Querella contra la metgessa que va dir que la capella de l’Hospital d’Elx «s’usa com dipòsit de cadàvers»

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat que interposarà en els pròxims dies una querella criminal contra la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària, Maria Ángeles Medina, per les seues declaracions en les que afirmava que la capella de l’Hospital General d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant), «s’usa com a dipòsit de cadàvers».

 

Medina, en una entrevista aquest dissabte en ‘laSexta Nit’ recollida per Europa Press, ha assegurat que la capella del recinte hospitalari «és ara realment la reguarda dels fèretres, que s’estan acumulant. Els servicis funeraris no donen proveïment traure a tants pacients. Bé, els pobrets ja no són pacients», ha agregat.

 

«La situació no és bona en cap lloc, però he buscat quina característica idiosincràtica definix que ara mateix el territori valencià lidere els números tan catastròfics i no és ni més ni menys que l’alta politització de la sanitat, que, actualment, també està molt dividida en el si del govern del Botànic i molt alineada amb el govern central», ha manifestat.

 

Medina ha criticat que la Conselleria de Sanitat «ha sigut sorda, cega i muda davant del que els professionals hem dit i recomanat. Ens sentim molt impotents, passem de la ràbia a intentar ser positius i tirar del carro», ha assenyalat.

 

Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat»

De la mateixa manera, la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària ha indicat que «una de cada quatre persones que mor ara mateix és un ciutadà del territori valencià, i probablement és alacantí, perquè ara mateix estem en la cresta de l’ona». 

 

La Conselleria de Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat de manera intencionada i considera que creen una alarma social en un moment complicat i crucial de la lluita contra la pandèmia». També, lamenta que Medina «ha traspassat tots els codis ètics i deontològics de la seua condició de metgessa de família».

 

En este sentit, ha indicat que en la capella s’han habilitat huit llits per a poder acollir a pacients no Covid afectats per altres patologies i amb necessitat d’assistència i que l’ús d’este recinte «respon a la posada en marxa dels plans de contingència del departament» que es fan «precisament per a estar preparats i poder fer front a la situació actual provocada per la pandèmia».

 

La Conselleria de Sanitat ha instat a l’empresa a «prendre les mesures oportunes davant de la gravetat i àmplia difusió de les falsedats abocades» per Maria Ángeles Medina.

Últimes notícies

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.