Coneix ací els onze punts que reclamen els metges valencians per a no anar a la vaga

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM-CV) va anunciar el dilluns que havia avisat a la Conselleria de Sanitat Universal i de Salut Pública que el sector anirà a la vaga els dies 17 i 18 de gener de 2023 davant la situació actual i els “problemes” de la sanitat pública valenciana, com “la falta de professionals, maltractament o fugida de metges“, així com la sobrecàrrega de treball, i ha considerat que les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

Objectius Generals del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana

El CESM-CV ha enviat un comunicat en el qual explica els onze punts més importants que reivindiquen, i són els següents:

1.- Augment de plantilles de metges esmenant la marginació i el greuge comparatiu amb altres categories professionals en les successives ampliacions de personal sanitari ras el Covid, de les quals es van destinar a personal facultatiu un insuficient 10% de les places destinades a atenció hospitalària, i en les destinades a atenció primària, tan sols el 18% a medicina familiar i un minso 1,6% a pediatria.

2.- Prolongació d’activitat a partir dels 65 anys, de manera voluntària, automàtica per a tot metge apte segons avaluació de riscos laborals, i això fins als 70 anys, amb suspensió del PORH quant als apartats que ho limiten.

3.- Aplicació de la Llei d’Incompatibilitats que evite la denominada “incompatibilitat sobrevinguda” per subscripció de convenis amb hospitals privats de plans de xoc.

4.- Implantació d’un màxim de 35 hores/setmana en horari ordinari, amb exempció de dissabtes tal com té contemplades la immensa majoria de CC.AA.

5.- Recuperació paga extra llevada en la crisi de l’any 2011.

6.- Signatura ja del nou conveni dels laborals a extingir. Acceptació del segon conveni signat amb els treballadors del Departament de Dénia.

7.- No exclusió als treballadors laborals del procés de consolidació.

8.- Reduir la valoració dels coneixements de valencià en les diferents OPE per davall de la valoració de la tesi doctoral i dels mèrits de formació en el seu conjunt.

9.- Garantir tota la formació continuada necessària i sempre dins de l’horari laboral i finançada per la Conselleria garantint per a formació un mínim del 10% de la jornada laboral.

10.- Increment retributiu lineal en forma de complement (“complement facultatiu”) per a tots els metges adjunts adscrits a la Conselleria de Sanitat de 10.000 €/any.

11.- Definició immediata i posada en marxa, amb caràcter general, de les places de difícil cobertura per a facultatius amb incentius retributius i laborals realistes.

Paral·lelament, el Sindicat ha manifestat que, amb aquest marge, espera “donar un temps més que suficient” a l’Administració perquè valore les peticions que se li han traslladat des dels sindicats, encara que espera “poder asseure’s per a intentar arribar a un acord” i desconvocar la vaga, sempre que la Conselleria siga “sensible“.

Reunió amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez

El secretari general del CESM-CV, Víctor Pedrera, després de reunir-se amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, amb qui esperava establir les vies de comunicació i negociació sobre aquests temes que afecten la sanitat pública, ha anunciat a última hora d’aquest dimarts que el sector pararà davant la “sobrecàrrega a nivell assistencial”.

Segons Pedrera, la “gota que ha satisfet el got” per a anunciar la vaga, el preavís de la qual presentaran aquest dimecres, ha sigut la decisió adoptada divendres passat per la Conselleria sobre l’ampliació de 690 noves places, de les quals “només 102 són mèdiques”.

Només el 13% respecte al total, quan la greu deficiència de plantilla que tenim en la sanitat pública valenciana radica en els metges”, ha dit per a afegir que entén que “fan falta zeladors, administratius i infermeres, però fan més falta metges”.

Portem molts augments de plantilla sent marginats”, ha criticat.

Mínguez confia que no hi haurà vaga de metges al gener

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha confiat aquest dimecres que no hi haurà vaga el 17 i 18 de gener perquè en recursos humans i en infraestructures la Comunitat Valenciana està “considerablement millor” que altres autonomies i a més preveu que les reivindicacions que li ha traslladat CESM, se solucionen «moltíssim abans» que comence l’any.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU