Querella contra la metgessa que va dir que la capella de l’Hospital d’Elx «s’usa com dipòsit de cadàvers»

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat que interposarà en els pròxims dies una querella criminal contra la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària, Maria Ángeles Medina, per les seues declaracions en les que afirmava que la capella de l’Hospital General d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant), «s’usa com a dipòsit de cadàvers».

 

Medina, en una entrevista aquest dissabte en ‘laSexta Nit’ recollida per Europa Press, ha assegurat que la capella del recinte hospitalari «és ara realment la reguarda dels fèretres, que s’estan acumulant. Els servicis funeraris no donen proveïment traure a tants pacients. Bé, els pobrets ja no són pacients», ha agregat.

 

«La situació no és bona en cap lloc, però he buscat quina característica idiosincràtica definix que ara mateix el territori valencià lidere els números tan catastròfics i no és ni més ni menys que l’alta politització de la sanitat, que, actualment, també està molt dividida en el si del govern del Botànic i molt alineada amb el govern central», ha manifestat.

 

Medina ha criticat que la Conselleria de Sanitat «ha sigut sorda, cega i muda davant del que els professionals hem dit i recomanat. Ens sentim molt impotents, passem de la ràbia a intentar ser positius i tirar del carro», ha assenyalat.

 

Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat»

De la mateixa manera, la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària ha indicat que «una de cada quatre persones que mor ara mateix és un ciutadà del territori valencià, i probablement és alacantí, perquè ara mateix estem en la cresta de l’ona». 

 

La Conselleria de Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat de manera intencionada i considera que creen una alarma social en un moment complicat i crucial de la lluita contra la pandèmia». També, lamenta que Medina «ha traspassat tots els codis ètics i deontològics de la seua condició de metgessa de família».

 

En este sentit, ha indicat que en la capella s’han habilitat huit llits per a poder acollir a pacients no Covid afectats per altres patologies i amb necessitat d’assistència i que l’ús d’este recinte «respon a la posada en marxa dels plans de contingència del departament» que es fan «precisament per a estar preparats i poder fer front a la situació actual provocada per la pandèmia».

 

La Conselleria de Sanitat ha instat a l’empresa a «prendre les mesures oportunes davant de la gravetat i àmplia difusió de les falsedats abocades» per Maria Ángeles Medina.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.