Identifiquen «reaccions al·lèrgiques greus» entre els efectes secundaris d’AstraZeneca

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha informat de la identificació d’al·lèrgies greus entre els possibles efectes secundaris de la vacuna d’AstraZeneca, que es troba ara mateix enmig d’un gran debat. Les al·lèrgies, no obstant això, no són cap novetat, i és que en el Regne Unit, un dels primers llocs a on va començar a ser administrada, ja s’havien identificat esta classe de reaccions al vaccí. 

 

Possibles reaccions al·lèrgiques greus en la vacuna d’AstraZeneca

En un comunicat, els experts europeus asseguren haver recomanat «una actualització de la informació sobre el producte», per a que incloga com a possibles efectes secundaris «l’anafilaxi i la hipersensibilitat». «L’actualització es basa en la revisió de 41 informes de possible anafilaxi observada en almenys 5 milions de vacunes en el Regne Unit», ha detallat l’EMA. 

 

Segons els experts del comitè per a l’avaluació de riscos dels medicaments, «després d’una curosa consideració de les dades», s’ha arribat a la conclusió que és «probable que existisca un vincle de la vacuna amb almenys alguns d’estos casos». Tot i això, l’agència insistix que «les reaccions al·lèrgiques greus» són «un efecte secundari conegut», però que «pot tindre lloc rarament amb les vacunes». 

 

És més, segons explica ‘El Mundo’, la informació que s’oferix sobre la vacuna d’Oxford ja inclou una «estreta vigilància durant almenys quinze minuts», per a descartar estos d’efectes greus en els pacients. Amb tot, encara està en marxa una investigació separada per a saber si hi ha cap vinculació entre la vacuna i possibles casos de trombosi detectats en alguns països europeus, que han forçat diferents governs per a parar la seua administració. 

 

El territori valencià immobilitza un lot de vacunes d’AstraZeneca

La Conselleria de Sanitat va decidir este divendres paralitzar l’el lot ABV5300 de la vacuna d’AstraZeneca, el mateix que altres països havien apartat després dels casos de trombosis comunicats per Noruega, Dinamarca i Islàndia. Des del departament autonòmic van assegurar que este lot que havia sigut enviat a 17 països d’Europa no s’havia usat encara en el territori valencià.

 

Per la seua banda, el ministeri de Sanitat ha assegurat que mantindrà intacte el pla de vacunació contra la Covid-19, tot i les reticències d’alguns socis europeus a seguir endavant amb la vacunació amb AstraZeneca. Seguint el criteri de la mateixa Agència Europea del Medicament, la portaveu de l’executiu, María Jesús Montero, ha insistit que no hi ha evidències suficients per a fer pensar en una relació entre el vaccí i els casos de trombosi.

 

«Des del primer moment s’estan monitorant els possibles efectes adversos» ha recordat Montero. Finalment ha destacat que «no hi ha hagut cap classe de reacció que contraindique l’administració de la vacuna», i ha fet una crida a «l’absoluta tranquil·litat». 

Últimes notícies

Compromís acusa el PP de fer els pressupostos per impulsar Llorca com a candidat a la Generalitat

Compromís assegura que els pressupostos de la Generalitat per a 2026 busquen sobretot que Juanfran Pérez Llorca siga candidat del PP i reclama més fons per a emergències i per a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Les morts per calor es disparen a 142 en la primera quinzena de juliol a la Comunitat Valenciana

Les altes temperatures han causat 142 morts a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 14 de juliol de 2026, la xifra més elevada per a este període des que hi ha registres del sistema MoMo (2015). La setmana de l’onada de calor, del 6 al 12 de juliol, concentra 104 defuncions.

La venda d’Álvaro Rodríguez al Bournemouth es convertix en la segona més alta de la història de l’Elx

L’Elx ingressarà 12,5 milions d’euros pel traspàs d’Álvaro Rodríguez al Bournemouth, la segona venda més elevada del club, només superada per la de Rodrigo Mendoza a l’Atlético de Madrid.

Els guardonats del 9 d’Octubre reben les distincions a casa després d’ajornar-se l’acte per la pluja

La Generalitat ha enviat per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als guardonats després que l’acte institucional s’ajornara per una alerta taronja per pluges a València i Alacant.

Els guardonats del 9 d’Octubre reben per correu les distincions sense acte oficial

La Generalitat ha fet arribar per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als més de 400 guardonats després d’ajornar l’acte institucional per una alerta taronja per pluges.

Els nusos de DOMESTICA convertixen la memòria domèstica en art al MuVIM

L’artista valencià JARR presenta a la Sala Parpalló del MuVIM DOMESTICA, un projecte tèxtil que transforma teixits, nusos i objectes quotidians en arxius de memòria i vincles emocionals.

Noves rutes d’Air Nostrum este estiu i més vols entre València, Balears, Canàries i Melilla

Air Nostrum ha reforçat la seua programació d’estiu amb noves rutes des de València i més freqüències en una vintena de connexions peninsulars, balears, canàries i internacionals per a atendre l’augment de demanda vacacional.

Tancats els accessos a la Devesa de El Saler i activats els canons d’aigua per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la massa forestal de la Devesa de El Saler, ha activat els canons d’aigua i ha suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta roja per altes temperatures.