Identifiquen «reaccions al·lèrgiques greus» entre els efectes secundaris d’AstraZeneca

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha informat de la identificació d’al·lèrgies greus entre els possibles efectes secundaris de la vacuna d’AstraZeneca, que es troba ara mateix enmig d’un gran debat. Les al·lèrgies, no obstant això, no són cap novetat, i és que en el Regne Unit, un dels primers llocs a on va començar a ser administrada, ja s’havien identificat esta classe de reaccions al vaccí. 

 

Possibles reaccions al·lèrgiques greus en la vacuna d’AstraZeneca

En un comunicat, els experts europeus asseguren haver recomanat «una actualització de la informació sobre el producte», per a que incloga com a possibles efectes secundaris «l’anafilaxi i la hipersensibilitat». «L’actualització es basa en la revisió de 41 informes de possible anafilaxi observada en almenys 5 milions de vacunes en el Regne Unit», ha detallat l’EMA. 

 

Segons els experts del comitè per a l’avaluació de riscos dels medicaments, «després d’una curosa consideració de les dades», s’ha arribat a la conclusió que és «probable que existisca un vincle de la vacuna amb almenys alguns d’estos casos». Tot i això, l’agència insistix que «les reaccions al·lèrgiques greus» són «un efecte secundari conegut», però que «pot tindre lloc rarament amb les vacunes». 

 

És més, segons explica ‘El Mundo’, la informació que s’oferix sobre la vacuna d’Oxford ja inclou una «estreta vigilància durant almenys quinze minuts», per a descartar estos d’efectes greus en els pacients. Amb tot, encara està en marxa una investigació separada per a saber si hi ha cap vinculació entre la vacuna i possibles casos de trombosi detectats en alguns països europeus, que han forçat diferents governs per a parar la seua administració. 

 

El territori valencià immobilitza un lot de vacunes d’AstraZeneca

La Conselleria de Sanitat va decidir este divendres paralitzar l’el lot ABV5300 de la vacuna d’AstraZeneca, el mateix que altres països havien apartat després dels casos de trombosis comunicats per Noruega, Dinamarca i Islàndia. Des del departament autonòmic van assegurar que este lot que havia sigut enviat a 17 països d’Europa no s’havia usat encara en el territori valencià.

 

Per la seua banda, el ministeri de Sanitat ha assegurat que mantindrà intacte el pla de vacunació contra la Covid-19, tot i les reticències d’alguns socis europeus a seguir endavant amb la vacunació amb AstraZeneca. Seguint el criteri de la mateixa Agència Europea del Medicament, la portaveu de l’executiu, María Jesús Montero, ha insistit que no hi ha evidències suficients per a fer pensar en una relació entre el vaccí i els casos de trombosi.

 

«Des del primer moment s’estan monitorant els possibles efectes adversos» ha recordat Montero. Finalment ha destacat que «no hi ha hagut cap classe de reacció que contraindique l’administració de la vacuna», i ha fet una crida a «l’absoluta tranquil·litat». 

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.