Identifiquen «reaccions al·lèrgiques greus» entre els efectes secundaris d’AstraZeneca

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha informat de la identificació d’al·lèrgies greus entre els possibles efectes secundaris de la vacuna d’AstraZeneca, que es troba ara mateix enmig d’un gran debat. Les al·lèrgies, no obstant això, no són cap novetat, i és que en el Regne Unit, un dels primers llocs a on va començar a ser administrada, ja s’havien identificat esta classe de reaccions al vaccí. 

 

Possibles reaccions al·lèrgiques greus en la vacuna d’AstraZeneca

En un comunicat, els experts europeus asseguren haver recomanat «una actualització de la informació sobre el producte», per a que incloga com a possibles efectes secundaris «l’anafilaxi i la hipersensibilitat». «L’actualització es basa en la revisió de 41 informes de possible anafilaxi observada en almenys 5 milions de vacunes en el Regne Unit», ha detallat l’EMA. 

 

Segons els experts del comitè per a l’avaluació de riscos dels medicaments, «després d’una curosa consideració de les dades», s’ha arribat a la conclusió que és «probable que existisca un vincle de la vacuna amb almenys alguns d’estos casos». Tot i això, l’agència insistix que «les reaccions al·lèrgiques greus» són «un efecte secundari conegut», però que «pot tindre lloc rarament amb les vacunes». 

 

És més, segons explica ‘El Mundo’, la informació que s’oferix sobre la vacuna d’Oxford ja inclou una «estreta vigilància durant almenys quinze minuts», per a descartar estos d’efectes greus en els pacients. Amb tot, encara està en marxa una investigació separada per a saber si hi ha cap vinculació entre la vacuna i possibles casos de trombosi detectats en alguns països europeus, que han forçat diferents governs per a parar la seua administració. 

 

El territori valencià immobilitza un lot de vacunes d’AstraZeneca

La Conselleria de Sanitat va decidir este divendres paralitzar l’el lot ABV5300 de la vacuna d’AstraZeneca, el mateix que altres països havien apartat després dels casos de trombosis comunicats per Noruega, Dinamarca i Islàndia. Des del departament autonòmic van assegurar que este lot que havia sigut enviat a 17 països d’Europa no s’havia usat encara en el territori valencià.

 

Per la seua banda, el ministeri de Sanitat ha assegurat que mantindrà intacte el pla de vacunació contra la Covid-19, tot i les reticències d’alguns socis europeus a seguir endavant amb la vacunació amb AstraZeneca. Seguint el criteri de la mateixa Agència Europea del Medicament, la portaveu de l’executiu, María Jesús Montero, ha insistit que no hi ha evidències suficients per a fer pensar en una relació entre el vaccí i els casos de trombosi.

 

«Des del primer moment s’estan monitorant els possibles efectes adversos» ha recordat Montero. Finalment ha destacat que «no hi ha hagut cap classe de reacció que contraindique l’administració de la vacuna», i ha fet una crida a «l’absoluta tranquil·litat». 

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU