Quatre víctimes, ferits i més de 50 detinguts: Balanç trist en Washington

 

Quatre persones mortes, 14 policies ferits i 52 arrestos en el marc dels aldarulls al Capitoli dels Estats Units. Este és el balanç provisional que han fet les autoritats locals després de finalitzar l’assalt dels manifestats proTrump al Congrés, que tenia com a objectiu evitar la corroboració del resultat de les últimes eleccions. Durant els fets s’han produït episodis violents i s’han sentit trets.

 

Les autoritats de Washington ja van informar d’una dona morta i s’han de sumar tres persones, que encara no estan identificades. D’altra banda, dels 14 policies ferits, dos es troben en estat greu. Pel que fa a les detencions, de les 52 unes 30 van ser per violacions del toc de queda que va imposar l’alcaldia de Washington a partir de les 18.00 hores. De fet, l’alcaldessa de Washington, Muriel Bowser, ha allargat durant dos setmanes més l’estat d’emergència pública, és a dir, fins després de la investidura del president electe, Joe Biden. 

 

Un cop controlada la situació en l’exterior del Capitoli, la presidenta de la Cambra de Representants, Nancy Pelosi, va anunciar a través d’una carta que els líders del Congrés van decidir continuar amb la sessió per a certificar la victòria del president electe, Joe Biden. «En consulta amb els líders i després d’unes telefonades hem decidit procedir esta vesprada, quan el Capitoli estiga disponible pel seu ús», ha explicat.

 

D’altra banda, encara president dels Estats Units, Donald Trump, ha justificat la irrupció al Capitoli amb un nou comentari a Twitter a on reitera les seues teories que li han «robat» les eleccions. «Això és el que passa quan es roba una victòria sagrada i claríssima a grans patriotes que han estat tractats malament i injustament durant molt de temps», ha afirmat Trump. «Aneu a casa amb amor i pau», ha afegit el republicà, que ha assegurat que este 6 de gener «es recordarà per sempre».

 

El relat dels fets

Milers de seguidors pro-Trump han assaltat este dimecres el Capitoli per a aturar la reunió del Congrés dels Estats Units que havia de corroborar els resultats de les eleccions celebrades el passat mes de novembre. Tot i que Joen Biden va ser escollit guanyador, el president Donald Trump continua sense reconèixer els resultats i ha tornat a titllar els comicis de «fraudulents», demanant «corregir» els resultats.

 

El Congrés s’ha vist obligat a fer un recés en el debat després del succés. Per la seua banda, Trump s’ha dirigit als manifestants a través de Twitter criticant al vicepresident Mike Pence, per no tindre «el coratge» per a «protegir el país i la Constitució».

 

Alguns dels manifestants han conseguit entrar al Capitoli i s’han viscut escenes violentes amb trencament de finestres i portes. També s’ha sentit algun tret quan els assaltants s’han enfrontat amb els agents de seguretat de l’edifici. Els seguidors de Trump que estaven a dins, han cridat proclames a favor de l’expresident, insistint que és el veritable guanyador de les eleccions americanes.

 

Un escenari que ha obligat a suspendre la sessió i desallotjar a les persones que hi havia dins. De fet, la mateixa policia ha recomanat als congressistes que es posaren màscares de gas. Pel que fa al vicepresident Mike Pence, ha estat evacuat per precaució. Paral·lelament, s’ha anunciat un toc de queda en tota la ciutat de Washington des de les 18.00 hores de la vesprada, fins a les 06.00 hores del matí de l’endemà.

 

Mentres, Donald Trump ha demanat als manifestants a través de Twitter que es mantinguen «en pau» i que no hi haja escenes de «violència». En este sentit els ha recordat que són el partit de «la llei i l’ordre» i els ha instat a respectar les ordres de la policia.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.