18.4 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Quasi 110.000 donants de sang han permés mantenir el ritme de donació durant la pandèmia

El dia 14 de juny se celebra el Dia Mundial del Donant de Sang baix el lema “Dóna sang perquè el món continue latent“, i enguany la campanya se centra en la contribució que el donant pot realitzar per per a mantenir el pols del món, salvar vides i millorar la salut dels altres.

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha volgut traslladar un missatge d’agraïment als més de 110.000 donants de sang “ja que en un any tan complicat com el 2020 a causa de la pandèmia, han aconseguit mantenir el ritme de donació, la qual cosa ha contribuït a salvar vides i millorar la qualitat de vida de les persones”.

En concret, durant l’any 2020 van ser 109.965 persones les que van acudir a donar sang, i en molts casos van acudir a donar més d’una vegada (l’índex de repetició es va situar en 2020 en el 1,49).

Segons ha destacat Barceló “hem de ser conscients de la importància que té la donació de sang perquè són moltes les persones que han necessitat una transfusió de sang per a la seua curació, i qualsevol de nosaltres ens podem trobar en esta situació. Per tant, hem de conscienciar i animar a la població, especialment als joves, al fet que es facen donants”. A més, la campanya d’enguany se centra especialment en el paper dels joves per a garantir un subministrament de sang segura.

<

>
Donar sang per primera vegada

De fet, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), en el marc de la seua campanya de captació de donants, ja ha registrat durant els cinc primers mesos d’any a quasi 6.000 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada.

Dels donants de l’any passat, un total de 14.453 donants es van animar a donar sang per primera vegada: 7.610 a València, 5.339 a Alacant i 1.504 a Castelló.

Quant al gènere, un 55,32% dels donants van ser en 2020 homes i un 44,68%, dones. El percentatge s’iguala encara més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 29,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 24,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 46,4%.

164.062 unitats de sang donades

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2020 amb un total de 164.062 unitats de sang donades, quantitat que representa una lleugera disminució respecte de l’exercici anterior (5%). Les donacions, per tant, s’han mantingut malgrat la crisi sanitària, com també han romàs invariables els nivells de demanda, que tampoc s’han vist alterats de manera significativa. Estes dades evidencien la necessitat de preservar la continuïtat en el subministrament de productes sanguinis i de mantenir la consciència social sobre la donació de sang.

La distribució per províncies de les donacions de sang durant 2020 va ser la següent: 88.497 unitats a València, 17.334 a Castelló i 58.231 a Alacant.

D’altra banda, el CTCV va realitzar durant l’any passat un total de 4.345 sortides amb els equips mòbils (2.227 a València, 1.685 a Alacant i 433 a Castelló).

Així mateix, des del mes de gener passat, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 72.888 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 38.053 unitats a València, a Alacant 26.818 i a Castelló 8.017 unitats.

 

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.