Querella contra la metgessa que va dir que la capella de l’Hospital d’Elx «s’usa com dipòsit de cadàvers»

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat que interposarà en els pròxims dies una querella criminal contra la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària, Maria Ángeles Medina, per les seues declaracions en les que afirmava que la capella de l’Hospital General d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant), «s’usa com a dipòsit de cadàvers».

 

Medina, en una entrevista aquest dissabte en ‘laSexta Nit’ recollida per Europa Press, ha assegurat que la capella del recinte hospitalari «és ara realment la reguarda dels fèretres, que s’estan acumulant. Els servicis funeraris no donen proveïment traure a tants pacients. Bé, els pobrets ja no són pacients», ha agregat.

 

«La situació no és bona en cap lloc, però he buscat quina característica idiosincràtica definix que ara mateix el territori valencià lidere els números tan catastròfics i no és ni més ni menys que l’alta politització de la sanitat, que, actualment, també està molt dividida en el si del govern del Botànic i molt alineada amb el govern central», ha manifestat.

 

Medina ha criticat que la Conselleria de Sanitat «ha sigut sorda, cega i muda davant del que els professionals hem dit i recomanat. Ens sentim molt impotents, passem de la ràbia a intentar ser positius i tirar del carro», ha assenyalat.

 

Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat»

De la mateixa manera, la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària ha indicat que «una de cada quatre persones que mor ara mateix és un ciutadà del territori valencià, i probablement és alacantí, perquè ara mateix estem en la cresta de l’ona». 

 

La Conselleria de Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat de manera intencionada i considera que creen una alarma social en un moment complicat i crucial de la lluita contra la pandèmia». També, lamenta que Medina «ha traspassat tots els codis ètics i deontològics de la seua condició de metgessa de família».

 

En este sentit, ha indicat que en la capella s’han habilitat huit llits per a poder acollir a pacients no Covid afectats per altres patologies i amb necessitat d’assistència i que l’ús d’este recinte «respon a la posada en marxa dels plans de contingència del departament» que es fan «precisament per a estar preparats i poder fer front a la situació actual provocada per la pandèmia».

 

La Conselleria de Sanitat ha instat a l’empresa a «prendre les mesures oportunes davant de la gravetat i àmplia difusió de les falsedats abocades» per Maria Ángeles Medina.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.