10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Identifiquen «reaccions al·lèrgiques greus» entre els efectes secundaris d’AstraZeneca

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha informat de la identificació d’al·lèrgies greus entre els possibles efectes secundaris de la vacuna d’AstraZeneca, que es troba ara mateix enmig d’un gran debat. Les al·lèrgies, no obstant això, no són cap novetat, i és que en el Regne Unit, un dels primers llocs a on va començar a ser administrada, ja s’havien identificat esta classe de reaccions al vaccí. 

 

Possibles reaccions al·lèrgiques greus en la vacuna d’AstraZeneca

En un comunicat, els experts europeus asseguren haver recomanat «una actualització de la informació sobre el producte», per a que incloga com a possibles efectes secundaris «l’anafilaxi i la hipersensibilitat». «L’actualització es basa en la revisió de 41 informes de possible anafilaxi observada en almenys 5 milions de vacunes en el Regne Unit», ha detallat l’EMA. 

 

Segons els experts del comitè per a l’avaluació de riscos dels medicaments, «després d’una curosa consideració de les dades», s’ha arribat a la conclusió que és «probable que existisca un vincle de la vacuna amb almenys alguns d’estos casos». Tot i això, l’agència insistix que «les reaccions al·lèrgiques greus» són «un efecte secundari conegut», però que «pot tindre lloc rarament amb les vacunes». 

 

És més, segons explica ‘El Mundo’, la informació que s’oferix sobre la vacuna d’Oxford ja inclou una «estreta vigilància durant almenys quinze minuts», per a descartar estos d’efectes greus en els pacients. Amb tot, encara està en marxa una investigació separada per a saber si hi ha cap vinculació entre la vacuna i possibles casos de trombosi detectats en alguns països europeus, que han forçat diferents governs per a parar la seua administració. 

 

El territori valencià immobilitza un lot de vacunes d’AstraZeneca

La Conselleria de Sanitat va decidir este divendres paralitzar l’el lot ABV5300 de la vacuna d’AstraZeneca, el mateix que altres països havien apartat després dels casos de trombosis comunicats per Noruega, Dinamarca i Islàndia. Des del departament autonòmic van assegurar que este lot que havia sigut enviat a 17 països d’Europa no s’havia usat encara en el territori valencià.

 

Per la seua banda, el ministeri de Sanitat ha assegurat que mantindrà intacte el pla de vacunació contra la Covid-19, tot i les reticències d’alguns socis europeus a seguir endavant amb la vacunació amb AstraZeneca. Seguint el criteri de la mateixa Agència Europea del Medicament, la portaveu de l’executiu, María Jesús Montero, ha insistit que no hi ha evidències suficients per a fer pensar en una relació entre el vaccí i els casos de trombosi.

 

«Des del primer moment s’estan monitorant els possibles efectes adversos» ha recordat Montero. Finalment ha destacat que «no hi ha hagut cap classe de reacció que contraindique l’administració de la vacuna», i ha fet una crida a «l’absoluta tranquil·litat». 

Últimes notícies

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.

Sal i salmorra en la CV-35 i CV-355 per a previndre neu i plaques de gel

El Consell ha aplicat sal i salmorra en la CV-35 i la CV-355 per a previndre neu i plaques de gel. El dispositiu de serveis viaris hivernals opera de manera preventiva i coordinada en la xarxa autonòmica.

Chiva aprova més de 1,5 milions en noves ajudes per a afectats per la DANA

El ple municipal ha donat llum verda a més de 1,5 milions en ajudes per a damnificats de la DANA del 29 d'octubre, amb fons de la Fundació Amancio Ortega i altres donacions. A més, corregix la taxa d'escombraries i amplia fins a 2026 l'exempció de taxes urbanístiques.