Quasi 110.000 donants de sang han permés mantenir el ritme de donació durant la pandèmia

El dia 14 de juny se celebra el Dia Mundial del Donant de Sang baix el lema «Dóna sang perquè el món continue latent«, i enguany la campanya se centra en la contribució que el donant pot realitzar per per a mantenir el pols del món, salvar vides i millorar la salut dels altres.

En este sentit, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha volgut traslladar un missatge d’agraïment als més de 110.000 donants de sang «ja que en un any tan complicat com el 2020 a causa de la pandèmia, han aconseguit mantenir el ritme de donació, la qual cosa ha contribuït a salvar vides i millorar la qualitat de vida de les persones».

En concret, durant l’any 2020 van ser 109.965 persones les que van acudir a donar sang, i en molts casos van acudir a donar més d’una vegada (l’índex de repetició es va situar en 2020 en el 1,49).

Segons ha destacat Barceló «hem de ser conscients de la importància que té la donació de sang perquè són moltes les persones que han necessitat una transfusió de sang per a la seua curació, i qualsevol de nosaltres ens podem trobar en esta situació. Per tant, hem de conscienciar i animar a la població, especialment als joves, al fet que es facen donants». A més, la campanya d’enguany se centra especialment en el paper dels joves per a garantir un subministrament de sang segura.

<

>
Donar sang per primera vegada

De fet, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV), en el marc de la seua campanya de captació de donants, ja ha registrat durant els cinc primers mesos d’any a quasi 6.000 persones que s’han acostat a donar sang per primera vegada.

Dels donants de l’any passat, un total de 14.453 donants es van animar a donar sang per primera vegada: 7.610 a València, 5.339 a Alacant i 1.504 a Castelló.

Quant al gènere, un 55,32% dels donants van ser en 2020 homes i un 44,68%, dones. El percentatge s’iguala encara més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l’any i els homes, quatre.

Per franges d’edat; el 29,2% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 24,4% dels donants, i els d’edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 46,4%.

164.062 unitats de sang donades

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l’any 2020 amb un total de 164.062 unitats de sang donades, quantitat que representa una lleugera disminució respecte de l’exercici anterior (5%). Les donacions, per tant, s’han mantingut malgrat la crisi sanitària, com també han romàs invariables els nivells de demanda, que tampoc s’han vist alterats de manera significativa. Estes dades evidencien la necessitat de preservar la continuïtat en el subministrament de productes sanguinis i de mantenir la consciència social sobre la donació de sang.

La distribució per províncies de les donacions de sang durant 2020 va ser la següent: 88.497 unitats a València, 17.334 a Castelló i 58.231 a Alacant.

D’altra banda, el CTCV va realitzar durant l’any passat un total de 4.345 sortides amb els equips mòbils (2.227 a València, 1.685 a Alacant i 433 a Castelló).

Així mateix, des del mes de gener passat, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) ha obtingut un total de 72.888 unitats de sang entre les tres províncies. En concret, 38.053 unitats a València, a Alacant 26.818 i a Castelló 8.017 unitats.

 

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.