Identifiquen «reaccions al·lèrgiques greus» entre els efectes secundaris d’AstraZeneca

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha informat de la identificació d’al·lèrgies greus entre els possibles efectes secundaris de la vacuna d’AstraZeneca, que es troba ara mateix enmig d’un gran debat. Les al·lèrgies, no obstant això, no són cap novetat, i és que en el Regne Unit, un dels primers llocs a on va començar a ser administrada, ja s’havien identificat esta classe de reaccions al vaccí. 

 

Possibles reaccions al·lèrgiques greus en la vacuna d’AstraZeneca

En un comunicat, els experts europeus asseguren haver recomanat «una actualització de la informació sobre el producte», per a que incloga com a possibles efectes secundaris «l’anafilaxi i la hipersensibilitat». «L’actualització es basa en la revisió de 41 informes de possible anafilaxi observada en almenys 5 milions de vacunes en el Regne Unit», ha detallat l’EMA. 

 

Segons els experts del comitè per a l’avaluació de riscos dels medicaments, «després d’una curosa consideració de les dades», s’ha arribat a la conclusió que és «probable que existisca un vincle de la vacuna amb almenys alguns d’estos casos». Tot i això, l’agència insistix que «les reaccions al·lèrgiques greus» són «un efecte secundari conegut», però que «pot tindre lloc rarament amb les vacunes». 

 

És més, segons explica ‘El Mundo’, la informació que s’oferix sobre la vacuna d’Oxford ja inclou una «estreta vigilància durant almenys quinze minuts», per a descartar estos d’efectes greus en els pacients. Amb tot, encara està en marxa una investigació separada per a saber si hi ha cap vinculació entre la vacuna i possibles casos de trombosi detectats en alguns països europeus, que han forçat diferents governs per a parar la seua administració. 

 

El territori valencià immobilitza un lot de vacunes d’AstraZeneca

La Conselleria de Sanitat va decidir este divendres paralitzar l’el lot ABV5300 de la vacuna d’AstraZeneca, el mateix que altres països havien apartat després dels casos de trombosis comunicats per Noruega, Dinamarca i Islàndia. Des del departament autonòmic van assegurar que este lot que havia sigut enviat a 17 països d’Europa no s’havia usat encara en el territori valencià.

 

Per la seua banda, el ministeri de Sanitat ha assegurat que mantindrà intacte el pla de vacunació contra la Covid-19, tot i les reticències d’alguns socis europeus a seguir endavant amb la vacunació amb AstraZeneca. Seguint el criteri de la mateixa Agència Europea del Medicament, la portaveu de l’executiu, María Jesús Montero, ha insistit que no hi ha evidències suficients per a fer pensar en una relació entre el vaccí i els casos de trombosi.

 

«Des del primer moment s’estan monitorant els possibles efectes adversos» ha recordat Montero. Finalment ha destacat que «no hi ha hagut cap classe de reacció que contraindique l’administració de la vacuna», i ha fet una crida a «l’absoluta tranquil·litat». 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.