Quasi 110.000 donants de sang han permés mantenir el ritme de donació durant la pandèmia

El dia 14 de juny se celebra el Dia Mundial del Donant de Sang baix el lema «Dóna sang perquè el món continue latent«, i enguany la campanya se centra en la contribució que el donant pot realitzar per per a mantenir el pols del món, salvar vides i millorar la salut dels altres.

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha volgut traslladar un missatge d’agraïment als més de 110.000 donants de sang «ja que en un any tan complicat com el 2020 a causa de la pandèmia, han aconseguit mantenir el ritme de donació, la qual cosa ha contribuït a salvar vides i millorar la qualitat de vida de les persones».

En concret, durant l’any 2020 van ser 109.965 persones les que van acudir a donar sang, i en molts casos van acudir a donar més d’una vegada (l’índex de repetició es va situar en 2020 en el 1,49).

Segons ha destacat Barceló «hem de ser conscients de la importància que té la donació de sang perquè són moltes les persones que han necessitat una transfusió de sang per a la seua curació, i qualsevol de nosaltres ens podem trobar en esta situació. Per tant, hem de conscienciar i animar a la població, especialment als joves, al fet que es facen donants». A més, la campanya d’enguany se centra especialment en el paper dels joves per a garantir un subministrament de sang segura.

<

>
Donar sang per primera vegada

De fet, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), en el marc de la seua campanya de captació de donants, ja ha registrat durant els cinc primers mesos d’any a quasi 6.000 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada.

Dels donants de l’any passat, un total de 14.453 donants es van animar a donar sang per primera vegada: 7.610 a València, 5.339 a Alacant i 1.504 a Castelló.

Quant al gènere, un 55,32% dels donants van ser en 2020 homes i un 44,68%, dones. El percentatge s’iguala encara més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 29,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 24,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 46,4%.

164.062 unitats de sang donades

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2020 amb un total de 164.062 unitats de sang donades, quantitat que representa una lleugera disminució respecte de l’exercici anterior (5%). Les donacions, per tant, s’han mantingut malgrat la crisi sanitària, com també han romàs invariables els nivells de demanda, que tampoc s’han vist alterats de manera significativa. Estes dades evidencien la necessitat de preservar la continuïtat en el subministrament de productes sanguinis i de mantenir la consciència social sobre la donació de sang.

La distribució per províncies de les donacions de sang durant 2020 va ser la següent: 88.497 unitats a València, 17.334 a Castelló i 58.231 a Alacant.

D’altra banda, el CTCV va realitzar durant l’any passat un total de 4.345 sortides amb els equips mòbils (2.227 a València, 1.685 a Alacant i 433 a Castelló).

Així mateix, des del mes de gener passat, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 72.888 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 38.053 unitats a València, a Alacant 26.818 i a Castelló 8.017 unitats.

 

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.