Coneix ací els onze punts que reclamen els metges valencians per a no anar a la vaga

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM-CV) va anunciar el dilluns que havia avisat a la Conselleria de Sanitat Universal i de Salut Pública que el sector anirà a la vaga els dies 17 i 18 de gener de 2023 davant la situació actual i els “problemes” de la sanitat pública valenciana, com “la falta de professionals, maltractament o fugida de metges“, així com la sobrecàrrega de treball, i ha considerat que les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

Objectius Generals del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana

El CESM-CV ha enviat un comunicat en el qual explica els onze punts més importants que reivindiquen, i són els següents:

1.- Augment de plantilles de metges esmenant la marginació i el greuge comparatiu amb altres categories professionals en les successives ampliacions de personal sanitari ras el Covid, de les quals es van destinar a personal facultatiu un insuficient 10% de les places destinades a atenció hospitalària, i en les destinades a atenció primària, tan sols el 18% a medicina familiar i un minso 1,6% a pediatria.

2.- Prolongació d’activitat a partir dels 65 anys, de manera voluntària, automàtica per a tot metge apte segons avaluació de riscos laborals, i això fins als 70 anys, amb suspensió del PORH quant als apartats que ho limiten.

3.- Aplicació de la Llei d’Incompatibilitats que evite la denominada “incompatibilitat sobrevinguda” per subscripció de convenis amb hospitals privats de plans de xoc.

4.- Implantació d’un màxim de 35 hores/setmana en horari ordinari, amb exempció de dissabtes tal com té contemplades la immensa majoria de CC.AA.

5.- Recuperació paga extra llevada en la crisi de l’any 2011.

6.- Signatura ja del nou conveni dels laborals a extingir. Acceptació del segon conveni signat amb els treballadors del Departament de Dénia.

7.- No exclusió als treballadors laborals del procés de consolidació.

8.- Reduir la valoració dels coneixements de valencià en les diferents OPE per davall de la valoració de la tesi doctoral i dels mèrits de formació en el seu conjunt.

9.- Garantir tota la formació continuada necessària i sempre dins de l’horari laboral i finançada per la Conselleria garantint per a formació un mínim del 10% de la jornada laboral.

10.- Increment retributiu lineal en forma de complement (“complement facultatiu”) per a tots els metges adjunts adscrits a la Conselleria de Sanitat de 10.000 €/any.

11.- Definició immediata i posada en marxa, amb caràcter general, de les places de difícil cobertura per a facultatius amb incentius retributius i laborals realistes.

Paral·lelament, el Sindicat ha manifestat que, amb aquest marge, espera “donar un temps més que suficient” a l’Administració perquè valore les peticions que se li han traslladat des dels sindicats, encara que espera “poder asseure’s per a intentar arribar a un acord” i desconvocar la vaga, sempre que la Conselleria siga “sensible“.

Reunió amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez

El secretari general del CESM-CV, Víctor Pedrera, després de reunir-se amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, amb qui esperava establir les vies de comunicació i negociació sobre aquests temes que afecten la sanitat pública, ha anunciat a última hora d’aquest dimarts que el sector pararà davant la “sobrecàrrega a nivell assistencial”.

Segons Pedrera, la “gota que ha satisfet el got” per a anunciar la vaga, el preavís de la qual presentaran aquest dimecres, ha sigut la decisió adoptada divendres passat per la Conselleria sobre l’ampliació de 690 noves places, de les quals “només 102 són mèdiques”.

Només el 13% respecte al total, quan la greu deficiència de plantilla que tenim en la sanitat pública valenciana radica en els metges”, ha dit per a afegir que entén que “fan falta zeladors, administratius i infermeres, però fan més falta metges”.

Portem molts augments de plantilla sent marginats”, ha criticat.

Mínguez confia que no hi haurà vaga de metges al gener

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha confiat aquest dimecres que no hi haurà vaga el 17 i 18 de gener perquè en recursos humans i en infraestructures la Comunitat Valenciana està “considerablement millor” que altres autonomies i a més preveu que les reivindicacions que li ha traslladat CESM, se solucionen «moltíssim abans» que comence l’any.

Últimes notícies

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.