Quatre víctimes, ferits i més de 50 detinguts: Balanç trist en Washington

 

Quatre persones mortes, 14 policies ferits i 52 arrestos en el marc dels aldarulls al Capitoli dels Estats Units. Este és el balanç provisional que han fet les autoritats locals després de finalitzar l’assalt dels manifestats proTrump al Congrés, que tenia com a objectiu evitar la corroboració del resultat de les últimes eleccions. Durant els fets s’han produït episodis violents i s’han sentit trets.

 

Les autoritats de Washington ja van informar d’una dona morta i s’han de sumar tres persones, que encara no estan identificades. D’altra banda, dels 14 policies ferits, dos es troben en estat greu. Pel que fa a les detencions, de les 52 unes 30 van ser per violacions del toc de queda que va imposar l’alcaldia de Washington a partir de les 18.00 hores. De fet, l’alcaldessa de Washington, Muriel Bowser, ha allargat durant dos setmanes més l’estat d’emergència pública, és a dir, fins després de la investidura del president electe, Joe Biden. 

 

Un cop controlada la situació en l’exterior del Capitoli, la presidenta de la Cambra de Representants, Nancy Pelosi, va anunciar a través d’una carta que els líders del Congrés van decidir continuar amb la sessió per a certificar la victòria del president electe, Joe Biden. «En consulta amb els líders i després d’unes telefonades hem decidit procedir esta vesprada, quan el Capitoli estiga disponible pel seu ús», ha explicat.

 

D’altra banda, encara president dels Estats Units, Donald Trump, ha justificat la irrupció al Capitoli amb un nou comentari a Twitter a on reitera les seues teories que li han «robat» les eleccions. «Això és el que passa quan es roba una victòria sagrada i claríssima a grans patriotes que han estat tractats malament i injustament durant molt de temps», ha afirmat Trump. «Aneu a casa amb amor i pau», ha afegit el republicà, que ha assegurat que este 6 de gener «es recordarà per sempre».

 

El relat dels fets

Milers de seguidors pro-Trump han assaltat este dimecres el Capitoli per a aturar la reunió del Congrés dels Estats Units que havia de corroborar els resultats de les eleccions celebrades el passat mes de novembre. Tot i que Joen Biden va ser escollit guanyador, el president Donald Trump continua sense reconèixer els resultats i ha tornat a titllar els comicis de «fraudulents», demanant «corregir» els resultats.

 

El Congrés s’ha vist obligat a fer un recés en el debat després del succés. Per la seua banda, Trump s’ha dirigit als manifestants a través de Twitter criticant al vicepresident Mike Pence, per no tindre «el coratge» per a «protegir el país i la Constitució».

 

Alguns dels manifestants han conseguit entrar al Capitoli i s’han viscut escenes violentes amb trencament de finestres i portes. També s’ha sentit algun tret quan els assaltants s’han enfrontat amb els agents de seguretat de l’edifici. Els seguidors de Trump que estaven a dins, han cridat proclames a favor de l’expresident, insistint que és el veritable guanyador de les eleccions americanes.

 

Un escenari que ha obligat a suspendre la sessió i desallotjar a les persones que hi havia dins. De fet, la mateixa policia ha recomanat als congressistes que es posaren màscares de gas. Pel que fa al vicepresident Mike Pence, ha estat evacuat per precaució. Paral·lelament, s’ha anunciat un toc de queda en tota la ciutat de Washington des de les 18.00 hores de la vesprada, fins a les 06.00 hores del matí de l’endemà.

 

Mentres, Donald Trump ha demanat als manifestants a través de Twitter que es mantinguen «en pau» i que no hi haja escenes de «violència». En este sentit els ha recordat que són el partit de «la llei i l’ordre» i els ha instat a respectar les ordres de la policia.

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.