats i presidents amb els que he parlat tenen la convicció que ara podem accelerar la superació de la pandèmia», ha agregat. En esta línia, Puig ha manifestat que queden mesos «molt complicats» amb amenaces de variants del virus, «però cada dia s’està avançant en la vacunació». Per això, ha advocat per un full de ruta comú «sense confrontació».

 

Preguntat per si considera «irresponsable» a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, en indicar que no és partidària de tancar perimetralment l’autonomia per Setmana Santa, el president ha indicat que no és ací per a avaluar a ningú ni per a entrar en confrontació.

 

«Nosaltres volem que les persones, els madrilenys que tenen un gran afecte pel nostre territori, puguen vindre més prompte que tard. Però per Setmana Santa no és oportú. Estic convençut que en estiu podrem trobar-nos», ha asseverat. «És moment de consolidar una bona situació que encara no és tot el bona que necessitem», ha postil·lat.

 

I Puig ha afegit: «A ningú li agraden les restriccions, empatitze amb la dificultat econòmica, però ara del que es tracta és d’arribar prompte a la superació de la pandèmia per a millorar l’economia, reactivar-la».

Últimes notícies

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.