Coneix ací els onze punts que reclamen els metges valencians per a no anar a la vaga

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM-CV) va anunciar el dilluns que havia avisat a la Conselleria de Sanitat Universal i de Salut Pública que el sector anirà a la vaga els dies 17 i 18 de gener de 2023 davant la situació actual i els “problemes” de la sanitat pública valenciana, com “la falta de professionals, maltractament o fugida de metges“, així com la sobrecàrrega de treball, i ha considerat que les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

Objectius Generals del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana

El CESM-CV ha enviat un comunicat en el qual explica els onze punts més importants que reivindiquen, i són els següents:

1.- Augment de plantilles de metges esmenant la marginació i el greuge comparatiu amb altres categories professionals en les successives ampliacions de personal sanitari ras el Covid, de les quals es van destinar a personal facultatiu un insuficient 10% de les places destinades a atenció hospitalària, i en les destinades a atenció primària, tan sols el 18% a medicina familiar i un minso 1,6% a pediatria.

2.- Prolongació d’activitat a partir dels 65 anys, de manera voluntària, automàtica per a tot metge apte segons avaluació de riscos laborals, i això fins als 70 anys, amb suspensió del PORH quant als apartats que ho limiten.

3.- Aplicació de la Llei d’Incompatibilitats que evite la denominada “incompatibilitat sobrevinguda” per subscripció de convenis amb hospitals privats de plans de xoc.

4.- Implantació d’un màxim de 35 hores/setmana en horari ordinari, amb exempció de dissabtes tal com té contemplades la immensa majoria de CC.AA.

5.- Recuperació paga extra llevada en la crisi de l’any 2011.

6.- Signatura ja del nou conveni dels laborals a extingir. Acceptació del segon conveni signat amb els treballadors del Departament de Dénia.

7.- No exclusió als treballadors laborals del procés de consolidació.

8.- Reduir la valoració dels coneixements de valencià en les diferents OPE per davall de la valoració de la tesi doctoral i dels mèrits de formació en el seu conjunt.

9.- Garantir tota la formació continuada necessària i sempre dins de l’horari laboral i finançada per la Conselleria garantint per a formació un mínim del 10% de la jornada laboral.

10.- Increment retributiu lineal en forma de complement (“complement facultatiu”) per a tots els metges adjunts adscrits a la Conselleria de Sanitat de 10.000 €/any.

11.- Definició immediata i posada en marxa, amb caràcter general, de les places de difícil cobertura per a facultatius amb incentius retributius i laborals realistes.

Paral·lelament, el Sindicat ha manifestat que, amb aquest marge, espera “donar un temps més que suficient” a l’Administració perquè valore les peticions que se li han traslladat des dels sindicats, encara que espera “poder asseure’s per a intentar arribar a un acord” i desconvocar la vaga, sempre que la Conselleria siga “sensible“.

Reunió amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez

El secretari general del CESM-CV, Víctor Pedrera, després de reunir-se amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, amb qui esperava establir les vies de comunicació i negociació sobre aquests temes que afecten la sanitat pública, ha anunciat a última hora d’aquest dimarts que el sector pararà davant la “sobrecàrrega a nivell assistencial”.

Segons Pedrera, la “gota que ha satisfet el got” per a anunciar la vaga, el preavís de la qual presentaran aquest dimecres, ha sigut la decisió adoptada divendres passat per la Conselleria sobre l’ampliació de 690 noves places, de les quals “només 102 són mèdiques”.

Només el 13% respecte al total, quan la greu deficiència de plantilla que tenim en la sanitat pública valenciana radica en els metges”, ha dit per a afegir que entén que “fan falta zeladors, administratius i infermeres, però fan més falta metges”.

Portem molts augments de plantilla sent marginats”, ha criticat.

Mínguez confia que no hi haurà vaga de metges al gener

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha confiat aquest dimecres que no hi haurà vaga el 17 i 18 de gener perquè en recursos humans i en infraestructures la Comunitat Valenciana està “considerablement millor” que altres autonomies i a més preveu que les reivindicacions que li ha traslladat CESM, se solucionen «moltíssim abans» que comence l’any.

Últimes notícies

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.