Anuncios

Quasi 110.000 donants de sang han permés mantenir el ritme de donació durant la pandèmia

El dia 14 de juny se celebra el Dia Mundial del Donant de Sang baix el lema “Dóna sang perquè el món continue latent“, i enguany la campanya se centra en la contribució que el donant pot realitzar per per a mantenir el pols del món, salvar vides i millorar la salut dels altres.

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha volgut traslladar un missatge d’agraïment als més de 110.000 donants de sang “ja que en un any tan complicat com el 2020 a causa de la pandèmia, han aconseguit mantenir el ritme de donació, la qual cosa ha contribuït a salvar vides i millorar la qualitat de vida de les persones”.

En concret, durant l’any 2020 van ser 109.965 persones les que van acudir a donar sang, i en molts casos van acudir a donar més d’una vegada (l’índex de repetició es va situar en 2020 en el 1,49).

Segons ha destacat Barceló “hem de ser conscients de la importància que té la donació de sang perquè són moltes les persones que han necessitat una transfusió de sang per a la seua curació, i qualsevol de nosaltres ens podem trobar en esta situació. Per tant, hem de conscienciar i animar a la població, especialment als joves, al fet que es facen donants”. A més, la campanya d’enguany se centra especialment en el paper dels joves per a garantir un subministrament de sang segura.

<

>
Donar sang per primera vegada

De fet, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), en el marc de la seua campanya de captació de donants, ja ha registrat durant els cinc primers mesos d’any a quasi 6.000 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada.

Dels donants de l’any passat, un total de 14.453 donants es van animar a donar sang per primera vegada: 7.610 a València, 5.339 a Alacant i 1.504 a Castelló.

Quant al gènere, un 55,32% dels donants van ser en 2020 homes i un 44,68%, dones. El percentatge s’iguala encara més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 29,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 24,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 46,4%.

164.062 unitats de sang donades

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2020 amb un total de 164.062 unitats de sang donades, quantitat que representa una lleugera disminució respecte de l’exercici anterior (5%). Les donacions, per tant, s’han mantingut malgrat la crisi sanitària, com també han romàs invariables els nivells de demanda, que tampoc s’han vist alterats de manera significativa. Estes dades evidencien la necessitat de preservar la continuïtat en el subministrament de productes sanguinis i de mantenir la consciència social sobre la donació de sang.

La distribució per províncies de les donacions de sang durant 2020 va ser la següent: 88.497 unitats a València, 17.334 a Castelló i 58.231 a Alacant.

D’altra banda, el CTCV va realitzar durant l’any passat un total de 4.345 sortides amb els equips mòbils (2.227 a València, 1.685 a Alacant i 433 a Castelló).

Així mateix, des del mes de gener passat, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 72.888 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 38.053 unitats a València, a Alacant 26.818 i a Castelló 8.017 unitats.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.