Quatre víctimes, ferits i més de 50 detinguts: Balanç trist en Washington

 

Quatre persones mortes, 14 policies ferits i 52 arrestos en el marc dels aldarulls al Capitoli dels Estats Units. Este és el balanç provisional que han fet les autoritats locals després de finalitzar l’assalt dels manifestats proTrump al Congrés, que tenia com a objectiu evitar la corroboració del resultat de les últimes eleccions. Durant els fets s’han produït episodis violents i s’han sentit trets.

 

Les autoritats de Washington ja van informar d’una dona morta i s’han de sumar tres persones, que encara no estan identificades. D’altra banda, dels 14 policies ferits, dos es troben en estat greu. Pel que fa a les detencions, de les 52 unes 30 van ser per violacions del toc de queda que va imposar l’alcaldia de Washington a partir de les 18.00 hores. De fet, l’alcaldessa de Washington, Muriel Bowser, ha allargat durant dos setmanes més l’estat d’emergència pública, és a dir, fins després de la investidura del president electe, Joe Biden. 

 

Un cop controlada la situació en l’exterior del Capitoli, la presidenta de la Cambra de Representants, Nancy Pelosi, va anunciar a través d’una carta que els líders del Congrés van decidir continuar amb la sessió per a certificar la victòria del president electe, Joe Biden. «En consulta amb els líders i després d’unes telefonades hem decidit procedir esta vesprada, quan el Capitoli estiga disponible pel seu ús», ha explicat.

 

D’altra banda, encara president dels Estats Units, Donald Trump, ha justificat la irrupció al Capitoli amb un nou comentari a Twitter a on reitera les seues teories que li han «robat» les eleccions. «Això és el que passa quan es roba una victòria sagrada i claríssima a grans patriotes que han estat tractats malament i injustament durant molt de temps», ha afirmat Trump. «Aneu a casa amb amor i pau», ha afegit el republicà, que ha assegurat que este 6 de gener «es recordarà per sempre».

 

El relat dels fets

Milers de seguidors pro-Trump han assaltat este dimecres el Capitoli per a aturar la reunió del Congrés dels Estats Units que havia de corroborar els resultats de les eleccions celebrades el passat mes de novembre. Tot i que Joen Biden va ser escollit guanyador, el president Donald Trump continua sense reconèixer els resultats i ha tornat a titllar els comicis de «fraudulents», demanant «corregir» els resultats.

 

El Congrés s’ha vist obligat a fer un recés en el debat després del succés. Per la seua banda, Trump s’ha dirigit als manifestants a través de Twitter criticant al vicepresident Mike Pence, per no tindre «el coratge» per a «protegir el país i la Constitució».

 

Alguns dels manifestants han conseguit entrar al Capitoli i s’han viscut escenes violentes amb trencament de finestres i portes. També s’ha sentit algun tret quan els assaltants s’han enfrontat amb els agents de seguretat de l’edifici. Els seguidors de Trump que estaven a dins, han cridat proclames a favor de l’expresident, insistint que és el veritable guanyador de les eleccions americanes.

 

Un escenari que ha obligat a suspendre la sessió i desallotjar a les persones que hi havia dins. De fet, la mateixa policia ha recomanat als congressistes que es posaren màscares de gas. Pel que fa al vicepresident Mike Pence, ha estat evacuat per precaució. Paral·lelament, s’ha anunciat un toc de queda en tota la ciutat de Washington des de les 18.00 hores de la vesprada, fins a les 06.00 hores del matí de l’endemà.

 

Mentres, Donald Trump ha demanat als manifestants a través de Twitter que es mantinguen «en pau» i que no hi haja escenes de «violència». En este sentit els ha recordat que són el partit de «la llei i l’ordre» i els ha instat a respectar les ordres de la policia.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.