Quasi 110.000 donants de sang han permés mantenir el ritme de donació durant la pandèmia

El dia 14 de juny se celebra el Dia Mundial del Donant de Sang baix el lema “Dóna sang perquè el món continue latent“, i enguany la campanya se centra en la contribució que el donant pot realitzar per per a mantenir el pols del món, salvar vides i millorar la salut dels altres.

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha volgut traslladar un missatge d’agraïment als més de 110.000 donants de sang “ja que en un any tan complicat com el 2020 a causa de la pandèmia, han aconseguit mantenir el ritme de donació, la qual cosa ha contribuït a salvar vides i millorar la qualitat de vida de les persones”.

En concret, durant l’any 2020 van ser 109.965 persones les que van acudir a donar sang, i en molts casos van acudir a donar més d’una vegada (l’índex de repetició es va situar en 2020 en el 1,49).

Segons ha destacat Barceló “hem de ser conscients de la importància que té la donació de sang perquè són moltes les persones que han necessitat una transfusió de sang per a la seua curació, i qualsevol de nosaltres ens podem trobar en esta situació. Per tant, hem de conscienciar i animar a la població, especialment als joves, al fet que es facen donants”. A més, la campanya d’enguany se centra especialment en el paper dels joves per a garantir un subministrament de sang segura.

<

>
Donar sang per primera vegada

De fet, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), en el marc de la seua campanya de captació de donants, ja ha registrat durant els cinc primers mesos d’any a quasi 6.000 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada.

Dels donants de l’any passat, un total de 14.453 donants es van animar a donar sang per primera vegada: 7.610 a València, 5.339 a Alacant i 1.504 a Castelló.

Quant al gènere, un 55,32% dels donants van ser en 2020 homes i un 44,68%, dones. El percentatge s’iguala encara més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 29,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 24,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 46,4%.

164.062 unitats de sang donades

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2020 amb un total de 164.062 unitats de sang donades, quantitat que representa una lleugera disminució respecte de l’exercici anterior (5%). Les donacions, per tant, s’han mantingut malgrat la crisi sanitària, com també han romàs invariables els nivells de demanda, que tampoc s’han vist alterats de manera significativa. Estes dades evidencien la necessitat de preservar la continuïtat en el subministrament de productes sanguinis i de mantenir la consciència social sobre la donació de sang.

La distribució per províncies de les donacions de sang durant 2020 va ser la següent: 88.497 unitats a València, 17.334 a Castelló i 58.231 a Alacant.

D’altra banda, el CTCV va realitzar durant l’any passat un total de 4.345 sortides amb els equips mòbils (2.227 a València, 1.685 a Alacant i 433 a Castelló).

Així mateix, des del mes de gener passat, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 72.888 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 38.053 unitats a València, a Alacant 26.818 i a Castelló 8.017 unitats.

 

Últimes notícies

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.

La Comunitat Valenciana es prepara per a un cap de setmana preestiuenc amb cel buidat i calor

La Comunitat Valenciana encara un tram final de setmana amb ambient clarament preestiuenc, temperatures en ascens fins a fregar els 30 graus, cels buidats i vent fluix, tant a l'interior com en la costa.

Detingut a Ontinyent el responsable d’una finca amb 1.200 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de cànnabis amb 1.232 plantes en una finca rústica d'Ontinyent, equipada amb videovigilància 24 hores i material per a cultiu indoor.

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.