Puig veu un ambient «favorable» entre les comunitats autònomes sobre les mesures per a Setmana Santa

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, veu un ambient «molt favorable» entre les comunitats autònomes en relació amb les mesures a adoptar de cara a la Setmana Santa pel Covid-19: «Cal fer un full de ruta comú sense confrontació. Estem tots molt cansats i no estem per a generar més problemes a la ciutadania».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma en una entrevista a la cadena SER recollida per Europa Press en ser preguntat per la seua opinió sobre si hi haurà un acord entre les diferents comunitats autònomes per les mesures a adoptar per a frenar l’avanç del coronavirus per Setmana Santa.

 

El president, que s’ha referit a una tercera ona «increïblement dura», ha afirmat que la unitat d’acció de totes les comunitats és «fonamental», i també generar una atmosfera favorable a mantindre una situació de màxima precaució. «I cal fer-ho sense confrontació ni partidisme», ha advocat.

 

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord»

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord. Totes les comunitats i presidents amb els que he parlat tenen la convicció que ara podem accelerar la superació de la pandèmia», ha agregat. En esta línia, Puig ha manifestat que queden mesos «molt complicats» amb amenaces de variants del virus, «però cada dia s’està avançant en la vacunació». Per això, ha advocat per un full de ruta comú «sense confrontació».

 

Preguntat per si considera «irresponsable» a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, en indicar que no és partidària de tancar perimetralment l’autonomia per Setmana Santa, el president ha indicat que no és ací per a avaluar a ningú ni per a entrar en confrontació.

 

«Nosaltres volem que les persones, els madrilenys que tenen un gran afecte pel nostre territori, puguen vindre més prompte que tard. Però per Setmana Santa no és oportú. Estic convençut que en estiu podrem trobar-nos», ha asseverat. «És moment de consolidar una bona situació que encara no és tot el bona que necessitem», ha postil·lat.

 

I Puig ha afegit: «A ningú li agraden les restriccions, empatitze amb la dificultat econòmica, però ara del que es tracta és d’arribar prompte a la superació de la pandèmia per a millorar l’economia, reactivar-la».

Últimes notícies

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.