11.5 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

L’aplicació ‘Radar COVID’ ja està plenament operativa en tot el territori valencià

 

L’aplicació mòbil Radar COVID, que ajuda en el rastreig i detecció de persones contagiades per coronavirus, ja està plenament operativa en el territori valencià després de què la Conselleria de Sanitat haja completat la integració d’esta ‘app’ per a ajudar a evitar la propagació de la Covid-19.

 

Radar COVID usa tecnologia bluetooth de baix consum i funciona de manera completament anònima; una volta instal·lada en el telèfon mòbil, permet comunicar, sempre preservant la privacitat, els diagnòstics positius i el possible contacte mantingut amb una persona infectada, segons informa la Generalitat.

 

La Conselleria ha fet un sistema de generació de codis perquè els qui donen positiu en un test de coronavirus i tinguen descarregada l’aplicació en el seu mòbil puguen informar, de manera anònima, a la resta de persones amb les que hagen estat en contacte i que també siguen usuàries d’esta ‘app’.

 

Els pasos a seguir si eres positiu

El ciutadà que haja rebut una notificació per un professional sanitari d’un resultat positiu per a la PCR podrà obtindre el codi de 12 dígits de confirmació accedint a la web que s’ha habilitat en la pàgina de la Conselleria de Sanitat.

 

En esta pàgina haurà d’identificar-se introduint el número de SIP, la data de naixement i la data d’emissió de la targeta SIP, i indicarà si té l’aplicació Radar COVID instal·lada.

 

Després de comprovar que les dades d’identificació són vàlides, haurà de verificar el telèfon a on rebre el SMS amb el codi i el sistema comprovarà la data i el resultat de l’última prova diagnòstica de COVID-19 feta al pacient. Si el resultat de la prova és positiu, el sistema li adjudicarà al pacient un codi de confirmació. El codi el visualitzarà en pantalla i també el rebrà per SMS en el telèfon indicat.

 

Segons la Generalitat, s’han pres les mesures per a garantir que una persona només puga obtindre un codi per a una prova PCR positiva i un codi no puga reutilitzar-se.

 

Els pasos a seguir si has tingut contacte

Per part seua, els contactes de la persona infectada reben una alerta en el telèfon mòbil que els notifica que han estat prop d’algú que ha donat positiu en una prova PCR. La comunicació es completa amb l’advertiment que ha d’extremar les mesures preventives i vigilar si desenvolupa símptomes en els següents deu dies. En cas de presentar tos, febre o dificultat respiratòria, ha de sol·licitar cita a través de l’aplicació GVA Coronavirus o en la web.

 

A demés de garantir la privacitat de les persones usuàries, esta ‘app’ és segura, remarquen des del Govern valencià, que recorda que Radar COVID està disponible tant per a Android en Google Play com per a iPhone en l’APP STORE.

Últimes notícies

La IA generativa pot ampliar la bretxa laboral sense polítiques públiques fermes

Un estudi de la UPV i UTAMED alerta que la IA generativa pot intensificar la vulnerabilitat de jóvens i majors i demana formació, transparència i accés equitatiu.

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.

La Sindicatura de Comptes detecta incompliments molt significatius en els contractes d’emergència d’FGV per la DANA

Un informe de la Sindicatura de Comptes ha detectat incompliments molt significatius en contractes d'FGV lligats a la DANA de 2024, amb preus desviats i motivacions insuficients en diverses adjudicacions.

Cel nuvolós a València i Alacant i màximes en descens este dijous en la Comunitat

Jornada amb cel nuvolós a València i Alacant i intervals a Castelló. Descendixen les màximes de forma generalitzada i les mínimes baixen a l'interior nord.

Controlat l’incendi industrial a Alzira després de quasi quatre hores de treball

El foc en una nau sense activitat que emmagatzemava cartó i bidons, al carrer Callao, va quedar controlat a les 22.32. Va haver-hi desallotjaments preventius en vivendes pròximes.

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.