L’aplicació ‘Radar COVID’ ja està plenament operativa en tot el territori valencià

 

L’aplicació mòbil Radar COVID, que ajuda en el rastreig i detecció de persones contagiades per coronavirus, ja està plenament operativa en el territori valencià després de què la Conselleria de Sanitat haja completat la integració d’esta ‘app’ per a ajudar a evitar la propagació de la Covid-19.

 

Radar COVID usa tecnologia bluetooth de baix consum i funciona de manera completament anònima; una volta instal·lada en el telèfon mòbil, permet comunicar, sempre preservant la privacitat, els diagnòstics positius i el possible contacte mantingut amb una persona infectada, segons informa la Generalitat.

 

La Conselleria ha fet un sistema de generació de codis perquè els qui donen positiu en un test de coronavirus i tinguen descarregada l’aplicació en el seu mòbil puguen informar, de manera anònima, a la resta de persones amb les que hagen estat en contacte i que també siguen usuàries d’esta ‘app’.

 

Els pasos a seguir si eres positiu

El ciutadà que haja rebut una notificació per un professional sanitari d’un resultat positiu per a la PCR podrà obtindre el codi de 12 dígits de confirmació accedint a la web que s’ha habilitat en la pàgina de la Conselleria de Sanitat.

 

En esta pàgina haurà d’identificar-se introduint el número de SIP, la data de naixement i la data d’emissió de la targeta SIP, i indicarà si té l’aplicació Radar COVID instal·lada.

 

Després de comprovar que les dades d’identificació són vàlides, haurà de verificar el telèfon a on rebre el SMS amb el codi i el sistema comprovarà la data i el resultat de l’última prova diagnòstica de COVID-19 feta al pacient. Si el resultat de la prova és positiu, el sistema li adjudicarà al pacient un codi de confirmació. El codi el visualitzarà en pantalla i també el rebrà per SMS en el telèfon indicat.

 

Segons la Generalitat, s’han pres les mesures per a garantir que una persona només puga obtindre un codi per a una prova PCR positiva i un codi no puga reutilitzar-se.

 

Els pasos a seguir si has tingut contacte

Per part seua, els contactes de la persona infectada reben una alerta en el telèfon mòbil que els notifica que han estat prop d’algú que ha donat positiu en una prova PCR. La comunicació es completa amb l’advertiment que ha d’extremar les mesures preventives i vigilar si desenvolupa símptomes en els següents deu dies. En cas de presentar tos, febre o dificultat respiratòria, ha de sol·licitar cita a través de l’aplicació GVA Coronavirus o en la web.

 

A demés de garantir la privacitat de les persones usuàries, esta ‘app’ és segura, remarquen des del Govern valencià, que recorda que Radar COVID està disponible tant per a Android en Google Play com per a iPhone en l’APP STORE.

Últimes notícies

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.

El València Basket tanca el mínim de jugadors ‘cupo’ però encara vol reforçar la plantilla

El València Basket ha assolit el mínim de quatre jugadors 'cupo' amb el fitxatge de Mario Saint-Supéry, però el club encara vol incorporar almenys un jugador més per a mantindre marge de maniobra en l’ACB.

El PSPV acusa el PP de frenar el blindatge del finançament de la dependència

El PSPV ha criticat que el PP haja votat en contra en el Congrés de la reforma que fixa per llei que l’Estat financie el 50% del sistema de dependència, malgrat reivindicar més fons per a la Comunitat Valenciana.

Onze detinguts per venda de droga en vivendes, trasters i una granja d’El Campello

La Guàrdia Civil ha detingut onze persones a El Campello per presumpta venda de cocaïna, marihuana i haixix en vivendes, trasters, un comerç i una granja avícola, i ha intervingut diners, vehicles i material per al tràfic de drogues.