12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Ximo Puig manifesta la seua voluntat de diàleg amb els hostalers del territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dimecres sobre les protestes de l’hostaleria en el territori valencià que l’Executiu té «una manifesta voluntat de diàleg», i ha assegurat que és conscient de la «difícil situació» que travessa este sector.

 

Puig ha assenyalat als mitjans de comunicació que en en el territori no s’han adoptat mesures tan restrictives respecte a l’hostaleria com en altres llocs d’Espanya o d’Europa amb motiu de la pandèmia, i ha reivindicat que el turisme i tots els subsectors associats a ell són fonamentals en l’economia.

 

Segons ha assegurat, ha existit un diàleg i un contacte permanent amb el sector tant per part del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, com de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, i preguntat sobre si estaria disposat a rebre’ls ha dit que no té «cap problema».

 

«Tot el contrari, estem en disposició permanent de diàleg», ha afirmat el president, qui ha afegit que estudiaran com poden col·laborar en el «trànsit tan difícil» que s’està vivint en este moment en este sector fins a arribar a la nova situació.

 

Segons Puig, no cal pensar que el turisme «ja no té futur» en la Comunitat, sinó tot el contrari, i ha convidat a aprendre les lliçons de la pròpia pandèmia i després continuar el procés de modernització basat en la sostenibilitat i en els Objectius de Desenvolupament Sostenible que s’ha iniciat.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.