13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Quatre víctimes, ferits i més de 50 detinguts: Balanç trist en Washington

 

Quatre persones mortes, 14 policies ferits i 52 arrestos en el marc dels aldarulls al Capitoli dels Estats Units. Este és el balanç provisional que han fet les autoritats locals després de finalitzar l’assalt dels manifestats proTrump al Congrés, que tenia com a objectiu evitar la corroboració del resultat de les últimes eleccions. Durant els fets s’han produït episodis violents i s’han sentit trets.

 

Les autoritats de Washington ja van informar d’una dona morta i s’han de sumar tres persones, que encara no estan identificades. D’altra banda, dels 14 policies ferits, dos es troben en estat greu. Pel que fa a les detencions, de les 52 unes 30 van ser per violacions del toc de queda que va imposar l’alcaldia de Washington a partir de les 18.00 hores. De fet, l’alcaldessa de Washington, Muriel Bowser, ha allargat durant dos setmanes més l’estat d’emergència pública, és a dir, fins després de la investidura del president electe, Joe Biden. 

 

Un cop controlada la situació en l’exterior del Capitoli, la presidenta de la Cambra de Representants, Nancy Pelosi, va anunciar a través d’una carta que els líders del Congrés van decidir continuar amb la sessió per a certificar la victòria del president electe, Joe Biden. «En consulta amb els líders i després d’unes telefonades hem decidit procedir esta vesprada, quan el Capitoli estiga disponible pel seu ús», ha explicat.

 

D’altra banda, encara president dels Estats Units, Donald Trump, ha justificat la irrupció al Capitoli amb un nou comentari a Twitter a on reitera les seues teories que li han «robat» les eleccions. «Això és el que passa quan es roba una victòria sagrada i claríssima a grans patriotes que han estat tractats malament i injustament durant molt de temps», ha afirmat Trump. «Aneu a casa amb amor i pau», ha afegit el republicà, que ha assegurat que este 6 de gener «es recordarà per sempre».

 

El relat dels fets

Milers de seguidors pro-Trump han assaltat este dimecres el Capitoli per a aturar la reunió del Congrés dels Estats Units que havia de corroborar els resultats de les eleccions celebrades el passat mes de novembre. Tot i que Joen Biden va ser escollit guanyador, el president Donald Trump continua sense reconèixer els resultats i ha tornat a titllar els comicis de «fraudulents», demanant «corregir» els resultats.

 

El Congrés s’ha vist obligat a fer un recés en el debat després del succés. Per la seua banda, Trump s’ha dirigit als manifestants a través de Twitter criticant al vicepresident Mike Pence, per no tindre «el coratge» per a «protegir el país i la Constitució».

 

Alguns dels manifestants han conseguit entrar al Capitoli i s’han viscut escenes violentes amb trencament de finestres i portes. També s’ha sentit algun tret quan els assaltants s’han enfrontat amb els agents de seguretat de l’edifici. Els seguidors de Trump que estaven a dins, han cridat proclames a favor de l’expresident, insistint que és el veritable guanyador de les eleccions americanes.

 

Un escenari que ha obligat a suspendre la sessió i desallotjar a les persones que hi havia dins. De fet, la mateixa policia ha recomanat als congressistes que es posaren màscares de gas. Pel que fa al vicepresident Mike Pence, ha estat evacuat per precaució. Paral·lelament, s’ha anunciat un toc de queda en tota la ciutat de Washington des de les 18.00 hores de la vesprada, fins a les 06.00 hores del matí de l’endemà.

 

Mentres, Donald Trump ha demanat als manifestants a través de Twitter que es mantinguen «en pau» i que no hi haja escenes de «violència». En este sentit els ha recordat que són el partit de «la llei i l’ordre» i els ha instat a respectar les ordres de la policia.

Últimes notícies

Les últimes pluges deixen 45 litres per metre quadrat a Pego i fins a 26 al Camp de Morvedre

Les precipitacions de les últimes quatre hores han acumulat 45,4 l/m² a Pego i fins a 26 en punts del Camp de Morvedre. No s'han registrat incidències rellevants, excepte una per caiguda de rebles a Castelló.

Bernabé critica el carroñerismo polític i defén la resposta del PSOE davant les denúncies d’assetjament

Bernabé ha defés que el PSOE ha sigut contundent davant les denúncies d'assetjament i ha creat canals interns. També ha censurat el carroñerismo polític.

València actualitzarà a les 18 h les mesures per al dilluns, incloses les de col·legis

L'Ajuntament manté les mesures per l'alerta roja i comunicarà a partir de les 18 h les decisions per al dilluns, amb especial atenció als col·legis. Parcs i el jardí del Túria continuen tancats i els CAUS operen de forma continuada.

Aemet advertix de tempestes en terra esta vesprada i matinada en el litoral de València

Aemet preveu que el tram més advers de l'episodi arribe esta tarde-nit i la pròxima matinada, amb tempestes en terra en zones costaneres de València. Ja es registren ruixats intensos i acumulats destacats.

Bernabé qüestiona a Feijóo després de la seua citació i posa en dubte que estiguera tan informat

Pilar Bernabé ha posat en qüestió que Alberto Núñez Feijóo estiguera informat en temps real de la DANA després de ser citat com a testimoni. També ha exigit al PP depuració de responsabilitats i ha demanat a Pérez Llorca reclamar l'acta de diputat a Carlos Mazón.

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.