Puig veu un ambient «favorable» entre les comunitats autònomes sobre les mesures per a Setmana Santa

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, veu un ambient «molt favorable» entre les comunitats autònomes en relació amb les mesures a adoptar de cara a la Setmana Santa pel Covid-19: «Cal fer un full de ruta comú sense confrontació. Estem tots molt cansats i no estem per a generar més problemes a la ciutadania».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma en una entrevista a la cadena SER recollida per Europa Press en ser preguntat per la seua opinió sobre si hi haurà un acord entre les diferents comunitats autònomes per les mesures a adoptar per a frenar l’avanç del coronavirus per Setmana Santa.

 

El president, que s’ha referit a una tercera ona «increïblement dura», ha afirmat que la unitat d’acció de totes les comunitats és «fonamental», i també generar una atmosfera favorable a mantindre una situació de màxima precaució. «I cal fer-ho sense confrontació ni partidisme», ha advocat.

 

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord»

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord. Totes les comunitats i presidents amb els que he parlat tenen la convicció que ara podem accelerar la superació de la pandèmia», ha agregat. En esta línia, Puig ha manifestat que queden mesos «molt complicats» amb amenaces de variants del virus, «però cada dia s’està avançant en la vacunació». Per això, ha advocat per un full de ruta comú «sense confrontació».

 

Preguntat per si considera «irresponsable» a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, en indicar que no és partidària de tancar perimetralment l’autonomia per Setmana Santa, el president ha indicat que no és ací per a avaluar a ningú ni per a entrar en confrontació.

 

«Nosaltres volem que les persones, els madrilenys que tenen un gran afecte pel nostre territori, puguen vindre més prompte que tard. Però per Setmana Santa no és oportú. Estic convençut que en estiu podrem trobar-nos», ha asseverat. «És moment de consolidar una bona situació que encara no és tot el bona que necessitem», ha postil·lat.

 

I Puig ha afegit: «A ningú li agraden les restriccions, empatitze amb la dificultat econòmica, però ara del que es tracta és d’arribar prompte a la superació de la pandèmia per a millorar l’economia, reactivar-la».

Últimes notícies

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.